جدال شرکت‌های پخش دارو با داروخانه‌ها
انجمن داروسازان تهران خواستار شدند که مسئولین مشکلات مطرح شده در جلسات رسیدگی به امورات این قشر را جدی بگیرند تا بتوانیم دین خود را در حق داروسازان زحمتکش ادا کنیم.
کد خبر: ۶۵۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ 18 September 2018

خبرگزاری فارس، گروه سلامت: با توجه به اینکه روزهایی را سپری می‌کنیم که مشکلات فراوانی را در صنعت دارو از لحاظ ارز و نقدینگی شاهد هستیم، متأسفانه داروخانه‌ها نیز با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند و متأسفانه مسئولین توجه جدی را به این بخش ندارند.

با این وجود داروسازان در داروخانه بهترین خدمات را بدون هیچ‌گونه ادعایی ارائه می‌دهند و در خط مقدم حوزه سلامت هستند؛ با وجود چنین مصائبی این قشر با صبر و حوصله مشکلات بیماران مراجعه کننده به داروخانه‌ها را بررسی می‌کنند و به آنان مشاوره می‌دهند.

انجمن داروسازان تهران با توجه به مشکلات به وجود آمده در این حوزه برنامه‌ای را برای بررسی و مشکلات داروخانه‌ها در دستور کار دارد و مسئولان این انجمن پس از حضور در داروخانه‌ها و شنیدن مشکلات آنان جلساتی را با مسئولین مرتبط خواهد داشت که امیدواریم مسئولین مشکلات مطرح شده در جلسات را جدی بگیرند تا بتوانیم دین خود را در حق داروسازان زحمتکش ادا کنیم.

هفته گذشته برای بررسی مشکلات داروخانه‌داران چند داروخانه در جنوب شهر تهران و در شهرری رفتیم و با چند نفر از داروسازان این داروخانه ها گفت‌وگو کردیم که مشکلات بسیاری احصا شدند و ما مهم‌ترین این مشکلات را در ادامه گزارش توضیح داده‌ایم.

لیلی عشقی فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران است که گلایه‌های بسیاری از وضعیت موجود دارد.

وی بیان کرد: تعرفه خدمات دارویی 2 سال است بدون تغییر مانده و مسئولین هیچ اهمیتی به این موضوع ندارند.

عشقی اظهار داشت: شرکت‌های پخش دارو همکاری مناسبی ندارند و با شرط و شروط دارو به داروخانه‌ها توزیع می‌کنند؛ یعنی تحویل و توزیع دارو را در ازای خرید محصولات غیرضروری داروخانه تحویل آنان می‌دهند.

این داروساز در ادامه گفت: بیمه‌ها نیز به مدت 6 ماه است بدهی‌های خود را با داروخانه‌ها تسویه نکرده‌اند و با توجه به وضع موجود، مشکلات فراوانی را در نقدینگی برای داروخانه‌ها به‌وجود آورده‌اند.

وی در پایان صحبت‌های خود با انتقاد از مرکز اطلاع‌رسانی دارویی 1490 در نحوه پاسخگویی گفت: بعد از سال‌ها قیمت دارو افزایش داشته است که این امر نیز با توجه به افزایش طبیعی نرخ ارز است ولی متأسفانه قیمت روی بسته‌بندی داروها را شرکت‌ها تغییر نداده‌اند و این امر باعث سردرگمی بیماران می‌شود و مشکلاتی را نیز برای ما در داروخانه ایجاد کرده‌است.

در ادامه نسترن ذوالفقاری، مسئول فنی داروخانه هلال‌احمر شهرری است که در بیان مشکلات می‌گوید: وضعیت دارو به خصوص داروهای خاص در حوزه شیمی‌درمانی کمبود وجود دارد و بیماران را با مشکلات فراوانی مواجه کرده‌است که امیدواریم مسئولین هر‌چه سریع‌تر این مشکل را جدی بگیرند.

وی در ادامه همچنین گفت: شرکت های پخش نیز همکاری مناسبی را ندارند.

در ادامه زهره تاجیک مسئول فنی داروخانه «دکتر رستم زاده »شهرری که بسیار از وضعیت موجود دارو و داروخانه‌ها گله‌مند است، می‌گوید: بیمه‌ها بدهی خود را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده‌اند که این بدهی 6 ماه عقب افتاده و داروخانه ها را با مشکلات فراوانی در نقدینگی مواجه کرده است.

وی اظهار داشت: توزیع دارو توسط شرکت‌های پخش عادلانه نیست و امیدواریم مسئولین شرکت‌های پخش به این موضوع توجه و رسیدگی کنند.

تاجیک در پایان گفت: نظارت بازرسین از داروخانه‌ها نیز بسیار اشتباه است و رفتار مناسبی را با داروخانه‌ها ندارند.

رضا یعقوبی نیز به عنوان مؤسس و مسئول فنی در یکی از داروخانه‌های شهرری در حال ارائه خدمت است، نیز از شرکت‌های بیمه‌ای در پرداخت‌ها و همین‌طور شرکت‌های پخش در توزیع و کمبود دارو گله‌مند است که امیدواریم روزی برسد تا این مسئولین با توجه جدی خود این مشکلات را رفع کنند.

 

 


بیشتر بخوانید:

داروخانه شبانه روزی 29 فروردین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار