روزنامه کائنات در مطلبی ازیک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: من موافق طرح شفافیت آرا بودم و آن را هم امضا کرده و رأی دادم اما همان زمان هم گفتم که این طرح تیغ دولبه‌ای است .
کد خبر: ۶۵۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 17 September 2018

درادامه این مطلب آمده است : که درکنار مفید بودن می‌تواند ضرر هم داشته باشد. به گزارش کائنات به نقل از ایلنا، جلال محمودزاده درباه مخالفت برخی از نمایندگان با طرح شفایت آرا در مجلس شورای اسلامی، گفت: این طرح یک تیغ دولبه است که در کنار مفید بودن می‌تواند مضر هم باشد. به طور مثال شاید قانونی به نفع مجلس باشد اما به نفع منافع ملی نباشد. نماینده هم برحسب اختیارش می‌خواهد رأی مخالف و یا موافق دهد در صورت مشخص شدن رأی وی قطعا با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شود.
وی ادامه داد: اگر یک نماینده منافع ملی را انتخاب کند و رأیش مشخص شود، ممکن است مشکلاتی برای وی ایجاد شود و به فعالیتش ضربه وارد کند.
نماینده مردم مهاباد خاطرنشان کرد: من موافق طرح شفافیت آرا بودم و آن را هم امضا کرده و رأی دادم اما همان زمان هم گفتم که این طرح تیغ دولبه‌ای است که درکنار مفید بودن می‌تواند ضرر هم داشته باشد.
وی بابیان اینکه ممکن است نمایندگان به مواردی رأی مثبت دهند که منافع بلندمدت را مدنظر داشته از طرفی هم بر مردم در کوتاه‌مدت فشار بیاورد، عنوان کرد: حال شما فرض کنید که این رأی آشکار شود آیا نماینده متهم نمی‌شود که به فکر مردم نیست؟ در حوزه انتخابیه‌اش با مشکل مواجه نمی‌شود؟
این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ نمایندگان به دنبال شفایت هستند اما باید نیمه پر لیوان را دید، مثلا اگر نماینده‌ای در تصمیمات کلان کشور به طرحی رأی دهد که 10 الی 15 سال دیگر برای کشور سود داشته باشد اما در حال حاضر نفعی برای ما نداشته باشد، قطعا عده‌ای با استفاده از رأیی که داده است برایش مشکل ایجاد می‌کنند.
وی ادامه داد: بنابراین برای نمایندگان یک دغدغه ایجاد می‌شود که بین منافع کوتاه مدت و بلندمدت کدام را انتخاب کنند.
محمودزاده گفت:‌ مثلا برای استخدام معلمان حق‌التدریس عده‌ای در خود کمیسیون آموزش مخالف این طرح بودند و می‌گفتند نباید این کار انجام شود زیرا درست است که در کوتاه‌مدت مشکلاتی را حل می‌کند اما در بلندمدت معضلات دیگری به وجود می‌آورد، اگر رأی در این خصوص مشخص شود قطعا برای نماینده‌ای که منافع بلندمدت کشور را در نظر گرفته مشکلاتی ایجاد می‌شود ؛ نماینده باید بدون دغدغه رأی دهد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود اصرار رئیس‌جمهور برای انتشار لیست دریافت‌کنندگان ارز دولتی برخی از وزارت‌خانه‌ها از دستور وی سرپیچی می‌کنند و مشخص نمی‌کنند که چه کسانی متخلف هستند، گفت: ابتدا باید یادآوری کنم دستگاه‌های نظارتی قبل از این‌که جرمی اتفاق بیفتد، باید پیگیری می‌کردند و گلوگاه‌های تخلف را می‌بستند.
نماینده مردم مهاباد در دهمین مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که قبل از ورود دستگاه‌ قضایی، برخورد با متخلفان و برگرداندن اموال به بیت‌المال باید با مفساد مقابله کرد، گفت: دستگاه‌های اجرایی بر حسب وظایفی که دارند باید نظارت لازم را داشته باشند و مانع بروز تخلف شوند ، در بحث ارز دولتی و یارانه‌های ارزی در وزارت‌خانه‌های صنعت و کشاورزی تخلفاتی صورت گرفته است که باید رسیدگی کرد.
وی خاطرنشان کرد: ازر گرفته شده که اجناس مورد نیاز مردم وارد شود اما مشاهده می‌کنیم که واردات یا کمتر از آن چیزی بوده است که باید انجام ‌می‌شده و یا اصلا جنسی که باید را وارد نکرده‌اند و افراد با این کار به ثروت افسانه‌ای دست پیدا کرده‌اند که برای مردم تورم و مشکلات اقتصادی را ایجاد کرده است و باعث شده که ارزش پول ملی کاهش پیدا کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دستگاه‌ها باید شفاف‌سازی کرده و بر اساس قانون عمل کنند و اطلاعات را در اختیار نهادهای نظارتی قرار دهند.
وی ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی هم پس از دریافت اطلاعات تلاش بیشتری کنند و گلوگاه‌های فساد و جرم را ببندند تا دیگر شاهد اتفاقاتی که این روزها در کشور رخ می‌دهد، نباشیم و اگر نهایتا تخلفی صورت گرفت قوه قضائیه برخورد و اموال این افراد که از راه نامشروع به دست آمده است، شناسایی کند.
محمودزاده تاکید کرد: اگر برخورد با متخلفان با جدیت صورت گیرد، قطعا کسی جرأت نمی‌کند به بیت‌المال و مال مردم دست درازی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار