سخنگوی کمیسیون اصل "90" مجلس با انتقاد از روند پیگیری پرونده مدرسه غرب تهران در آموزش و پرورش گفت که این مدرسه با تغییر تابلو به کار خود ادامه می دهد.
کد خبر: ۶۵۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴ 14 September 2018

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که پرونده مدرسه غرب تهران هنوز در کمیسیون اصل "90" مفتوح است، اظهار کرد: چند روز گذشته شاهد این بودیم که متهم این پرونده علیه والدین دو تن از دانش‌آموزان شکایتی را مطرح کرده است. در همین‌ راستا من مجددا پرونده این موضوع در کمیسیون را مورد بررسی دادم. طبق توضیحاتی که وزارت آموزش و پرورش در مورد اقدامات صورت گرفته ارائه کرده بود، لغو مجوز و تعطیلی دائما مدرسه از جمله این اقدامات عنوان شده بود.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ حرمت و شان فرهنگیان، افزود: انتظار این بود که پس از بروز این اتفاق که حتی رهبری هم نسبت به آن حساسیت نشان دادند، تلنگری به وزارت آموزش و پرورش وارد می‌شد که تیم‌های تحقیقی و نظارتی به سایر مدارس اعزام کنند تا خدای نکرده شاهد تکرار این اتفاق در مدارس دیگر نباشیم، اما متاسفانه نه تنها این اتفاق نیافتاد ،‌ بلکه ظاهرا به دنبال سر پوش گذاشتن روی همین مساله هستند.

پارسایی ‌اضافه کرد: طبق تحقیقات جدیدی که در این باره انجام دادیم، فقط صورت مساله پاک شده و تابلوی "دکتر معین" به "سرامدان علم" تغییر کرده است و ظاهرا ترکیب مدیریت مدرسه همان است. ضمن این که به جای این که کل مدرسه تعطیل شود فقط یک پایه آن تعطیل شده و به جای آن پیش دبستانی به این مدرسه ‌اضافه شده است. ظاهرا مسئولان مدرسه به جای مسائل تربیتی به فکر مسائل مالی و اقتصادی هستند، در حالی که آموزش و پرورش نباید این اجازه را به آنها می داد.

سخنگوی کمیسیون اصل "90" با بیان این که وزیر آموزش و پرورش در زمان وقوع این اتفاق صرفا به یک توییت به جای عذرخواهی بسنده کرده است، تصریح کرد: در حال‌ حاضر نیز مدرسه با تعویض تابلو به کار خود ادامه‌ می‌دهد و این ضربه سنگین تری از نظر روانی به دانش‌آموزانی که مورد بی حرمتی واقع شده‌اند وارد می‌کند. علاوه بر این مدیر منطقه مربوطه آموزش و پرورش نیز که خیلی نسبت به این مساله حساسیت نشان داده و پیگیر بوده است، برکنار شده است و اینها نگرانی‌های جدی را در جامعه ایجاد می‌کند که اراده لازم در آموزش و پرورش برای حفاظت و مراقبت از فرزندان مردم وجود ندارد.

وی در پایان با بیان این که با توجه به جمعیت 13 میلیون نفری دانش‌آموزان، 26  میلیون نفری والدین و یک میلیون نفری فرهنگیان 40 میلیون نفر به صورت مستقیم آموزش و پرورش سر و کار دارند، گفت‌: قطعا مدیریت آموزش و پرورش نباید وجه غالبش به سمت مدارس غیر انتقاعی باشد که با شهریه‌های کلان بی حساب و کتاب از مردم پول می‌گیرند  ولی پاسخگوی عملکردشان در قبال حفاظت از دانش‌آموزان نیستند. این نشان دهنده قدرت یا لابی آنها است که ناشی از ضعف مدیریت آموزش و پرورش به حساب می‌آید.

برچسب ها: مدرسه غرب تهران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار