کد خبر: ۶۵۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸ 14 September 2018

حواستان به مدرسه دخترتان هست که به او عفاف و عفت بیاموزند یا نه در آن مدرسه دارند سند 2030 را اجرا می کنند؟ چرا ساکتید و به داد بچه های خودتان نمی رسید؟
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: در زندگی خود تقوا دارید؟ نظارت های سازنده‌ای که در کلمه تقوا هست را رعایت می کنید؟ حواستان به مدرسه دخترتان هست که به او عفاف و عفت بیاموزند یا نه در آن مدرسه دارند سند 2030 را اجرا می کنند؟ چرا ساکتید و به داد بچه های خودتان نمی رسید؟ چرا از دختران خود حفاظت و مراقبت نمی کنید؟ تقوا مجموعه ای از رفتارهایی است که هر مسلمانی باید حواسش به آن باشد.
وی با اشاره به ضرورت اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ادامه داد: آنقدر ذهن یک عده‌ای را مغشوش کردند که امر به معروف را مزاحم می بینند، اما امر به معروف چراغ راه است، اما چه کنیم که بد عمل کردیم؛ گردن کلفت‌های سیاسی و اقتصادی که همه طور می توانند چپاول کنند را گذاشتیم و سراغ مردم ضعیف رفتیم. راه امام حسین(ع) را بروید؛ گردن کلفت ها را بگیرید.
امام جمعه تهران گفت: باید با گردن کلفت ها درافتاد و سر آن ها فریاد زد. مردم جامعه از مسئولین الگو می گیرند، اگر مسئول غیرتی بود جامعه غیرتی می شود؛ اما اگر کک مسئول نگزد جامعه هم بی خیال می شود. امام حسین(ع) قانون ، راز مبارزه با ظلم و فساد و تکیه گاه مظلومین است.
وی افزود: ما امروز به برکت انقلاب ذخایر، تجهیزات و قدرت داریم. اوایل جنگ از پزشکان بنگلادشی استفاده می کردیم امروز به برکت خون شهدا پزشکان ما حرف اول را می زنند. حالا چند روزی مشکلاتی در کشور پیش آمده است اما این ملت چند روز مشکل را بحران تلقی نمی کند و بر مشکلات فائق خواهد آمد.
صدیقی گفت: مسیر شهدا، رزمندگان، جانبازان خطی است که امام حسین(ع) داده است. خون بر شمشیر پیروز است. آدم های بی اراده در برابر هر گناه و شروری تسلیم هستند اما پیروزی در گرو شهادت است.
وی ابراز عقیده کرد: دشمنان، جنگ بد بینی را کلید زدند تا مردم ما را به اضطراب، یاس و عدم اعتماد به یکدیگر برسانند. بدبختی اینجاست که انسان هیچ امیدی نداشته باشد. حواس‌ها جمع باشد و اعلام ناامیدی نکنید. مگر خدا از خدایی استعفا داده است؟ ما هنوز سیم رابط داریم، شهید حججی‌ها داریم.
خطیب این هفته نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: در مقابله با مسئولین باید منصفانه عمل کرد. مسئولین هم از حالا به بعد جهادی باشند. خدا هدایتمان می کند به راه هایی که اقتصاد ما را جبران کند. انقلاب ما از عاشورا الگو گرفته است؛ امام خمینی(ره) فرمودند هرچه داریم از محرم صفر داریم. عاشورا الگو انقلاب ما است.
وی ادامه داد: چرا ما بی خودی فکر می کنیم محور اقتصادمان دلار است و اگر دلار گران شد همه چیز باید گران شود؟ مگر همه چیز از خارج می آید؟ تولیدات خودمان ربطی به دلار ندارد. این بی انصافی ها از ناحیه کیست؟ رهبری به حمدالله چشمه حکمت است و خوب دیدبانی می کند و از دستش هم در نرفته است. 
صدیقی گفت: اصلا به دلار اعتنا نکنید. چند درصد از زندگی ما به دلار وابسطه است؟ در مورد ماشین همین طور! ما حرف های مردم را حق می دانیم، با بازاریان نشست داشتیم. آن‌ها مطالبات به حقی دارند، بر مسئولین است که به داد آن ها برسند.جنگ تبلیغاتی نقطه ضعف کوچک ما را بزرگ می کند. مردم ما اگر هیچی نداشته باشند امام حسین(ع) و خدا را دارند. ما دیداری با اساتید دانشگاه علم و صنعت داشتیم ماشینی طراحی کردند که هر 109 کیلومتر 5 لیتر بنزین مصرف می کند. اجازه دهید این اساتید دین باور و متدین تولیداتشان را به بازار بیاورند؛ چرا منت فرانسه را بکشید و به دانشگاهیان میدان ندهید؟
وی با اشاره به شرایط منطقه نیز اظهار کرد: آشوب در بصره نشان دهنده حضور شیطان است. مردم عراق و ایران امام حسین(ع) ، حضرت علی(ع) و ائمه را دارند. پذیرایی‌های مردم عراق در اربعین را دیده اید. یک سال جمع می کند برای این یک روز؛ هم غذا می دهند، هم محل استراحت می دهند و هم پای زائرین را می شورند.
صدیقی با بیان اینکه"بدانید فتنه بسیار خطرناک است و حاصل عدم تحمل دنیای استکبار است" گفت: در جریان بصره کنسولگری ما را به آتش کشیده بودند اما سفارت آمریکادر این موضوع فعال بوده؛ چند نماینده عراقی گفتند سند و مدرک هم برای اثبات این موضوع دارند. ملت ایران در حفاظت از مردم عراق و عتبات عالیه خون و جوانان خود را داده اند. اگر ملت ایران و عراق و بعضی مسئولین در مسیر فتنه آمریکا و عربستان قرار بگیرند قابل جبران نخواهد بود.
وی سپس گفت: هزارمین روز بازداشت یک عالمه جاهد شیخ ابراهیم است، این سید بزرگوار نه آشوب کرده نه دست به اسلحه برده اما نمی دانم پول قارون منطقه است یا علتی دارد که با نیکان این چنین برخورد می کنند. به دولت نیجریه می گوییم به این راه ادامه ندهند.
امام جمعه تهران خاطرنشان کرد: حمله موشکی مقتدرانه سپاه به کانون توطئه و آشوب در منطقه کردستان عراق را دیدید. هم اشراف اطلاعاتی آنان را به دنیا نشان داد و هم دقت نظر آنان را نشان داد. افراد خود فروخته به آمریکا آنجا جمع بودند این موشک تیر غیب بود که آنان را نشانه گرفت و برای نظام ما عظمت بود؛ لذا جا دارد هم آنان را تحسین و هم تکریم کنیم.
وی ادامه داد: ارتش شجاع سوریه در آستانه حمله به ادلب و از بین بردن آخرین پایگاه آمریکایی قرار دارند اما بهانه جویان آمریکایی موضوع شیمیایی را مطرح می کنند اما به حول وقوه خدا؛ ان شاء الله آخرین سنگر این تروریست ها را در هم خواهد کوبیده شد و این منطقه را از شر آنان آزاد خواهد شد.
صدیقی در پایان گفت: من به دولت آذربایجان توصیه می کنم با عزاداران حسینی مدارا کنند به دل‌های آنان فشار نیاورند منجر به انفجار می شود. امیدواریم بشنوند و با مردمشان در مسیر امام حسین(ع) کنار بیایند.
منبع: isna.ir

 

 

بیشتر بخوانید:
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار