رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: ممنوعیت صادرات فلز روی سبب ایجاد مشکل در واحدهای تولیدی استان شده است، چراکه بخش عمده‌ای از تولیدات این واحدها در بخش صادرات قرار می‌گیرد و میزان تولیدات آن مازاد بر نیاز کشور است.
کد خبر: ۶۵۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴ 02 September 2018

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن امام رضا (ع) فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: اعتبارات استان قم در جهت رفع موانع تولید، 6 هزار و 300 میلیارد ریال سرمایه در گردش و 2 هزار و 700 میلیارد ریال به عنوان سرمایه ثابت در نظر گرفته‌شده که مجموع این تسهیلات 9 هزار میلیارد ریال بوده است.

وی با ارائه آمار مربوط به سرمایه‌های موجود بخش‌های مختلف استان، افزود: بالغ‌بر 5 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه در گردش و 650 میلیارد ریال سرمایه ثابت در بخش صنعت، معدن و تجارت، 500 میلیارد ریال سرمایه در گردش و 50 میلیارد ریال سرمایه ثابت در بخش جهاد کشاورزی و همچنین 300 میلیارد ریال سرمایه در گردش و 2 هزار میلیارد ریال سرمایه ثابت در بخش گردشگری استان معین شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تأکید بر قابل‌دسترس بودن سامانه بهین یاب برای ثبت‌نام متقاضیان دریافت تسهیلات تولیدی، گفت: این تسهیلات در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری لحاظ شده و طی یک هفته گذشته، 9 واحد صنعتی تقاضای دریافت 256 میلیارد ریال اعتبار را داشته‌اند و علاوه بر آن دو واحد کشاورزی نیز از طریق سامانه تقاضای دریافت 14 میلیارد ریال را داشته‌اند.

سیجانی با بیان اینکه تاکنون هیچ واحد گردشگری در استان تقاضای تسهیلات نداشته است، تأکید کرد: مهلت ثبت‌نام در سامانه بهین یاب محدود بوده و فرآیند بررسی پرونده‌ها طولانی است و به همین دلیل لازم است که بخش‌های متقاضی دریافت تسهیلات تولیدی درخواست‌های خود را از طریق این سامانه به ثبت رسانند.

وی ادامه داد: از مجموع 102 واحد صنعتی دریافت‌کننده تسهیلات تولیدی استان نظارت به‌عمل‌آمده و این بخش‌ها بالغ‌بر هزار و 893 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند که پنج هزار و 369 شغل تثبیت‌شده در بخش صنعتی و 344 شغل جدید ثبت‌شده است.

سیجانی با اشاره به میزان تسهیلات دریافتی واحدهای کشاورزی، عنوان کرد: در مجموع از 305 واحد کشاورزی دریافت‌کننده تسهیلات نظارت به‌عمل‌آمده و میزان این تسهیلات 250 میلیارد ریال بوده که طی آن 430 شغل تثبیت‌شده و 36 شغل جدید به ثبت رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: ممنوعیت صادرات فلز روی سبب ایجاد مشکل در واحدهای تولیدی مذکور شده، چراکه بخش عمده‌ای از تولیدات این واحدها در بخش صادرات قرار می‌گیرد و میزان تولیدات آن مازاد بر نیاز کشور است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار