یک ماه پیش بود که خبر تغییر برخی از شهرداران مناطق در شبکه های مجازی پیچید. در آن زمان شهردار تهران در نظر داشت تا با اجرای قانون منع استفاده از مدیران بازنشسته در شهرداری تهران هم در اجرای این قانون که تا اجرایی شدن آن 60 روز وقت داشت، پیش قدم شود و هم ماندن خود را در شهرداری تهران به رغم شبهاتی که همان زمان نیز مطرح شده بود؛ قطعی کند. اما تفسیر برخی از نمایندگان از وضعیت محمد علی افشانی و قوی شدن رفتن وی از شهرداری تهران باعث شد تا مدیر هفدهم شهر تهران امیدی به ماندن نداشته باشد و این قانون را نیز اجرایی نکند.
کد خبر: ۶۴۸۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵ 28 August 2018
به گزارش تابناک : در نخستین و شاید آخرین نشست مطبوعاتی محمد علی افشانی، شهردار هفدهم شهر تهران زمانی که درباره قانون منع استفاده از مدیران بازنشسته در شهر تهران  از وی پرسیده شد؛ شهردار تهران به صراحت اعلام کرد که نه تنها لیست مدیران بازنشسته شهرداری را استخراج کرده است، بلکه وعده داد تا به زودی  جای مدیران بازنشسته شهر تهران را مدیران جوان می گیرند.
 
اولین اقدام افشانی در رابطه با اجرای این قانون تودیع شهردار منطقه 6 بود. هر چند این تغییر از سوی برخی رسانه ها به یک تغییر قومیتی تعبیر و انتقادهایی را به شهردار تهران وارد کرد، اما این انتصاب به عنوان سر آغاز جابه جایی های قومیتی از یک سو و از سوی دیگر پیش قدم شدن شهرداری در اجرای قانون منع استفاده از بازنشستگان در مجموعه مدیریت شهری تعبیر شد.
 
در همان زمان در کنار نام عظیم بابایی شهردار بازنشسته شهر تهران نام دو شهردار دیگر نیز بود. سید احمد صفوی شهردار منطقه 20 که طبق اطلاعات به دست آمده وی نیز درسن بازنشستگی قرار دارد به همراه پیمان محسنی شهردار منطقه 12 که اتفاقا وی به سن بازنشستگی نرسیده بود اما  عملکرد وی در منطقه 12 تهران یکی از دلایلی بود که باعث شده بود تا افشانی نام وی را در لیست نخستین شهردارانی که تغییر خواهندکرد، قرار داده بود.
 
اما بعد از گذشت یک ماه از انتشار این اخبار یک بار دیگر لیست انتصابات جدید شهردار هفدهم ان هم در شرایطی که بسیار از منتقدان و کارشناسان شهری با توجه به اصلاح قانون منع استفاده از بازنشستگان  امیدی به ماندن وی در مجموعه شهرداری تهران ندارند، در شبکه های مجازی منتشر شد.
 
البته این لیست که شامل شهرداران مناطق 5، 12 و 20 بود، دو تغییر در معرفی مدیران جایگزین داشت. نخست آنکه به جای محسن اسدی، شهردار منطقه 5 نام رجبعلی خسروآبادی که در گذشته مدیر کل میراث فرهنگی  استان تهران بود، دیده می شود. خسروآبادی که بیشتر از آنکه به عنوان شهردار یک منطقه  شناخته شود یک مدیر میراث فرهنگی است، قرار است تا  طبق نظر شهردار تهران اداره منطقه وسیع 5 را برعهده بگیرد.
 
دومین تغییر این لیست انتخاب فرهاد افشار که اکنون  مدیرعامل شرکت ساماندهی  صنایع و مشاغل شهرداری تهران است به عنوان شهردار منطقه 20 بود. افشار در کارنامه مدیریتی خود مشاور شهردار برخی از مناطق و در برهه ای نیز معاون خدمات شهری یکی از مناطق بوده است و این اواخر نیز به عنوان مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بوده است.
 
اما شاید بتوان گفت که تنها نام علی محمد سعادتی مدیر کل بناها و ابنیه تاریخی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران که در گذشته نیز به عنوان مدیر جایگزین پیمان محسنی، شهردار وقت منطقه 12 مطرح شده بود، در این لیست ثابت باقی مانده است. این مساله نشان می دهد که همچنان شهردار تهران به انتخاب این گزینه خود به عنوان شهردار منطقه 12 پای بند بوده و اعتقاد دارد. 
 
موضوع قابل تامل این است که به رغم انکه انتشار خبر انتصابات جدید شهردار در شرایطی در شبکه های مجازی پیچیده است که حتی اداره کل انتصابات شهرداری تهران نیز از تغییر شهرداران سه منطقه فوق بی اطلاع بوده و حکمی در این رابطه امضاء نشده است. 
 
از سوی دیگر در بیشتر شبکه های مجازی به مدیران انتخابی و جایگزین شهرداران فعلی مناطق 5،12 و 20 نیز تبریک انتصاب جدیدشان منتشر شده است. 
 
باید دید که آیا  اخبار این چنینی شبکه های مجازی که گوی سبقت را در انتشار اخبار مربوط به بدنه شهرداری تهران ربوده اند ، تایید و اجرا می شود یا اینکه این تغییرات از سوی محمدعلی افشانی شهرداری که خود به دلیل اصلاح مجدد قانون بازنشستگی در برزخ میان ماندن و رفتن قرار دارد، با درایت بیشتری دست به این تغییرات در زمان  مناسب تری می زند.
 
 
 
منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار