نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم بجنورد، رازوجرگلان، گرمه و جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری جشنواره تئاتر رضوی فرصتی فراهم می کند تا هنرمندان توانایی های خود را محک بزنند.
کد خبر: ۶۴۷۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 27 August 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ علی اکبری اظهار کرد: چند سالی است استان ،توفیق برگزاری این جشنواره را در استان دارد که مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفته است.

وی افزود: جشنواره تئاتر رضوی فرصتی ارزشمند برای معرفی ظرفیت های استان بخصوص در حوزه های گردشگری و هنری خراسان شمالی است که می تواند موجب آشنایی مردم با قابلیت ها و ظرفیت های استان باشد.

وی با بیان اینکه تاثیر هنر و فرهنگ در سبک زندگی بر کسی پوشیده نیست تاکیدکرد: باید همه تلاش کنیم تا این جشنواره رسالت خود را به خوبی به انجام برساند.

وی گفت: حضور هنرمندان کشور در این استان فرصتی را فراهم می کند تا هنرمندان بومی ما از دیدگاه ها و نظرات این هنرمندان استفاده کنند.

وی همچنین در خصوص سبک زندگی و سیره امام رضا(ع) نیز یادآورشد: تئاتر رضوی و فرهنگ رضوی برای استان خراسان شمالی که به باب الرضا (ع)معروف است دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و برگزاری این جشنواره همچنین می تواند فرصتی باشد تا دانش و معلومات مرتبط با سیره ی این امام عزیز را در جامعه افزایش دهیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد سبب معطوف شدن نگاه ها به این استان می شود افزود: با توجه به این که استان خراسان شمالی چند سالی میزبانی برگزاری این جشنواره را بر عهده دارد، می تواند تاثیر زیادی در ارتقای زیرساخت های فرهنگی داشته باشد.

اکبری در ادامه هنر تئاتر را یکی از تاثیرگذارترین برنامه های فرهنگی که می توان به باورهای دینی رسید عنوان کرد و گفت: از تمامی دست اندرکاران برگزاری این جشنواره سراسری در استان خراسان شمالی که فضای رقابت را برای هنرمندان ایجاد کردند و همچنین ازخدمتگزاران پرتلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که توانستند با همه ی کاستی ها این جشنواره را در استان برگزار کنند تقدیر و تشکر کرده و امیدواریم سال های آینده نیز شاهد برگزاری این چنین جشنواره هایی در استان باشیم.

گفتنی است؛ سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی، ٧، ٨ و ٩ شهریورماه امسال در مجموعه تئاتر شهر مرکز خراسان شمالی برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار