مدیرکل سابق حفاظت محیط‌زیست یزد:
مدیرکل سابق حفاظت محیط‌زیست استان یزد گفت: خوشبختانه با تعامل خوبی که بین محیط زیست یزد و بخش صنعت یزد صورت گرفته است، صنایع آلاینده در این استان از 400 به 200 مورد رسیده است.
کد خبر: ۶۴۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 27 August 2018

سیدحسین سادات موسوی در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید حفاظت محیط‌زیست استان یزد با اشاره به اینکه استقرار و تجمع صنایع بزرگ و کوچک در استان یکی از مشکلاتی است که یزد با آن مواجه است، گفت: بالغ‌بر ۴۰۰ واحد صنعتی یزد در فهرست صنایع آلاینده قرار داشت.

وی عدم ثبات مدیریتی را یکی از مشکلاتی اداره محیط‌زیست یزد عنوان کرد و افزود: کمتر از سه تا چهار سال چهار مدیر را در محیط‌زیست استان تغییر کردند و این خود عاملی برای مواجهه با مشکلاتی جدید بود.

مدیرکل سابق حفاظت محیط‌زیست استان یزد بابیان اینکه استفاده از مشارکت و خدمات مردم و برون‌سپاری در حوزه تنوع زیستی عواملی بود که اداره محیط‌زیست یزد از آن بهره برد، تصریح کرد: اداره حفاظت محیط‌زیست بر بحث برون‌سپاری که از سال ۴۶ مغفول مانده بود، ورود پیدا کرد.

به گفته‌ی سادات موسوی خوشبختانه با توجیه و تبیین این موضوع و بعضاً افرادی که با آن موافق نبودند، هم‌اکنون سه طرح پایلوت از پنج پایلوت کشور متعلق به استان یزد است، گفت: با توجه به ارزیابی‌هایی انجام‌شده و نقش بسیار مؤثر مدیریت بخش خصوصی بر روی مناطق آزاد این طرح قطعاً تسری پیدا خواهد کرد.

این مقام مسئول بابیان اینکه با تغییر سوخت، شرایط کاری و نیز با ایجاد تعامل و مذاکرات، از ۴۰۰ صنایع آلاینده یزد، هم‌اکنون این صنایع به ۲۰۰ واحد رسیده و این نشان‌دهنده همکاری واحدهای صنعتی با محیط‌زیست است.

مدیرکل سابق حفاظت محیط‌زیست استان یزد ابراز داشت: با توجه به اینکه در محور یزد-اردکان تهدید و با بحران آب مواجه هستیم، تلاش کرده‌ایم محدودیتی در این محور ایجاد شود.

سادات موسوی در پایان با اشاره به اینکه خوشبختانه استان یزد بسیار کمتر با پایداری ریزگردها و گردوغبار مواجه است، اذعان داشت: با مطالعات انجام‌شده و جنبه اجرایی کار در فاز دوم طرح است و ان‌شاءالله با کمک دانشگاه یزد و پژوهشکده مناطق خشک بیابانی و تشکل‌های زیست‌محیطی این طرح در دستور کار قرار دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار