امام جمعه موقت اهواز:
امام جمعه موقت اهواز گفت:در فرهنگ ما واژه قربانی به خوبی جا نیفتاده چرا که قربانی کردن تنها مربوط به قربانی گوسفند، گاو و شتر نیست بلکه علامه طباطبایی در یکی از مطالب خود آورده است که هرکاری که در راه خدا باشد، قربانی محسوب می شود.
کد خبر: ۶۴۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹ 24 August 2018

حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی روز چهارشنبه در خطبه های نماز عید قربان در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز، فرهنگ قربانی کردن را تنها مختص عید قربان ندانست و افزود: امروزه هرفردی در‌خط ولایت فقیه استوار بماند بیانگر آن است که هر لحظه آماده قربانی‌ شدن است.

به گزارش"تابناک" وی ادامه داد: تمام فشارهای تحریم و کارشکنی ها ضد نظام مقدس جمهوری اسلامی برای این است که ملت بیدار ایران را تسلیم اهداف شوم خود کنند.

وی بیان کرد: دشمن می‌خواهد خط امام حسین(ع) و اسلام را فدا کنیم اما این ملت عاشورایی است که هرچه فشارها بیشتر شود، طنین فریادهای استکبارستیزی بیشتر شده و ایمان آنها استوار تر‌می شود.

حجت الاسلام حاجتی افزود: ملت ایران همواره با مشت های گره کرده مقابل ترامپ دیوانه و قمارباز، و یاوه گویی های غرب ایستادگی کرده و در این راه ذره ای از مواضع خود کوتاه نمی آید.

وی در ادامه گفت:برخی ها بازار سکه و ارز را به خوبی مدیریت کرده ، قیمت ها را بالا و پایین، و معیشت مردم را رها می کنند و به دنبال هم آغوشی با آمریکا هستند.

وی افزود: ننگ بر آنهایی باد که به جای حرکت در‌ خط مقدم ولایت و سیرکردن شکم ضعفا، به دنبال مقوله حضور زنان در ورزشگاه ها بوده و آرام آرام خط کشف حجاب می دهند.

حجت الاسلام حاجتی در بخش دیگری از خطبه های نماز عید قربان بر حمایت از محرومان تاکید کرد و گفت: امام علی (ع) در روز عید سعید قربان فرمودند:' نماز را برپا کنید، به بنده های خدا نیکی کنید چرا که قبل از فقرا خداوند صدقه های شما را دریافت کرده و حاجت شما را می دهد.'

وی افزود: در شرایط کنونی باید به فکر مظلومان باشیم حتی اگر این مظلومان مردم کشورهای دیگر باشد.

امام جمعه موقت اهواز گفت:در فرهنگ ما واژه قربانی به خوبی جا نیفتاده چرا که قربانی کردن تنها مربوط به قربانی گوسفند، گاو و شتر نیست بلکه علامه طباطبایی در یکی از مطالب خود آورده است که هرکاری که در راه خدا باشد، قربانی محسوب می شود. فقرا را در طعام مادی و معنوی خود شریک کنیم تا دعاهای ما مورد درگاه حق تعالی قرار گیرد.

وی افزود: در سطح زندگی اسلامی خوردن با خوراندن همراه است و هر زمانی خوردن از خوراندن به دیگران جدا شود، فساد تولید می شود.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: دستورات اسلام تولید خساست نمی کند؛ اسلام درس زندگی است و در روایت ها آمده است که پیش از دعا کردن صدقه بدهیم.

وی بیان کرد: حاکمان و مدیران ما باید به این روایت ها دقت بیشتری داشته باشند؛ باید قربانی کنیم و دست فقرا را بگیریم تا دعاهای ما مورد قبول واقع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار