مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با تاکید بر اینکه گرانی داریم، اما گران فروشی نداریم، گفت: در حال حاضر مردم درگیر تامین سبد کالاهای اساسی خود هستند، با این وجود هیچ کمبود کالای اساسی در اصفهان نداریم.
کد خبر: ۶۴۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ 21 August 2018
به گزارش تابناک : جواد محمدی فشارکی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دوسالانه عکس ایسنا که در نگارخانه سیتی سنتر اصفهان در حال برگزاری است، با تاکید بر اینکه خبرگزاری ایسنا هیچ گاه به صورت تک بعدی به مسائل روز جامعه نگاه نکرده است، اظهار کرد: نگاه چند بعدی به مسائل در تمام عکس های این نمایشگاه به راحتی قابل ملاحظه است، چرا که در این نمایشگاه علاوه بر جنبه های هنری شاهد به تصویر کشیدن مشکلات اجتماعی، آب، خشکسالی و مباحث سیاسی کشور و استان اصفهان هستیم.
 
وی با تاکید بر اینکه نگاه چند بعدی ایسنا به مسائل مختلف در جایگاه این رسانه در کشور تاثیرگذار کرده است، تصریح کرد: تصاویر موجود در این نمایشگاه به نوعی چشم مسئولان است و آنها براساس این تصاویر می توانند تصمیمات خوبی را گرفته و فرهنگ سازی خوبی در سطح جامعه داشته باشند.
 
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان در ادامه در خصوص وضعیت بازار و گرانی کالاهای اساسی به خصوص طی چند ماه گذشته و کشف انبارهای احتکارهای کالا، اظهار کرد: اصفهان نیز همانند دیگر نقاط کشور با موضوع کشف انبارهای احتکار کالا مواجه بود، اما به دلیل اینکه بازرسان اصفهان بسیار سریع وارد عمل شدند، انبارهای احتکار کالا با پیگیری تعزیزات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت کشف شد و اجناس وارد سطح عرضه شد که این اتفاق موجب شد افرادی که انبار احتکار کالا داشتند اجناس خود را به سرعت وارد بازار کنند.
 
وی با بیان اینکه از انبارهای احتکار کالا اصفهان، کالاهایی همچون لاستیک خودرو، آهن، میلگرد و ورق، حبوبات، آب معدنی، انواع مواد غذایی، لوازم خانگی و ... کشف شده است، تاکید کرد: بسیاری از انبارهای احتکار کالا در منازل مسکونی بود که کاربری آنها تغییر یافته بود، اما به دلیل سرعت ماموران در کشف و برخورد با محتکران کالا حتی چند نفر در اصفهان روانه زندان شد.
 
محمدی فشارکی در پاسخ به این سوال که بیشترین گرانی در کدام بخش از بازار چشمگیر است؟ اظهار کرد: در حال حاضر مردم درگیر تامین سبد کالاهای اساسی خود هستند، با این وجود هیچ کمبود کالای اساسی در اصفهان نداریم.
 
وی با تاکید بر اینکه گرانی داریم، اما گران فروشی نداریم، تصریح کرد: این‌که قیمت ها افزایش یافته مربوط به مغازه دار نبوده و به دلایلی همچون افزایش نرخ دلار، مباحث مالی، کمبود تولید کارخانجات، خرید گران اجناس برمی گردد.
 
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: در حال حاضر برخی فروشندگان اجناس خود را با دلار 4200 تومان خرید کرده و برخی با دلار 10 هزار تومان، که در این شرایط افزایش قیمت به فروشنده برنمی گردد، البته به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، کسبه حتی با سود کمتر از آنچه قانون تعیین کرده، فروش دارند. 
 
وی با تاکید بر اینکه در این شرایط نیاز به فرهنگسازی در بین مردم برای خرید به اندازه نیاز خود هستیم، گفت: متاسفانه برخی از اقشار متوسط جامعه زمانی که شایعه افزایش نرخ کالایی مطرح می شود به سرعت اقدام به خرید بیش از نیاز خود می کنند.
 
محمدی فشارکی با تاکید بر اینکه ایران طی 40 سال گذشته با بحران های مختلف مواجه بوده و اتفاقات امروز گذری بوده و قابل حل شدن است، تصریح کرد: نباید با برهم زدن عرضه و تقاضا موجب گرانی شویم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار