رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری از تدوین سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری که یک سند راهبردی و مورد نیار استان بوده و در حال انجام است خبر داد.
کد خبر: ۶۴۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 21 August 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حبیب‌الله وفایی در آیین تجلیل از خبرنگاران، مطبوعات و اصحاب رسانه اظهار کرد: بودجه کشور در سال جاری به  میزان 839 هزار میلیارد تومان بودجه  کشوری و 438 هزار میلیارد تومان به منابع عمومی و اختصاصی می باشد.
وی افزود: از 438 هزار میلیارد تومان اعتباری که به منابع عمومی تخصیص داده شد، 386 هزار میلیارد تومان سهم منابع عمومی و 57 هزار میلیارد تومان سهم درآمد‌های اختصاصی بوده و 76 درصد از سهم منابع عمومی به بودجه هزینه‌ای اختصاص یافته است.
وفایی خاطرنشان کرد: از مجموع 10 هزار میلیارد تومانی که از هزینه‌های عمومی به استان‌ها اختصاص پیدا کرده سهم چهارمحال و بختیاری 210 میلیارد تومان بوده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: از سوی اعتبارات تملک دراریی 23 هزار میلیارد تومان در قالب بودجه و ردیف‌های استانی  به استان‌ها تخصیص داده شد که از این میزان 354 میلیارد تومان از پیوست اعتبارات استانی به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.
وی در ادامه بیان کرد: 269 میلیارد تومان از سهم منابع ملی پیوست قانون بودجه سال جاری به استان تخصیص داده شد.
وفایی بیان کرد: چهارمحال و بختیاری  نسبت  به کاهش 24 درصدی اعتبارات ملی دستگاه‌های اجرایی  در کشور، 26.2 درصد افزایش داده داشته که رشد قابل ملاحظه ای است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: در اعتبارات حوزه منابع آب 26.2 درصد، آب و فاضلاب 50.4 درصد و در آموزش عالی، شاهد رشد 8 درصدی بوده‌ایم.
وفایی  با اشاره به کاهش 11.6 درصدی بودجه‌های ملی و استانی در کل کشور، تصریح کرد: سهم بودجه‌های ملی و استانی برای چهارمحال و بختیاری، 1.7 درصد بوه است.
رئیس سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال ۹۷ علاوه بر بودجه‌های مصوب، موفق به جذب ۹۰ میلیارد تومان اعتبار مازاد شده‌ایم و شاهد رشد 8 درصدی در اعتبارات هزینه‌ای مصوب در بخش حقوق و رشد 16.9 درصدی برای اعتبارات سایر بوده‌ایم.
وفایی از کاهش 17 درصدی اعتبارات تملک دارایی در استان خبر داد و گفت: 354 میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی‌هایی استان در شورای برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تصویب و توزیع شد که  این اعتبارات نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد کاهش داشته است.
رئیس سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری سند آمایش را بالاترین سند توسعه برای هر استانی دانست و گفت: در گذشته این سند در استان تدوین نشده بود ولی در حال حاضر با همکاری و تلاش مسؤولان این سازمان این س آماده شده و سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری که یک سند کاربردی و راهبردی دیگر استان بوده که در حال تدوین است.
وفایی مهمترین عامل کم برخورداری استان چهارمحال و بختیاری را  بی‌برنامگی وعدم نظارت جامع بر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین عامل کم‌برخورداری چهارمحال و بختیاری، بی‌برنامگی، عدم تعهد و پایبندی به برنامه‌ها و عدم نظارت است و اگر تمام پول کشور را هم در استان جمع شود، مشکلات حل نخواهد شد.
وی با اشاره به اثر تحریم‌ها بر وضعیت معیشت مردم در سطح ملی و استان‌ها ، تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین برنامه های دولت تامین و توزیع کالاهای اساسی و ضروری مردم با شروع تحریم‌ها در آبان ماه است و پیش‌بینی می‌شود  برای تامین کالاهای اساسی کشور مشکل چندانی نخواهیم داشت.
رئیس سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بسته مهم و راهبردی 12گانه به منظور مقابله با تحریم‌ها، تصریح کرد: تا کنون در کشور واردات طلا و ارز نداشتیم اما اکنون در قالب یکی از این مفاد بسته بدون عوارض گمرکی طلا و ارز وارد کشور می‌شود.
وفایی در پایان بیان کرد: ارزیابی دستگاه‌های اجرایی که چهاردهم شهریورماه در جشنواره شهید رجایی در قالب 13 شاخص برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار