عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:جمهوری اسلامی ایران به این ناآرامی‌ها بی توجه نیست زیرا مردم این کشور هم زبان و هم مرز ما هستند و ناآرامی‌ها می‌تواند بر مهاجرت تاثیر بگذارد.
کد خبر: ۶۴۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ 21 August 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در خصوص وضعیتی که در افغانستان به وجود آمده، اظهار داشت: آمریکا با این توجیه وارد افغانستان شد که می‌خواهد در خواستگاه طالبان و القاعده افغانستان و در مبارزه با آن‌ها گروه‌های تروریستی را در منطقه ریشه کن کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشخص بود که طالبان به وسیله تروریست‌ها به وجود آمده و عربستان آن‌ها را حمایت مالی می‌کند و بن لادن نیز خود عربستانی بود.

وی افزود: پس از حضور آمریکا در افغانستان نه تنها ریشه تروریسم در آنجا خشکیده نشد، بلکه تقریبا آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و نیروهای ناتو از اقداماتی مانند کشت تریاک حمایت می‌کنند زیرا درصدی از درآمد آن‌ها را دریافت می‌کنند، این در حالی است که یکی از منابع مالی تروریست‌ها، فروش مواد مخدر در افغانستان و خارج از این کشور است.

جمالی نوبندگانی ادامه داد: آمریکایی‌ها در استان‌هایی مانند هلمند و فراح هیچ گونه اقدامی علیه تجارت مواد مخدر و تروریسم انجام نمی‌دهند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفت: در چند روز گذشته طالبان برای اشغال غزنین کشتار به راه انداخت و آموزشگاهی که مربوط به شیعیان بود، به خاک و خون کشیده شد.

لایحه‌ای شبیه به کاپیتولاسیون که حامد کرزای نپذیرفت و رئیس جمهور فعلی آن را امضا کرد

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعید می‌دانم آمریکا توان مقابله با ناآرامی‌های افغانستان را نداشته باشد، بیان کرد: فشارهایی که آمریکایی‌ها وارد آوردند تا لایحه‌ای شبیه به کاپیتولاسیون را تصویب کند، در زمان حامد کرزای نتیجه نداد و امضا نکرد ولی اکنون در این دولت چنین لایحه‌ای امضا شده و ایجاد چنین وضعیتی قابل پیش بینی بود.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر افغانستان آرامش داشته باشد، دلیلی برای حضور آمریکا باقی نمی‌ماند و به همین دلیل آمریکایی‌ها چنین ناامنی‌هایی را در افغانستان به وجود می‌آورند.

جمهوری اسلامی ایران به ناآرامی‌های افغانستان بی توجه نیست

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به این ناآرامی‌ها بی توجه نیست زیرا مردم این کشور هم زبان و هم مرز ما هستند و ناآرامی‌ها می‌تواند بر مهاجرت تاثیر بگذارد.

جمالی نوبندگانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره بر خروج آمریکا از منطقه تاکید دارند و هیچ دلیلی برای حضور این کشور در افغانستان وجود ندارد، گفت: آمریکایی‌ها اگر برای مبارزه با تروریسم آمده‌اند باید در این سال‌ها اقداماتش نتیجه می‌داد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر آمریکا عرضه مبارزه با تروریسم را ندارد باید منطقه را ترک کند ولی اگر ادعای توانمند بودن در مبارزه با تروریسم را دارند، چرا هر روز منطقه ناامن تر می‌شود،به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها ناامنی مدیریت شده در افغانستان را می‌خواهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار