کد خبر: ۶۴۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ 18 August 2018
عزیز فیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: بعد از وقوع فاجعه زیست محیطی در رود بشار با نابودی صدها هزار ماهی و سایر آبزیان کمیته اضطرار نجات رود بشار تشکیل شد.
وی با تاکید بر اینکه امسال به دلیل خشکسالی و برداشت بی رویه مجاز و غیر مجاز از رودخانه بشار شاهد یک فاجعه زیست محیطی بودیم، عنوان کرد: ساماندهی بشار از پل اول تا پل مختار به عنوان یک اولویت در دستور کار است.
فیلی ابراز کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده جابه‌جایی کارخانه‌های شن و ماسه حاشیه رود بشار در 6 ماه آینده در دستور کار بوده که بعد از اقدامات لازم از جمله مکان یابی مناسب عملیات انتقال اجرایی می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کشت پاییزه و بهاره در حاشیه رود بشار ممنوع بوده و از هم اکنون آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی باید تدابیر لازم را در زمینه اجرایی کردن این مهم بیندیشند.
فیلی با تاکید بر اینکه آب منطقه‌ای ملزم بوده از تخصیص آب به کشاورزان حاشیه بشار خودداری کند، ادامه داد: تشکیل تعاونی ادارات و واگذاری اراضی ملی به کارکنان دستگاه‌های اجرایی ممنوع شده است.
وی تاکید کرد: تاکنون در زمینه مبارزه با زمین خواری در استان اقدامات خوبی انجام شده ولی کافی نبوده و انتظار می‌رود متولیان امر از جمله منابع طبیعی، محیط زیست، امور اراضی، راه و شهرسازی و ... در این زمینه به جد ورود کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار