صبح امروز دادگاه محاکمه رضا سوری خواننده زیر زمینی و دوستش که سال گذشته با ۶ گلوله صاحب یک استودیوی ضبط موسیقی را به قتل رسانه بودند، در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک تهران برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸ 15 August 2018

عصر ایران: صبح امروز پرونده قتل صاحب یک استودیوی ضبط موسیقی با حضور اولیای دم و متهمین ردیف اول و دوم برگزار شد.

رضا سوری متهم دهه هفتادی ردیف اول که به اتهام مباشرت در قتل عمد، سرقت مسلحانه و نگهداری اسلحه غیرمجاز محاکمه می‌شد به قاضی گفت:

روز حادثه به بهانه امضای قرارداد ضبط موسیقی با دوستم مهدی که زیر ۱۸ سالش بود به استودیوی پوریا رفتیم و قصدمان سرقت میکروفون و تجهیزاتش بود تا پولی به دست بیاوریم که پیش از ورود به استودیو من اسلحه را از کوله پشتی ام درآوردم و به دلیل سنگین بودن به دوستم مهدی دادم.

جزئیات پرونده قتل خواننده زیرزمینی در تهران

پس از ورود به استودیو مقتول کارت بانکی و رمزش را به من داد تا برای خودمان آب میوه بخرم، پس از نوشیدن آب میوه مقتول در حال نشان دادن نمونه کار‌ها بود و من سعی داتشتم که میکروفون را سرقت کنم که او متوجه شد.

در این هنگام مهدی به وی تیراندازی کرد و مقتول به من گفت: «چیکار داری می‌کنی!» که در نهایت با شلیک ۶ گلوله وی کشته شد و لیوان‌های آب میوه و کارت بانکی مقتول را برداشتیم و متواری شدیم.

قاضی بابایی به متهم گفت:، اما شما در اقرار‌های صریح پس از دستگیری به قتل اعتراف کرده اید و بازسازی صحنه وقوع قتل و زوایای تیراندازی، کشف سلاح از مخفیگاه شما و نظریه کارشناس نیز مبنی بر قاتل بودن شما می‌باشد، چرا منکر می‌شوید؟

رضا سوری گفت: من قتل را انجام نداده ام و دوستم مهدی، چون زیر سن قانونی است پس از قتل به من گفت، این قتل را به گردن بگیرم و من را کمک می‌کند که از پرونده قتل و اعدام رهایی یابم و من تیراندازی نکرده ام و کار مهدی است.

این خواننده زیرزمینی درباره اسلحه نیز گفت: برای پز دادن یک سال پیش از وقوع قتل توسط یکی از دوستانم در یکی از شهر‌های مرزی کشور اسلحه را به قیمت ۱۰ میلیون تومان خریدم و همان زمان در بیابانی نزدیک خانه مان با مهدی امتحانش کردیم.

مهدی، متهم ردیف دوم که به اتهام معاونت در قتل و سرقت مسلحانه و حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز محاکمه می‌شد با حضور در جایگاه گفت:

رضا دروغ می‌گوید و من اصلا نمی‌دانستم که او اسلحه دارد و می‌خواهد چه کار کند و به بهانه امضای قرارداد ضبط آهنک به دفتر مقتول رفتیم و اسلحه در دست رضا بود و زمانی که مقتول در حال نشان دادن نمونه کار بود، ناگهان رضا یک تیر به پهلویش زد و مقتول گفت:: «چیکار داری میکنی!»

پس از آن نیز ۴ شلیک به وی انجام داد که پس از افتادن مقتول به زمین یک تیر خلاص نیز به سر وی شلیک کرد و به من گفت: دیدی؟ و من گفتم: آه دیدم فقط بیا از اینجا برویم و او به من گفت: اگر به کسی حرفی بزنی تو را هم می‌کشم؛ و قتل کار رضا است و من نقشی نداشتم.

پدر و مادر مقتول نیز با حضور در جایگاه اعلام کردند: هر دو متهم دروغ می‌گویند چرا که در فیلم‌های ورودی به دفتر مشخص است که کوله پشتی که اسلحه در آن بوده در هنگام ورود به دفتر پوریا در دست رضا و در هنگام خروج در دست مهدی بوده است و به نظر ما این دو از همان ابتدا به قصد قتل وارد شده بودند و ما درخواست قصاص داریم.

در ضمن رضا سوری به مدت ۶ سال شاگرد پسر ما بود و با هم دوست بودند، ولی متاسفانه با نامردی پسرمان را کشت.

رضا سوری خواننده زیرزمینی نیز بعنوان دفاع آخر گفت: من اشتباه کردم و میخواهم که من را ببخشند و تا آخر عمر نوکری خانواده مقتول را می‌کنم.

قاضی بابایی نیز ختم این جلسه رسیدگی به پرونده را اعلام کرد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار