پاسخ رهبری به درخواست برکناری رییس‌جمهور توسط برخی افراد

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار هزاران نفر از قشرهای مردم از استانهای مختلف تصریح کردند: برخی به اسم اینکه طرفدار ضعفا هستیم و می خواهیم اوضاع را درست کنیم، خودشان ملتفت نیستند اما عملاً در چارچوب نقشه دشمن حرف می زنند و اقدام می کنند... آنها که می گویند دولت باید برکنار شود در نقشه دشمن نقش آفرین هستند. دولت باید سرکار بماند و با قدرت، وظایف خود را در حل مشکلات انجام دهد.

مجوز رهبر انقلاب راه را برای اقدامات ضدفساد هموارتر کرد

محمد دهقان، عضو کمیسیون قضایی مجلس  در گفتگو با مهر با اشاره به نامه اخیر رئیس قوه قضائیه به رهبر معظم انقلاب و درخواست مجوزهای ویژه برای برخورد با اخلالگران در نظام اقتصادی و موافقت مقام معظم رهبری، اظهار داشت: این نامه نشان‌دهنده آن است که مسئولان ارشد قوه قضائیه امروز بیش از گذشته نسبت به ضرورت مبارزه با مفاسد اقتصادی آگاهی پیدا کرده‌اند و مفاسدی که توسط برخی سودجویان در درون و بیرون دستگاهها در شرایط جنگ اقتصادی بیشتر امکان وقوع دارد، اقتضاء پیدا کرده که قوه قضائیه به دنبال مبارزه سخت‌تر با مفاسد باشد.

کاش از دختر «پزشکیان» اسم نمی‌بردم

محمدرضا پورابراهیمی،رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اتفاقات جلسه استیضاح وزیر کار با بیان اینکه انتقادات جدی به آقای پزشکیان دارم، بیان کرد: ای کاش من در مجلس نامی از فرزند کسی نمی بردم، هرچند یادداشت یکی از همکارانم بود که به من داد... من از آقای پزشکیان و خانواده ایشان عذرخواهی می کنم. البته انتقادات جدی به نوع عملکرد ایشان داشته و دارم.

 پاسخ به خبر حضور اعضای اعتماد ملی در شهرداری تهران

الیاس حضرتی، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، در خصوص خبر حضور اعضای حزب اعتماد ملی در شهرداری به برنا گفت: من در نشستی که با اهالی رسانه داشتم عرض کردم از زمان آقای افشانی هیچ یک از اعضای حزب اعتماد ملی به شهرداری نرفته اند، حتی آبدارچی. اما خبری منتشر شد مبنی بر اینکه همه اعضای اعتماد ملی عضو شهرداری هستند بجز آبدارچی! باید بگویم که آقای رئوف قادری از شخصیت های خوب حزب اعتماد ملی هستند که در گزارشی آمده است ایشان رییس نمایشگاه شهر آفتاب هستند بله! این درست است، اما ایشان در زمان آقای افشانی به شهرداری نرفته است بلکه از زمان آقای نجفی در شهرداری حضور پیدا کرده اند. اقای ابوالحسنی هم از زمان اقای نجفی به شهرداری رفته اند و در قسمت دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری مشغول هستند.

نمایندگان، دولت را به بده بستان عادت داده اند!

پروانه سلحشوری نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس با اذعان به رواج داشتن امتیازگیری در جریان استیضاح‌ها، سوال‌ها و تحقیق و تفحص‌ها در مجلس به آرمان گفت: برخی نمایندگان طرح استیضاح را مطرح می‌کنند تا از وزرا امتیاز بگیرند... اگر اعضای دولت پیشنهاد می‌دهند و دنبال بده‌بستان هستند، ما نمایندگان مجلس آنها را بد عادت کرده‌ایم. اگر من نماینده پای حرف و امضای خود بایستم و معتقد به یک اصلی باشم و بعد به سراغ سوال بروم، قطعا پا پس نخواهم کشید.

اکثر اصلاح‌طلبان برانداز هستند

کیهان نوشت: حسین دهباشی، مشاور سابق روحانی در گفت‌وگو با شرق اظهار داشت: در ماجرای برجام من گفتم که به هيچ وجه با آمريکا مشکل ندارم. من حتي در چارچوب منافع ملي کشور و نظام، با مذاکره با هيچ کشوري مشکل ندارم؛ اما اين نکته وجود دارد که من با عقل خودم سنجيدم چه چيزي به طرف مقابل داديم و چه چيزي گرفتيم! من مي‌گويم هرکسي سهمي داشت و به اندازه سهمش مسئول است.

مشاور سابق روحانی در پاسخ این سؤال که «از اکثر اصلاح‌طلبان چه ديده‌ايد که فکر مي‌کنيد براندازند؟»، اظهار داشت: من شخصي نيستم که در هسته مرکزي همه جناح هاي سياسي باشم، ولي وقتي به يادداشت هاي آن نگاه مي‌کنم که منتقد ولايت فقيه، منتقد شوراي نگهبان و به قرائت امروز مخالف حتي ظواهري مثل حجاب اجباري‌اند، خب نتيجه مي‌گيرم قائل به نظام جمهوري اسلامي نيستند!

 عبور از روحاني خيانت است

روزنامه آرمان نوشت: محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسان معتقد است: کسی که تلاش می‌کند قدرت دولت مستقر از ۶۰‌درصد به ۴۰‌درصد کاهش پیدا کند آن فرد خائن به مملکت، نظام، انقلاب و خون شهداست زیرا دولت در رقابت با کشورهای دیگر کار می‌کند... آرزو می‌کنم زمانی فرا برسد که دولت در سایه وجود داشته باشد زیرا این موضوع نشان‌دهنده ارتقای سیاسی یک کشور است یعنی حزب اکثریت حاکم باشد و حزب اقلیت، دولت در سایه داشته باشد، اما در کشور ما چنین چیزی وجود ندارد... در دولت فعلی هرچه حمایت از آقای روحانی وجود دارد از سوی اصولگرایان است و اصلاح‌طلبان تنها زیرآب دولت را می‌زنند و موضوع عبور از روحانی را مطرح می‌‌کنند... دفاعیاتی که بنده در دوره ریاست‌جمهوری آقای روحانی طی این چند سال داشته‌ام از بسیاری از اعضای هیات دولت بهتر بوده و همچنین در مصاحبه‌های اخیر خود از او دفاع کرده‌ام و اصلا هم این موضوع مطرح نیست که چون سیاست خارجی آقای روحانی یا عملکرد و کارکرد او بهبود پیدا کرده است از او دفاع کرده‌ام.

نمره امید در صحن و توییتر

روزنامه همشهری نوشت: چرا امیدی‌ها شبکه‌های اجتماعی را برای موضع‌گیری به صحن بهارستان ترجیح می‌دهند؟ و چرا صدای اقلیتی کوچک که مدام از تریبون مجلس شنیده می‌شود، آنچنان برنده است که به صدای غالب بهارستان تبدیل شده است؟ 2 ابهامی است که امیدی‌ها را به رفتار دوگانه در خارج و داخل گود مجلس متهم می‌کند و پشتوانه اجتماعی‌شان را در ناامیدی از آنها همنوا کرده است... به‌رغم تأکید عارف بر فلسفه‌داشتن سکوتش در صدر فراکسیون امید در قبال برخی موضوعات به‌نظر می‌رسد که امیدی‌ها در اغلب اوقات از بی‌نظمی و نداشتن برنامه‌ای منسجم برای ورود به مباحث و تصمیم‌گیری‌های روز کشور رنج می‌برند... حضور قریب‌به‌اتفاق چهره‌های فراکسیون امید در شبکه‌های اجتماعی آنچنان فراگیر و محسوس است که در کوتاه زمان ممکن بحث درون مجلس به شبکه‌های اجتماعی و عالم مجازی سرایت می‌کند و با مواضع دوآتشه عملکرد جمعی از نمایندگان، هیأت‌رئیسه مجلس و گاه هیأت‌رئیسه فراکسیون امید از گزند آن در امان نمی‌مانند. در شبکه‌های اجتماعی اعضای فراکسیون امید بر سر اینکه در مباحث روز اعلام نظر کنند رقابتی غیرمتعارف و حتی غیرمنطقی شکل گرفته است که مدام سعی در پیش‌دستی باهم برای طرح موضوعات عامه‌پسندی چون ورود زنان به ورزشگاه، حل مشکلات دانشجویان، زندانیان سیاسی و... دارند؛ رقابتی که اگر کمتر از نیمی از آن را در صحن بهارستان ... شاهد بودیم نه برجامی به آتش کشیده می‌شد و نه طومارهایی کف مجلس به نمایش درمی‌آمدند.

عبدالله ناصری، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان  هم در مصاحبه با آرمان امروز پیرامون نمایندگان لیست امید مجلس گفته است: به جرأت می‌گویم جز لیست تهران دوسوم این لیست رویکردی به صلاح کشور ندارند.

ایسنا نوشت: هنوز مشخص نیست چه کسی قرار است ریاست جلسات سه‌شنبه‌های داغ طبقه هشتم ساختمان کوثر را به عهده بگیرد. ۲۷ روز از آخرین نشست خبری سخنگوی دولت می‌گذرد ولی هنوز جانشین او اعلام نشده است... با بالا گرفتن انتقادات از نحوه عملکرد دولت دوازدهم و زمزمه‌های تغییر کابینه دوم روحانی، سرانجام این محمدباقر نوبخت بود که به عنوان یکی از اولین قربانیان وضع موجود از سمت خود کنار رفت. هرچند بسیاری از نحوه عملکرد او در سازمان برنامه بودجه گلایه داشتند و کسی چندان به سخنگویی وی معترض نبود اما نوبخت ترجیح داد طبق گفته خودش برای تمرکز بیشتر روی سازمان از سخنگویی دولت کنار برود... در این مدت از گزینه‌های متعددی در رسانه‌ها نام برده شده که به عنوان سخنگوی جدید دولت مطرح شده‌اند؛ مثل اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور،  محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، علی طیب‌نیا وزیر پیشین امور اقتصادی و دارایی، محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، علی ربیعی وزیر پیشین کار و امور اجتماعی، حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور، علی جنتی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید ابوطالبی مشاور سیاسی رئیس‌جمهور و ... که هیچ کدام نه تایید و نه تکذیب شده‌اند اما گفته می‌شود شانس جهانگیری و واعظی برای تصدی این سمت از بقیه بیشتر است.

سیف باید ممنوع‌الخروج شود

حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی در گفت‌وگو با خبرنگاران جوان، با اشاره به درخواست جمعی از نمایندگان برای ممنوع‌الخروج شدن ولی الله سیف رئیس سابق بانک مرکزی، اظهار کرد: احتیاط شرط عقل و امری حائز اهمیت است و از آنجایی که سیف، چندین سال اختیارات مالی و پولی کشور را بر عهده داشته‌ و حتی معاون ارزی‌اش هم دستگیر شده است، باید ممنوع‌الخروج شود... ممنوع‌الخروجی سیف باعث می‌شود که اگر تخلفی در حیطه وظایفش صورت گرفته باشد، بتوانیم از وی سوال  کنیم و از سوی دیگر اسناد پولی و بانکی ما نباید در اختیار دشمنان قرار گیرد.

تازه‌ترین نفس‌زدن‌های سربازان ایرانی ملکه برای ادای دین در پروسه براندازی

روزنامه جوان نوشت: شبه‌رسانه بی‌بی‌سی فارسی پس از ناکامی چندباره در دامن زدن به اعتراضات معیشتی در ایران، ظاهراً برای حلال شدن پول‌هایی که از سعودی گرفته است، ناچار شد از کف خیابان به اعماق تاریخ سفر کند!...  سربازان ایرانی ملکه انگلیس که بار‌ها مدیران ارشد خود را به روی آنتن آورده‌اند تا قسم حضرت عباس بخورند که «یک رسانه مستقل و بی‌طرف» هستند، این بار به سراغ شاه عباس صفوی رفتند تا دلایل زوال صفویه را بررسی کنند، اما به طور کاملاً اتفاقی و بی‌طرفانه (!) نتیجه گرفتند که زوال صفویه به علت خشکسالی طولانی! محاصره اقتصادی از سوی عثمانی! کمبود سکه! قیام افغان‌ها! کمبود پول برای سفر شاه! کمبود کالا! و درگیری در تنگه هرمز بوده است و البته این‌ها دلایلی است که سربازان ایرانی ملک و ملکه، هر شب به عنوان بخشی از شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران تبلیغ می‌کنند!

با این حال کارشناسان تاریخ معتقدند که اصولاً علت سقوط صفویه نه آن چیز‌هایی است که «بی‌بی‌سی دروغگو» می‌گوید بلکه اتفاقاً صفویه به خاطر کمبود توپخانه و اسلحه و رواج تریاک و حشیش میان درباریان، سقوط کرد و صفویه در زمان زوال، حکومتی ثروتمند بود.

اینکه بی‌بی‌سی فارسی، برنامه نخبگانی خود را با کارشناسان اجاره‌ای به دروغ‌پردازی وسیع از یک واقعه تاریخی اختصاص می‌دهد، نشان از ناامیدی آن‌ها نسبت به ادامه اعتراضات توده‌ها در ایران است و به نظر می‌رسد صرفاً برای ادای دین به فرآیند براندازی در ایران همسو با ترامپ و ملک سعود است.

 حساب علی لاریجانی را از مجلس جدا می‌دانیم

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره نامه اخیر رئیس‌جمهور به علی لاریجانی رئیس‌ مجلس شورای‌اسلامی و اینکه برخی محتوا و لحن این نامه را تهدیدآمیز تلقی کردند،گفت: اینگونه نیست. آقای رئیس‌جمهور در نامه اخیرشان به آقای لاریجانی اعلام کردند که طبق قانون در زمان مقرر در مجلس حاضر خواهند شد و به این خواسته برخی نمایندگان احترام خواهند گذاشت. این نامه اصلا تهدیدآمیز نبوده و استنباط تهدید از آن استنباط درستی نیست، ما حساب آقای علی لاریجانی را از مجلس جدا می‌دانیم... رئیس دفتر رئیس‌جمهور اضافه کرد: موضوعی که در این خصوص مطرح بوده این است که مدل جمع‌آوری امضا ایراد داشته است.

 مدعیان روز استیضاح، اسناد خود را ارائه کنند

علیرضا سلیمی، عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان درباره حواشی روز استیضاح وزیر کار گفت: افرادی که پشت تریبون مجلس مطالبی را بیان کردند و به یکدیگر اتهام زدند باید اسناد و مدارک گفته‌های خود را ارائه دهند...باید بگویم جلسه استضاح وزیر کار جلسه خوبی نبود... معتقدم این رفتار غیرقابل دفاع است و متاسفانه از همه طیف‌های موجود در مجلس آن روز دست به رفتارهای غیرقابل قبولی زدند که در شأن مجلس نبود... حرف بدون دلیل و سند زدن درست نیست، ما به عنوان هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خواستار شدیم افرادی که آن روز مطالبی را بر زبان آوردند، مدارک و مستندات خود را ارائه کنند. وی ادامه داد: امروز یک عده بیان می‌کنند از روز اول که تحلیف صورت گرفته برخی نمایندگان دنبال سوال بودند و جبهه پایداری به دنبال چنین مسئله‌ای است. این یک دروغ محض است، مگر جبهه پایداری چند نماینده در مجلس دارد؟ همه طیف‌های مختلف مجلس جزء سوال‌کنندگان از رئیس‌جمهور هستند.

 اصلاح‌طلبان به دلیل بازی با افکار عمومی باید از مردم عذرخواهی کنند

محمد حسینی عضو شورای مرکزی جمنا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تغییر موضع رئیس دولت اصلاحات در مورد روحانی، گفت: مشکلات و فشار‌های اقتصادی که مردم متحمل شده‌اند موجب نارضایتی از دولت و جریان حامی آن یعنی اصلاح‌طلبان و کارگزاران شده است، آنها در زمان انتخابات سال گذشته با تبلیغات گسترده و جنگ روانی باعث اعتماد دوباره مردم به روحانی شدند... روحانی و همه اصلاح‌طلبان باید شرمنده باشند و به دلیل بازی با افکار عمومی از مردم عذرخواهی کنند.

دادگاه مفاسد اقتصادی علنی و رسانه‌ای می‌شود/ مایوس‌کنندگان مردم تحت تعقیب قرار می‌گیرند

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه در حاشیه نشست امروز مسئولان عالی قضایی با بیان این‌که دشمن در حال تلاش است که فشار بر مردم وارد کند، گفت: در این شرایط اگر کسانی مردم را مایوس کنند و خواسته و ناخواسته در جهت دشمن حرف‌های بی اساس بزنند، این افراد باید پاسخگوی حرف‌های خود باشند. بخصوص اگر دست‌اندرکاران، اعم از قوه قضاییه، مجلس یا قوه مجریه صحبتی داشته باشند که آن صحبت‌ها خدای ناکرده موجب تشویش اذهان عمومی و یاس و ناامیدی شود، اولا این‌ها باید خودشان به این موضوع توجه داشته باشند و ثانیا اگر توجه نکردند و حرفشان صحیح و قابل اثبات نباشد و کذب باشد و موجب یاس و اضطراب مردم شود، قوه قضاییه حسب وظیفه ذاتی خود آن‌ها را تحت تعقیب قرار می‌دهد و باید پاسخگو باشند.

محسنی اژه‌ای مطرح کرد: قدردانی رییس قوه قضاییه از اجازه مقام معظم رهبری در مورد پرونده‌های اخیر اقتصادی/ دادگاه‌های علنی متهمان اخیر فساد اقتصادی، رسانه‌ای می‌شود

سخنگوی قوه قضائیه درباره مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی گفت: دادگاه مفاسد اقتصادی علنی و رسانه‌ای می‌شود تا مردم در جریان رسیدگی‌ها و احکام صادر شده قرار بگیرند.