بررسی های آماری نشان می دهد که شرکت های تعاونی استان تهران ۱۱ درصد تعاونی های فعال و ۳۰ درصد از کل اشتغال بخش تعاون را در اختیار دارند.
کد خبر: ۶۴۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 13 August 2018

به گزارش تسنیم، شرکت های تعاونی استان تهران حدود 11 درصد تعاونی های فعال و حدود 30درصد از کل اشتغال بخش تعاون را به خود اختصاص داده اند.در بین گرایش های مختلف تعاونی های مسکن با حدود 3 هزار تعاونی و خدمات با 2900 تعاونی بیشترین تعداد را در بین کلیه رشته فعالیت است.

براساس این گزارش، استان تهران با بیش از 13 میلیون نفر جمعیت، 17.5 درصد جمعیت کل کشور را در خود جای داده‌است. از این میزان، 94 درصد در مناطق شهری و  6 درصد در مناطق روستایی و غیرساکن زندگی می کنند.

به گزارش واحد آمار و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران، استان تهران امروزه دارای 16 شهرستان، 45 شهر و 78 دهستان است. استان تهران به لحاظ مختلف از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. علاوه بر اینکه تهران پایتخت کشور و 54 درصد منابع ریالی بانک‌‌های کشور را به خود اختصاص داده است .

به همین دلیل نگاه برنامه‌های اجتماعی، ‌اقتصادی و فرهنگی در این استان ویژه است و در مقوله اشتغال نیز در جایگاه ویژه ای قرار دارد و همواره در برنامه ریزی‌های مسئولان برای اشتغال زایی  مد نظر بوده است.

لازم به اشاره است، سهم شاغلان بخش کشاورزی، صنعت و خدمات استان به ترتیب 1.3 ، 33.5، 65.3 درصد است.

بر اساس اطلاعات اخذ شده از سامانه آمارهای ثبتی وزارت تعاون، استان تهران دارای  بیشترین تعداد تعاونی فعال ثبتی در کشور است. بطوریکه 10500 شرکت تعاونی استان تهران دارای 2 میلیون و یکصد هزار عضو و 511 هزار شغل را ایجاد کرده اند.

یادآور می شود، در مجموع شرکت های تعاونی استان تهران حدود 11 درصد تعاونی های فعال و حدود 30 درصد از کل اشتغال بخش تعاون را به خود اختصاص داده اند.در بین گرایش های مختلف تعاونی های مسکن با حدود سه هزار تعاونی و خدمات با 2900 تعاونی بیشترین تعداد را در بین کلیه رشته فعالیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار