فرمانده انتظامی دزفول:
فرمانده انتظامی دزفول گفت: با اقدامات شبانه روزی عمده باندهای جرائم در شهرستان دزفول شناسایی و متلاشی شده‌اند.
کد خبر: ۶۴۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸ 13 August 2018

سرهنگ علی الهامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در محل کلانتری ۱۹ برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران باید تلاش کنند تا با اقدامات موثر، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اهداف نظام و انقلاب را تحقق ببخشند و در راستای چشم انداز معمار بزرگ انقلاب و برای گسترش مبانی اسلام گام بردارند.

وی، نقش خبرنگاران را در برقراری امنیت روانی در جامعه موثر دانست و گفت: خبرنگاران با اطلاع رسانی دقیق و به موقع، مخابره زحمات مسئولان و انعکاس دغدغه و مطالبات شهروندان موجب کاهش فاصله میان مردم و دستگاه ها شده اند. مسئولان باید از انتقادات و پیشنهادات استقبال کنند و آنها را گامی برای بازسازی و تقویت اقدامات خود بدانند.

سرهنگ الهامی، رویکرد مستمر نیروی انتظامی را پاسخگویی به افکار عمومی دانست و عنوان کرد: ما در شهرستان دزفول با تعامل خوبی که با خبرنگاران برقرار کرده ایم موفق به تحقق این امر در سطح شهرستان شده ایم که جای تقدیر دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان دزفول با بیان اینکه نقش رسانه در پیشگیری و پیش بینی جرائم بسیار زیاد است، گفت: یکی از جوامع هدف ما مردم هستند که می توانند در تولید امنیت پایدار بسیار موثر باشند؛ بنابراین هر چقدر اطلاع رسانی دقیق باشد تاثیر و آگاهی بیشتری در افکار عمومی در راستای همکاری با نیروهای پلیس خواهد داشت.

سرهنگ الهامی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی ما باید مردم باشند تا دشمن نتواند با ابزار خود در بین آنها نفوذ کند، افزود: ما در دزفول همواره پاسخگوی دغدغه و انتقادات و خواسته های به حق شهروندان بوده ایم که امیدواریم این تعامل سازنده در کاهش جرائم بیش ازپیش اثر داشته باشد.

وی عنوان کرد: مبارزه با مخلان نظم و امنیت جزو ماموریت های ذاتی پلیس است؛ ضمن اینکه وظیفه ما علاوه بر تولید نظم و امنیت، حفظ این نظم بوده و سبزپوشان نیروی انتظامی دزفول شبانه روز با جان و دل در راستای تحقق این مهم گام برمی دارند.

مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی

فرمانده انتظامی دزفول در ادامه با اشاره به نقش فضای مجازی در ایجاد و برهم زدن آرامش روانی جامعه گفت: فضای مجازی شهرستان به صورت مستمر توسط پلیس فتا کنترل و نظارت می شود به گونه ای در چند روز گذشته نیز چند فرد که با انتشار اخبار کذب اقدام به تشنج در فضای مجازی کرده بودند با همکاری قوه قضائیه، شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ الهامی، مبارزه با مفاسد اقتصادی را از دیگر اقدامات پلیس دزفول برشمرد و افزود: سه انبار برنج با ظن احتکار شناسایی و معرفی شده اند که پرونده این انبارها توسط تعزیرات حکومتی در دست بررسی است. ما به صورت جدی بازار شهرستان را کنترل کرده و قطعا با هرگونه تخلف به ویژه احتکار برخورد می کنیم.

وی همچنین از دستگیری یک اخلالگر اقتصادی خبر داد و گفت: این فرد با سوءاستفاده از سامانه ثبت سفارش تلفن همراه مسافری اقدام به ثبت و ورود هزار و ۶۰ گوشی موبایل آیفون به ارزش ریالی ۴۰ میلیارد ریال کرده بود که پرونده این مجرم در حال رسیدگی است.

فرمانده انتظامی شهرستان دزفول در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط پلیس دزفول در سال جاری گفت: می توان گفت عمده جرائم باندی در دزفول توسط پلیس، شناسایی، دستگیر و متلاشی شده اند. در مدت های اخیر باندهای متعدد و اصلی سرقت خودرو، باند سارقان خودپردازها، باندهای کیف قاپی و موبایل قاپی و باندهای متعددی در زمینه سرقت از باغات و احشام با عملیات های پلیسی دستگیر و به دستگاه قضا معرفی شده اند.

سرهنگ الهامی تصریح کرد: در تمام این اقدامات کسانی که اموال به سرقت رفته را به پول تبدیل می کردند نیز شناسایی و دستگیر شده اند.

وی با بیان اینکه در زمینه باندهای سرقت از منازل اقدامات سازمان یافته متعددی صورت گرفته است، گفت: مردم بهترین نقش در پیشگیری از وقوع سرقت ها را دارند. خواسته ما از شهروندان این است که منازل و کوچه های خود را به دوربین های مداربسته و تجهیزات ایمنی مجهز کنند. منازل را به درهای ضد سرقت مجهز کرده و حتی برای ساعاتی نیز منزل خود را بدون رعایت نکات ایمنی خالی نگذارند.

سرهنگ الهامی با بیان اینکه سارقان از کوچکترین فرصت ها استفاده می کنند، افزود: برخی شهروندان زیورآلات و اشیای قیمتی خود را در منزل نگهداری می کنند در حالیکه بهتر است برای رعایت نکات ایمنی این اشیا را به صندوق امانات بانک ها بسپارند.

وی همچنین به صاحبان خودروها و موتورسیکلت ها نسبت به ایمنی بیش از پیش وسایل نقلیه خود هشدار داد.

فرمانده انتظامی دزفول از صاحبان باغ ویلاهای شهرستان نیز درخواست کرد باغ های خود را به دوربین و نگهبان تجهیزکنند.

سرهنگ الهامی با اشاره به اقدامات فرهنگی نیروی انتظامی دزفول گفت: تعامل مستمری بین پلیس و آموزش و پرورش دزفول وجود دارد بگونه ای که همواره بسته های آموزشی حاوی نکات ایمنی ، راهکارها و توصیه ها متناسب با سنین در بین دانش آموزان مقاطع مختلف توزیع می شود ضمن اینکه نیروهای ما در هرکلانتری همواره با حضور در مساجد موجود در حوزه استحفاظی خود به گفت و گو با مردم می پردازند.

وی همچنین با بیان اینکه مبارزه با ناهنجاری همواره در دستور کار پلیس دزفول است، عنوان کرد: نیروی انتظامی دزفول با تلاش شبانه روزی سربازان خود، تمام موارد نا امنی و ناهنجاری را در سطح شهرستان رصد می کند و اجازه فرصت طلبی به مخلان نظم و امنیت را نمی دهد تا به هدف اصلی خود و مطالبه شهروندان تمام شهرستان یعنی امنیت پایدار دست پیدا کند.

فرمانده انتظامی دزفول اضافه کرد: خوشبختانه تلاش ها و فعالیت های صورت گرفته توسط تمام پرسنل نیروی انتظامی شهرستان موجب شده تا شاهد رضایت مردم از وضعیت امنیت از طریق نظرسنجی های مختلف باشیم که این امر جای تقدیر دارد و انتظار داریم شهروندان برای تداوم این مسیر و افزایش احساس امنیت در سطح شهرستان با ما همکاری بیشتری داشته باشند تا بتوانیم بیش از پیش امنیت پایداری را برای شهروندان فراهم کنیم.

در پایان با اهدای هدایا و لوح هایی از خبرنگاران حاضر در نشست به مناسبت روز خبرنگار تقدیر به عمل آمد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار