سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد:
تهرانی در سال گذشته بیش از سایر شهروندان دیگر استان ها باهم درگیر شدند
کد خبر: ۶۴۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ 07 August 2018

در سال گذشته 93295 مورد نزاع منجر به جرح و شکایت در پزشکی قانونی تهران ثبت شده است

استان تهران بالاترین آمار نزاع و درگیری را در بین سایر نقاط کشور دارد. این را آخرین آمار منتشر شده سازمان پزشکی قانونی نشان می دهد. براساس اعلام این سازمان در سال گذشته 93295 مورد نزاع در استان تهران رخ داده که سهم مردان از این آمار بیش از 60 هزار مورد بوده است. استان های خراسان رضوی و اصفهان در رتبه های بعدی بیشترین آمار درگیری در سطح کشور قرار دارند. همچنین بر همین اساس استان های خراسان جنوبی، ایلام و سمنان به ترتیب کمترین میزان نزاع را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده اند.

براساس اعلام سازمان پزشکی قانونی تهرانی ها در سال 96 بیش از سایر هموطنان باهم درگیر شدند، که حاصل آن 60586 مورد زدو خورد برای مردان و 32709 مورد درگیری برای زنان استان تهران بوده است. این ارقام یعنی تهرانی ها مجموعا در سال گذشته 93295 مورد درگیری ثبت شده در پزشکی قانونی داشته اند. هرچند به راحتی می توان فهمید آمار درگیری های فیزیکی و حتی کلامی که آن هم یکی دیگر ازمصادیق خشونت است، بسیار بالاتر از این هاست. چرا که در بسیاری از موارد طرفین درگیری به دلایل مختلف از مراجعه به مراجع انتظامی و قضایی و البته پزشکی قانونی خودداری می کنند.

براساس این گزارش پس از تهران، خراسان رضوی با 47081 مورد نزاع و استان اصفهان با 37751 مورد در رتبه های بعدی قرار دارند. با نگاهی دقیق تر به این امار می توان دریافت که مردم استان تهران به تنهایی بیش از ساکنان دو استان خراسان و رضوی و اصفهان  باهم درگیر شده اند. از سوی دیگر شهروندان استان تهران تقریبا دوبرابر ساکنان خراسان رضوی در سال 96 تجربه درگیری داشته اند. اما کمترین آمار در این زمینه هم به استان های خراسان جنوبی با 3004، ایلام3216 و سمنان 4337 مورد درگیری اختصاص دارد.

این آمار منتشر شده از سوی پزشکی قانونی باردیگر نشان می دهید که درگیری و خشونت در کلانشهرها به نسبت سایر نقاط بالاتر است. استرس، گستردگی، بالابودن ترکم جمعیت، مشکلات اقتصادی، هزینه های بالای زندگی و البته آگاهی به نسبت بالاتر ساکنان کلانشهرها از عمده دلایلی است که باعث می شود هر ساله کلانشهرهای کشورمان در صدر آمار درگیری و نزاع قرار بگیرند.

این درحالی است که آمارهای سال گذشته هم تقریبا چنین وضعی داشت و استان تهران، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین نزاع و درگیری را در سطح کشور به خودشان اختصاص داده بودند. از سوئی دیگر چندی پیش سازمان پزشکی رقم قابل تاملی درباره میانگین درگیری و نزاع خیابانی در منتشر کرد. بر اساس آمارهای پزشکی قانونی کشور میانگین روزانه ۱۶۰۰ شهروند به دلیل نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کرده و تشکیل پرونده می دهند که در میان تهران جلودار آمار هاست. یعنی هر ساعت حدود ۶۶ نفر با هم درگیر شده که این درگیری منجر به جرح و مراجعه به پزشکی قانونی می شود. این اعداد و ارقام وقتی با سایر نزاع های ثبت نشده در پزشکی قانونی قرار می گیرد، پالس های نگران کننده ای درخصوص افزایش خشونت و کاهش آستانه تحمل شهروندان به خصوص در کلانشهر ها به دست می دهد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
کافی است به کسی اعتراض کنی فحش می دهد .چرا ایرانیها فحاش شده اند؟آیا این آموزه های تظاهرات دولتی نیست؟
به محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
چرا هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
چندی قبل به ماشین یک گردشگر که در داخل شهر رشت به صورت ممتد و توهین آمیز در حال ریختن زباله به داخل خیابان بود، اعتراض کردم. چنان از خجالتم در اومد و جملاتی رو نثارم کرد که شرم آور از بیانش هستم. قصد انتقام داشتم اما از خیرش گذشتم و گفتم که شاید عصبی باشه اما تا این حد بی فرهنگی، خشونت و بی توجهی واقعا محشره و به نوعی شاهد سقوط شدید اخلاق در جامعه هستیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار