نایب‌رئیس اتاق ایران:
نابسمانی های بازار ارز و سکه منشا غیراقتصادی دارد و التهابات این چند وقت اخیر در بازار به نگران های جامعه از شروع تحریم های گسترده و کاهش درآمده ای ارزی بازمی گردد. می توان با گفت و گو در سطح جامعه این نگرانی ها را کاهش داد.
کد خبر: ۶۳۸۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 04 August 2018

به گزارش تابناک تهران، حسین سلاح ورزی نایب ریس اتاق ایران معتقد است که در چنین شرایطی دولت باید از اقدمات شتابزده و تصمیمات پی در پی و رفتارهای مبتنی برآزمون خطا دوری کند. به گفته او نابسامانی‌های موجود در بازار ارز و سکه کشور، منشأ غیراقتصادی دارد و به دلیل انتقال و بروز نگرانی در سطح جامعه، نگرانی‌های ناشی از تحریم‌های گسترده، کاهش درآمدهای ارزی، بروز تورم گسترده و کاهش ارزش پول ملی است. سلاح ورزی در توضیح بیشتر گفت:« اگر واقع‌بینانه و منطقی بخواهیم برخورد کنیم، بسیاری از کارشناسان معتقدند بخشی از التهابات و نابسامانی‌های موجود در بازار ارز و سکه کشور، منشأ غیراقتصادی دارد و به دلیل انتقال و بروز نگرانی در سطح جامعه، نگرانی‌های ناشی از تحریم‌های گسترده، کاهش درآمدهای ارزی، بروز تورم گسترده و کاهش ارزش پول ملی است.بر این اساس، انتقال فضای احتمال رفع مشکلات از طریق گفت‌وگو در جامعه، حتماً می‌تواند اثر مثبت در بازار داشته باشد و موجب کاهش نگرانی‌ها، کاهش تقاضا برای ارز و طلا و وجود آرامش نسبی در بازار و اقتصاد ایران می‌شود. باید با مردم گفت و گو کرد.»
نایب رئیس اتاق ایران درباره نقش دولت در بازگرداندن آرامش به بازار و مدیریت اوضاع اقتصادی هم گفت:« دولت در درجه اول باید از شتاب‌زدگی و اتخاذ تصمیمات پی‌درپی و حتی بعضاً رفتارهای مبتنی بر آزمون‌وخطا بپرهیزد.تصمیمات خلق‌الساعه می‌تواند نشان از بحران احتمالی باشد. اولین اقدام دولت کاهش سرعت افزایش نقدینگی است. از سوی دیگر، باید تدابیری را نسبت به بازگشت اعتماد عمومی بیندیشد و نیز دولت در رابطه باانضباط مالی خود تصویر شفاف‌تری را نشان دهد.» او ادامه داد:« کاهش هزینه‌ها و کوچک شدن دولت از دیگر اقدماتی است باید انجام شود؛ این در حالی است که در این شرایط شاهد هستیم دولت روی تفکیک وزارتخانه‌ها تأکید دارد.»
نایب ریس اتاق ایران همچنین به مبارزه با فساد به خصوص فساد ارزی هم اشاره هم کرد و دراین باره گفت:« دولت در رابطه با مبارزه با فساد باید خیلی شفاف و روشن عمل کند. به هرحال باید پذیرفت. سیاست‌هایی اتخاذ شد که منجر به توزیع رانت در کشور شد و در آن زمان هرچقدر کارشناسان هشدار دادند که این سیاست‌ها می‌تواند منجر به ایجاد حفره‌های فساد و توزیع رانت شود، توجهی نشان ندادند، ولی در این‌که نشان دادند در مبارزه با فساد ولو این‌که در بدنه دولت باشد، گذشت نخواهند داشت، قدم رو به جلویی محسوب می‌شود و مستلزم این است که برای ریشه کردن فساد یک مقدار جدی‌تر و گسترده‌تر عمل کنند.»

نایب رئیس اتاق ایران همچنین درباره صحبت های رئیس جمهور آمریکا درباره گفت و گو با ایران هم گفت:«در این شرایط نیز به نظرم با توجه به این‌که رفتار و گفتار ترامپ آمریکا صادقانه نیست، هیچ دلیلی ندارد که ما بخواهیم واکنش عجولانه‌ای نشان دهیم. می‌توانیم با صبر و متانت و بدون ذوق‌زدگی شرایط را در خصوص این‌که یک مذاکره‌ای که منجر به حفظ حقوق ملت ایران باشد، اعلام کنیم. درمجموع این‌گونه رفتارها نشان داده که به بازگشت آرامش به بازار کمک می‌کند.»

برچسب ها: حسین سلاح ورزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار