شهرداري يزد كه اين روزها بار كم‌كاري بسياري از نهادها و ارگان‌هاي شهر را به دوش مي‌كشد، اين بار سعي دارد با ايجاد گرمخانه‌‌اي در شهر يزد علاوه بر وظيفه جمع‌آوري متكديان، كودكان كار و بي‌خانما‌ن‌هاي شهر، ساماندهي آنها در راستاي كاهش آسيب‌هاي اجتماعي در اين حوزه را فراتر از وظايف خود انجام دهد.
کد خبر: ۶۳۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ 01 August 2018

«مهدی جمالی نژاد» شهردار يزد با اشاره به این که تکدی‏گری خط قرمز شهرداری محسوب می‏شود، اظهار کرد: موضوع جمع‌اوري متكديان سطح شهر يزد را از اواخر سال 95 تاکنون با جديت و فوريت در دستور كار داريم.

وی با بيان اين كه اين موضوع را علاوه بر معابر سطح شهر به صورت ويژه در بافت تاريخي و جهاني شهر يزد دنبال مي‌كنيم، اظهار كرد: البته سکونت گسترده اتباع خارجی در بافت‌های فرسوده و تاريخي شهر، مشکلات زیادی را براي شهر و شهروندان ایجاد کرده که ضروری است ادارات ذیربط یزد نیز در خصوص مورد اخیرالذکر رایزنی‏های مربوطه و اقدامات لازم را صورت دهند .

این مسئول با تاكيد بر اين كه بر طبق قانون تنها موضوع جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر برعهده شهرداري‌ها نهاده شده است، خاطرنشان كرد: مباحثي ديگر مانند نگهداري و ساماندهی اين افراد جزو وظایف تعریف شده سایر ارگان‏ها شامل بهزیستی، تعاون، كار و رفاه اجتماعي، دادگستری، کمیته امداد حضرت امام(ره) و نیروی انتظامی است لذا حضور و همکاری مؤثر این ارگان‏ها برای جلوگیری از رشد پدیده تکدی‌گری در شهر ضرورت دارد .

وی ادامه داد: هرچند در شهر جهانی یزد معضل کارتن‌خوابی قابل قیاس با بسیاری از ديگر شهرهاي كشورمان نیست ولي با ایجاد گرمخانه در شهر به عنوان محلی جهت اسکان موقت و شبانه افراد بی‌خانمان شهر مي‌توان اين مشكل را در شهر يزد تقريباً در حد صفر نگه داشت.

جمالی‏نژاد اظهار كرد: ايجاد گرمخانه در شهر يزد علاوه بر فراهم آوردن مكاني براي پذیرش بی ‎ خانمان‏های احتمالی شهر می‏تواند حضور کمرنگ نهادهای متولي اين امر در شهر يزد را به صورت نسبی جبران کند.

وی همچنين به نقش ایجاد گرمخانه در کاهش آسیب‏های اجتماعی در شهر اشاره و تصريح كرد: گرمخانه‌ها علاوه اسكان موقت متکدیان جمع‌آوری شده از سطح شهر، مي‌تواند از طريق حرفه‌آموزی و ساماندهي اين افراد، به كاهش‌ آسيب‌هاي اجتماعي متكديان و كودكان كار در سطح شهر كمك كند، هر چند بدیهی است که این اقدام شهرداری فراتر از وظیفه آن است.

شهردار در پایان نيز در مورد ايجاد اين گرمخانه يادآور شد: گرمخانه مورد نظر در زمینی به مساحت 15 هزار مترمربع با مشارکت خیرین شهرساز در دست مطالعه براي آغاز عمليات اجرايي است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار