لاریجانی در نشست با هیات رئیسه اتاق اصناف قم اعلام کرد
رئیس مجلس شورای اسلامی از اختصاص ارز 4200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی، دارو و نهاده های دامی خبر داد و گفت: تامین ارز سایر بخش‌ها موضوع باید از طریق بازار متشکل ارزی دنبال شود.
کد خبر: ۶۳۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ 26 July 2018

 

به گزارش تابناک قم، علی لاریجانی در نشست صمیمی با هیأت رئیسه اتاق اصناف قم و هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی با اشاره به نقش اصناف و بازار در انقلاب اسلامی اظهار کرد: بازاریان همواره نسبت به سرنوشت کشور دغدغه داشته و توجه آنها به مسائل دینی موجب شده که به تکیه گاه مردم تبدیل شوند.

وی با اشاره به برخی از تحرکات صورت گرفته در بازار گفت: در جلسه ای با اصناف و بازاریان تهران دغدغه ها و دلسوزی های آنها برای کشور مطرح شد و همچنین در فضایی منطقی بازاریان خواسته‌های خود را مطرح کردند و تاکید کردم وزیر صنعت و کمیسیون اقتصادی مجلس مسائل مطرح شده را مورد پیگیری قرار دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با تکیه بر ظرفیت های درونی کشور می توان حرکتی رو به جلو داشت و البته نباید استفاده از ظرفیت مردمی فقط به سخنرانی و اعلامیه محدود شود، گفت: شرایط کشور نسبت به گذشته متفاوت شده که بخشی از آن به دلیل رفتارهای نابه هنجارهای آمریکا است که البته آنها برای همه دنیا از جمله ایران ایجاد مزاحمت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها در صحنه جهان جهالت بین المللی راه انداخته‌اند، بیان کرد: رفتار ناهنجاری آمریکا در همه بخش ها بوده است که از جمله می توان به خروج از موافقت نامه مرتبط با آب و هوا و مبحث مرتبط با تجارت اشاره کرد.

لاریجانی در ادامه مدیریت نقدینگی باید با گام های درست دنبال می شد، گفت: باید نقدینگی به سمت آبادانی و تولید حرکت کند و البته در بودجه نیز برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری مشوق هایی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه رهبری برای همکاری قوا و پر کردن خلأهای موجود ساز و کاری اتخاذ کردند، اضافه کرد: در شرایط کنونی این امکان در مجلس مهیا شده که نمایندگان اصناف و اتاق بازرگانی در جلسات کمیسیون های تخصصی و حتی صحن علنی حضور یافته و به ارائه دیدگاه های کارشناسی خود بپردازند.

اتکا به ظرفیت داخلی و تسهیل در سرمایه گذاری

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سطح کلان کشور باید به ظرفیت های داخلی تکیه داشته باشیم، گفت: اگر با اروپا نیز مذاکراتی صورت می گیرد به معنی رها کردن استراتژی اتکا به ظرفیت های داخلی نیست و باید تا حد ممکن از ظرفیت مردمی استفاده شود.

وی ضرورت تسهیل در امور سرمایه گذاری و مقررات و بخش نامه های دولتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در حال حاضر سرمایه گذار باید کفش آهنین بپوشد و در ادارات مختلف امور را پیگیری کند در حالی که بر اساس اعتماد باید برخی از مقررات را لغو کرد تا حضور مردم در بخش های تولید، خدمات و صادرات تسهیل شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسؤولان اجرایی باید برای شنیدن حرف های بخش های مدنی گوش شنوا داشته باشند، یادآور شد: در سفرهای خارجی رونق صادرات فرش را پیگیری کرده و باید در این عرصه که یک میراث فرهنگی است امور پیگیری شود.

بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده

وی توجه به دغدغه های بخش خصوصی در بحث مالیات بر ارزش افزوده و لحاظ شدن برخی از معافیت ها را مورد توجه قرار داد و گفت: لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده به زودی در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می گیرد.

وی در ادامه از اختصاص ارز 4200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی، دارو و نهاده های دامی خبر داد و گفت: تامین ارز سایر بخش‌ها باید از طریق بازار متشکل ارزی دنبال شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی توسعه کسب و کارهای مجاری را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: البته این مسئله باید قانونمند باشد چرا که قرار نیست برخی کسبه مالیات بدهند و برخی دیگر مالیات نپردازد و لحاظ شدن قوانین تجارت الکترونیک ضروری است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار