گفت و گوی «تابناک تهران» با والدین کودکانی که قربانی تجاوز سریالی که متهم آن به اعدام محکوم شد
صبح دیروز حکم مرد جوانی که به 11 کودک تجاوز کرده بود صادر شد. اعدام، 24 سال زندان و 100 ضربه شلاق حکمی بود که از سوی شعبه پنجم دادگاه کیفری استان تهران برای متهم این پرونده قرائت شد.با این وجود اما خانواده کودکان قربانی این تجاوز سیاه معتقدند این حکم تاثیری در وضع روحی آشفته فرزندانشان ندارد و با گذشت چندماه از آن حادثه هنوز کودکانشان با مشکلات زیادی دست به گریبانند.
کد خبر: ۶۳۳۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲ 23 July 2018

به گزارش «تابناک‌تهران»؛ صبح دیروز حکم مرد جوانی که به 11 کودک تجاوز کرده بود صادر شد. اعدام، 24 سال زندان و 100 ضربه شلاق حکمی بود که از سوی شعبه پنجم دادگاه کیفری استان تهران برای متهم این پرونده قرائت شد.با این وجود اما خانواده کودکان قربانی این تجاوز سیاه معتقدند این حکم تاثیری در وضع روحی آشفته فرزندانشان ندارد و با گذشت چندماه از آن حادثه هنوز کودکانشان با مشکلات زیادی دست به گریبانند.

آخرین روزهای دی ماه سال گذشته بود که ماجرای این تجاوزهای سریالی برملا شد. پدر و مادر پسری 11 ساله با مراجعه به کلانتری 126 تهران پارس رفتند و از ماجرای شومی که برای فرزندش رخ داده بود، پرده برداشتند. والدین این کودکدر اظهاراتش به ماموران گفتندکه پسرشان مورد اذیت و آزار راننده جوان یک پراید قرار گرفته است. به دنبال اظهارات  این پدر و مادر پرونده ای با عنوان کودک ربایی و تجاوز تشکیل شد و کارآگاهان اداره آگاهی مشغول بررسی و تحقیقات درخصوص این پرونده شدند. درحالی که ماموران به دنبال ردی از پراید سفید رنگ و راننده جوان آن بودند، چند شکایت مشابه دیگر هم مطرح شد. گفته های سایر شاکیان این پرونده نشان می داد که این تجاوزها توسط یک نفر انجام شده است. در نهایت ماموران آگاهی با استفاده از شگردهای فنی و پیچده پلیسی موفق شدند متهم جوان را دستگیر کنند. مرد جوان در همان مراحل نخست بازجویی لب به سخن گشود و به جرمش اعتراف کرد. او مدعی بود که خودش هم در نوجوانی قربانی تعرض جنسی شده  است و گریه‌ها و التماس‌های بچه‌های ربوده شده او را به یاد گذشته خودش می‌انداخت و اگر دستگیر نمی‌شد به ربودن بچه‌ها ادامه می‌داد. او در اظهاراتش به چندین مورد تجاوز و آزار جنسی پسر بچه های نوجوان اعتراف کرد. شگردی این مرد شیطان صفت برای فریب قربانیان انتخاب می کرده، متفاوت بود. او به بهانه های مختلفی چون خرابی ماشین و مسافرکشی اقدام به ربودن آن ها می کرده و سپس آن ها را به مکانی خلوت می برده و نقشه شومش را عملی می کرده است این متهم همچنین در ادامه اعترافاتش گفت:« که علاوه بر خودرو پراید سفید رنگ متعلق به پدرش، یک پسر بچه را نیز با خودرو پژو ۲۰۶ سفید رنگ متعلق به مادرش ربوده است. همچنین کارآگاهان در بازرسی از پارکینگ محل زندگی متهم کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی یک موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ یافتند که متهم اعتراف کرد از این موتور هم برای ربودن بچه‌ها استفاده کرده است. این مرد شیطان صفت همچنین درباره جزئیات ربودن و آزار اذیت جنسی قربانیان هم گفت:« بچه‌ها را به یک کانال سرپوشیده می‌بردم و به آنها تعرض می‌کردم.» او همچنین درباره اعتیادش و این که چگونه به شیشه معتاد شد هم گفت:« من از نوجوانی مواد مصرف کردم. پدرم اعتیاد داشت و من هم به او نگاه کردم و موادی شدم. 19 سالم بود که برای نخستین بار مرفین مصرف کردم. مدتی برای ترک به کمپ رفتم اما هربار به بهانه ای دوباره مصرف می کردم. در نهایت هم با شیشه آشنا شدم و از آن بعد هر روز شیشه می کشیدم.»

این متهم 27 ساله که 11 مورد تجاوز در پرونده سیاهش ثبت شده بود، صبح دیروز  از زندان به دادگاه منتقل شد. شعبه پنجم دادگاه کیفری استان تهران جایی که رسیدگی به این پرونده را پشت درهای بسته آغاز شد. در نهایت هم دادگاه او را به اعدام، 24 سال حبس و 100 ضربه شلاق محکوم کرد.

گریه های علیرضا تمامی ندارد

با این وجود اما خانواده قربانیان این پرونده این حکم را برای متهم این پرونده کافی نمی دانند. آن ها معتقدند با اعدام این مرد مشکلات فرزندانشان حل نمی شود و آن ها تا سال ها باید خاطره آن لحظات تلخ را با خود مرور کنند. درست مثل علیرضا که به گفته پدرش چندماه است که مدام کابوس می بیند و تا الان اقدامات درمانی و مشاوره های روان شناسی هم نتوانسته او را آرام کند. این پدر میان سال درباره تجربه تلخ پسرش و این که چگونه طعمه آن مرد شیطان صفت شد به تابناک تهران می گوید:«آبان ماه بود که علیرضا رفتارش تغییر کرد. گوشه گیر شده بود، با کسی حرف نمی زد، چندبار هم با برادرش درگیر شد، خیلی پرخاشگر شده بود، شب ها با حالی آشفته از خواب می پرید، من و مادرش خیلی نگران شده بودیم، می خواستیم او را دکتر ببریم، که یک شب با فریادهای بلند او از خواب پریدیم، به اتاقش رفتیم، همه صورتش از عرق خیس شده بود، نفس نفس می زد، هنوز چهره نگران و پریشانش را به یاد دارم، یکدفعه زد زیر گریه و همه ماجرا را تعریف کرد. ما هم فردای همان روز به کلانتری رفتیم و شکایت کردیم.» این پدر درباره صحبت های پسرش و این که چگونه طعمه نقشه های شیطانی متهم شده است هم توضیح داد:«ما ساکن شرق تهران هستیم، پسرم در مسیر بازگشت بوده که سوار یک ماشین می شود. یک پراید سفید رنگ، همان ماشینی که آن مرد بی وجدان با آن بچه های مردم را فریب می داد و به آن ها تجاوز می کرد. پسرم بعد از سوار شدن به رفتار راننده مشکوک می شود و از او می خواهد که توقف کند. اما راننده بی توجه به مسیرش ادامه می دهد و به مکان خلوتی می رود....» پدر علیرضا درباره حال و روز پسرش و این که حکم دادگاه برای متهم این پرونده حکم اعدام صادر کرده است هم می گوید:«حال پسرم اصلا خوب نیست. بعد از آن اتفاق دو هفته از خانه بیرون نرفت. حتی برای رفتن به مدرسه هم ترس و دلهره داشت. تا الان چندین بار دکتر رفته، چند متخصص هم او را ویزیت کرده اند. اما هنوز هم شب ها گریه می کند و حالش بد می شود. یکی از مشاورهایی که علیرضا پیش او برده بودیم، در توضیح شرایط او به من و مادرش گفت این تجربه تلخ تا سالیان دراز در خاطر او باقی می ماند و تاثیرات مخربی بر روح و روان او دارد. او به ما گفت که درمان قطعی برای پاک شدن این خاطره تلخ وجود ندارد و فقط می شود با روش هایی عوارض آن را کاهش داد. آن مرد بی وجدان لایق زندگی کردن نیست اما اعدام او هم مشکل فرزند من را حل نمی کند.»

هیچ کس به فکر روحیه درهم شکسته این بچه ها نیست

بابک 12 ساله هم یکی دیگر از قربانیان این تجاوزهای سریالی است. متهم این پسر را به بهانه ای سوار موتور سیکلت می کند و همان بلایی را سر او می آورد که علیرضا، پدارم و 9 پسر دیگر هم کم و بیش آن را تجربه کرده اند. مادر این نوجوان 12 ساله دراین باره به «تابناک تهران» می گوید:«چند روزی مانده بود پاییز تمام شود. حوالی ساعت 7 بود که بابک با چهره ای درهم به خانه آمد. بلافاصله به اتاقش رفت و در را هم بست. من کنجکاو شدم و به طرف اتاق او رفتم، از پشت در صدای گریه اش را که شنیدم دیگر نتوانستم خودم را کنترل کنم. او را در آغوش گرفتم. و او هم ماجرا را برای من تعریف کرد.» این مادر ادامه می دهد:«من سعی کردم با بچه هایم دوست باشم و فکر می کنم در این کار موفق بودم. چون بیان این موضوع آن هم برای یک نوجوان 12 ساله کار راحتی نیست. اما پسرم همه چیز را تعریف. من خیلی به هم ریختم. اما سعی کردم جلوی او خودم را نبازم. او را قانع کردم که باید  موضوع را به پلیس گفت. اولش قبول نمی کرد، می گفت آبرویم می رود، البته من او را درک می کنم، اما بالاخره او را متقاعد کردم و با هم به کلانتری رفتیم و پیگیر شکایت شدیم.» مادر بابک از حکم اعدام متهم پرونده و همه مراحل رسیدگی به این پرونده اطلاع دارد، حتی با خانواده های قربانیان دیگر هم ارتباط برقرار کرده تا شاید از این طریق بتواند زودتر فرزندش را به شرایط عادی بازگرداند:«بابک چندماه است که نزد روانشناس می رود، در جلسات مشاوره پیشرفت خوبی داشته، من سعی کردم با سایر خانواده ها هم ارتباط بگیرم و آن ها را به درمان فرزندانشان تشویق کنم. به هرحال این بچه ها تجربه زجرآوری را پشت سرگذشته اند و ما وظیفه داریم از آن ها حمایت کنیم. متاسفانه هیچ نهاد یا سازمانی درقبال این حوادث و مشکلات روحی و روانی که برای قربانیان این حوادث به وجود می آید، مسئولیتی ندارد و یا اگر هم دارد به آن عمل نمی کند. پسر من واقعا بیمار شده و من می دانم  سایر شاکیان پرونده هم همین وضع را دارند. ان مرد واقعا نباید به اجتماع بازمی گشت، چون یک خطر بالقوه برای جامعه و کودکان معصوم بود. اما چرا هیچ کس به بعد از اعدام و روح و روان درهم شکسته این کودکان و پدر و مادرهایی مثل ما کاری ندارد. انگار با اعدام همه چیز تمان می شود در صورتی که آن حادثه و عوارض آن ها برای سال ها با ما خانواده ها همراه است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
همه چیز از پای بست ویران است !!!!
سالهاست داریم اعدام می کنیم و باز هم اعدام !!!! کارهای ریشه ای و تربیتی و .... را بیخیال !!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
خيلي دوست دارم بدونم چه گونه تعرض به كودك در اين كشور اپيدمي شده، كدوم كشور؟ چطوري؟ و البته بهترين چيزش ديدن اينه كه مسببين اصلي تا ابد آتش جهنم ندامتگاهشان شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
تا وقتی ارضاع غریزه جنسی منحصر به ازدواج باشد وضعیت همین است اگر عده ای بدانند که با هزینه کم در یک مکان مشخص میتونند تخلیه شوند سراغ چنین کارهایی نمیروند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
آقای عزیز این طرف با توجه به اینکه ظاهرا در کودکی خود مورد تجاوز قرار گرفته میشه گفت روانی بوده و ربطی به مساله ای که شما گفتید نداره!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
متاسفانه در کشور ما به حقوق بزه دیده و مشکلات ناشی از آن توجهی نمی شود.
ناشناس
|
United States
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
اگر این کودکان دچار کابوس شده اندپس نقش این همه روان شناسان دانش اموخته در رفع کابوس چیست ایا نمیخواهند به روانشناسان بها بدهند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار