عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه حضور زنان در ورزشگاه‌ها را تا رسیدن به یک نتیجه مطلوب ادامه خواهیم داد، گفت: دستگاه‌های متولی قول مساعد داده‌اند.
کد خبر: ۶۳۳۳۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ 22 July 2018
عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه حضور زنان در ورزشگاه‌ها را تا رسیدن به یک نتیجه مطلوب ادامه خواهیم داد، گفت: دستگاه‌های متولی قول مساعد داده‌اند.

به گزارش خانه ملت، زهرا ساعی با اشاره به تلاش مجدد نمایندگان زن مجلس برای پیگیری مطالبه زنان برای تماشای مسابقات در ورزشگاه‌ها گفت: موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها مجددا به جریان افتاده و روند بررسی این مهم از طریق وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و کشور و نیروی انتظامی در حال پیگیری است؛ ضمن اینکه در یک سال گذشته نیز در این مورد رایزنی‌های بسیاری صورت گرفته بود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمایندگان همچنان خواستار ایجاد سازوکار مشخص برای تحقق این مطالبه جامعه زنان هستند، ادامه داد: البته این مشکل در رابطه با ورزش والیبال حل شده است، کما اینکه در شهر تبریز خانم‌ها توانستند برای تماشای مسابقات بین‌المللی این رشته در ورزشگاه حضور یابند، تاجایی‌که نیمی از جمعیت سالن را تشکیل می‌دادند.

وی عنوان کرد: این مسابقات با حضور تماشاچیان خانم بدون هیچ مشکلی برگزار شد، چرا که تدابیر لازم در این مورد به خوبی اندیشیده شده بود؛ کما اینکه مسیر ورود و خروج خانم‌ها و آقایان از هم تفکیک شده بود و در تمام مدت برگزاری این مسابقات، نظم بر سالن حاکم بود.

ساعی خاطرنشان کرد: ما مُصر هستیم تا شرایطی را ایجاد کنیم که خانم‌ها بتوانند برای تماشای مسابقات فوتبال هم در سالن حضور پیدا کنند و قطعا به صورتی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا به یک نتیجه مطلوب منتهی شود، ضمن اینکه به دلیل حساسیت‌هایی که در رابطه با این موضوع در جامعه ایجاد شده، رسیدن به این هدف در گروی شکل‌گیری یک اجماع کلی بین مسئولان کشور است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: بی‌تردید حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ها یک مطالبه اجتماعی است، بنابراین به طور همزمان از طریق فراکسیون زنان و کمیسیون اجتماعی پیگیری می‌شود تا با تدابیری که اندیشیده می‌شود بتوان این موضوع را به طور صحیح مدیریت کرده و این مطالبه عمومی را در چارچوب مدیریت شده‌ای ارائه دهیم و مانع از تبدیل این نوع مطالبات به یک معضل اجتماعی شویم.

این نماینده مردم در مجلس دهم در بیان سازوکار‌هایی که می‌توان برای رفع این دغدغه عمومی ارائه داد، یادآورشد: تعیین مسیر‌های جداگانه برای تردد خانم‌ها و آقایان، نحوه ارائه بلیت و تعیین جایگاه مجزا برای خانم‌ها می‌تواند از جمله اقداماتی باشد که در جهت برقراری نظم و تامین امنیت همگانی انجام شود، کما اینکه در طی برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی هم خانواده‌ها بدون هیچ مشکلی در استادیوم آزادی حضور پیدا کردند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید نشاط واقعی را از این طریق به جامعه تزریق کنیم که قطعا توفیقاتی را به همراه خواهد داشت، ضمن اینکه دستگاه‌های متولی این قول را داده‌اند که مسیر تحقق این مهم را برای ما هموار کنند. 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار