خبرگزاری فرانسه روز شنبه گزارش داد: مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز با اعاده حق عضویت یک پیرو آیین زرتشت در شورای شهر موافقت کرد و او در پست خود ابقا شد.
کد خبر: ۶۳۳۲۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴ 22 July 2018

سپنتا نیکنام در انتخابات اردیبهشت سال ۱۳۹۶ به عضویت شورای شهر یزد درآمده بود، اما به دنبال شکایت یکی از اعضای شورا در مورد غیرمسلمان بودن برکنار شده بود.

به گزارش جماران؛ خبرگزاری فرانسه روز شنبه گزارش داد: مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز با اعاده حق عضویت یک پیرو آیین زرتشت در شورای شهر موافقت کرد و او در پست خود ابقا شد.

فرانس پرس نوشت: قانون اساسی ایران پیروان آیین زرتشت، یهود و مسیحیت را به عنوان اقلیت‌های دینی به رسمیت شناخته است. پارلمان ایران با ۲۹۰ عضو دارای سه نماینده مسیحی، یک نماینده یهودی و یک نماینده زرتشتی است.

سپنتا نیکنام در انتخابات اردیبهشت سال ۱۳۹۶ به عضویت شورای شهر یزد درآمده بود، اما به دنبال شکایت یکی از اعضای شورا در مورد غیرمسلمان بودن برکنار شده بود.

او اکنون با رای مصلحت نظام دوباره به پست خود برگشت.

خبرگزاری فرانسه افزود: برکناری این نماینده شورای شهر پیرو مذهب زرتشت توسط شورای نگهبان صورت گرفت که طبق قانون اساسی می‌تواند منتخبین در انتخابات را تایید یا رد کند.

حجت الاسلام مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت که از طرف نهاد‌های حکومت برای حل مساله سپنتا نیکنام تعیین شده بود روز شنبه به خبرنگاران گفت: بر اساس مفاد قانون اساسی مبنی بر احترام به حقوق اقلیت‌های مذهبی، مجمع تشخیص مصلحت به نفع سپنتا نیکنام رای داد.

انصاری گفت: مجمع تشخیص مصلحت به استناد قانون سال ۱۳۷۵ در مورد حقوق اقلیت‌های مذهبی رای به حق شرکت پیروان اقلیت‌های مذهبی در انتخابات شورا‌های شهر داد و به این ترتیب سپنتا نیک نام می‌تواند به پست خود در شورای شهر یزد برگردد.

خبرگزاری فرانسه در پایان نوشت:آیین زرتشت بزرگترین آیین ایران باستان بوده و طبق آمار دولتی، ۲۵ هزار نفر پیرو آیین زرتشت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار