رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:طرح نمایندگان مجلس برای بازگرداندن ایرانیان خارج از کشور/ مدیرعامل ثامن‌الحجج بازداشت شد/بازداشت «حسین هدایتی» به دلیل عجز از تودیع وثیقه/رابطه اصلاح طلبان با رهبری عملا قطع است/ ایراد شورای نگهبان به FATF سیاسی بود؟و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۳۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴ 16 July 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

طرح نمایندگان مجلس برای بازگرداندن ایرانیان خارج از کشور

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس از تدوین طرح ۲ فوریتی مجلس برای بازگرداندن ایرانیان خارج از کشور خبر داد.محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از تدوین طرح 2 فوریتی عفو عمومی خبر داد و گفت: این طرح با بیش از 50 امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.وی با بیان اینکه این طرح تاکنون از سوی هیئت رئیسه به کمیسیون قضایی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع نشده است،گفت: پس از تصویب کلیات طرح مذکور در صحن علنی مجلس، طرح به منظور بررسی جزئیات به کمیسیون قضایی ارجاع می‌شود.

مدیرعامل ثامن‌الحجج بازداشت شد

مدیرعامل موسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج که متهم ردیف اول این پرونده هم محسوب می‌شود، با تشدید قرار وثیقه و عجز از ناتوانی قرار صادره، بازداشت و راهی زندان شد.نهمین جلسه رسیدگی به پرونده موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی باقری و با حضور متهم ردیف اول پرونده، وکلای مدافع وی و جمعی از مالباختگان و سپرده‌گذاران این موسسه برگزار شد.در پایان این جلسه، قاضی باقری قرار وثیقه متهم ردیف اول این پرونده را به چهار هزار میلیارد تومان افزایش داد و این قرار را به متهم ابلاغ کرد.قاضی پرونده علت تشدید قرار وثیقه را درخواست تعدادی از سپرده‌گذاران و تصمیم هیئت قضایی عنوان کرد.پرونده ثامن‌الحجج که پیشتر ارزش ریالی آن 12 هزار میلیارد تومان اعلام شده، 360 شاکی و سه متهم دارد که به گفته سخنگوی قوه‌قضاییه، متهم ردیف سوم از همان ابتدای تشکیل پرونده متواری بوده و کیفرخواست وی نیز به صورت غیابی صادر شده است.

بازداشت «حسین هدایتی» به دلیل عجز از تودیع وثیقه

وکیل مدافع حسین هدایتی گفت: موکلم به دلیل عجز از تودیع وثیقه و به مدت یک ماه و نیم در زندان است.داریوش علیخانی با بیان این مطلب اظهار کرد: موکلم با قرار بازداشت موقت در زندان نیست. برای او قرار وثیقه صادر شد و به دلیل عجز از تودیع وثیقه اکنون در زندان است.وی افزود: وثایق سابق در پرونده موجود است و اخیرا هم بازپرس شعبه اول دادسرای جرایم پولی و بانکی قرار وثیقه را تشدید کرده است. ما به تشدید قرار اعتراض کردیم زیرا از نظر ما وجاهت قانونی ندارد و به همین دلیل پرونده با اعتراض ما به یکی از محاکم کیفری ارسال شده است.علیخانی با بیان این که موضوع پرونده در رابطه با بانک سرمایه و بدهی موکلم به این بانک است، گفت: موضوع پرونده کیفری نیست بلکه ناشی از رابطه مدنی و حقوقی است.وی یادآور شد: موکلم برای بازپرداخت بدهی‌اش بارها مراجعه کرد و بخشی از آن را به صورت حواله و نقدی پرداخت کرد و الباقی را از طریق تهاتر با بانک توافق کرده بود که پرداخت کند ولی این توافق به نتیجه نرسید.علیخانی ضمن تشکر از مقامات قضایی برای رسیدگی عادلانه به این پرونده گفت: موکلم هیچ سوء نیتی ندارد و پرونده‌اش در دادسرا در حال رسیدگی است و نهایتا دادگاه تعیین تکلیف می‌کند./ایسنا

سردار خواستار خسارت میلیونی ماشینش شد!

سردار آزمون که هفته گذشته از باحال بودن تصادف زنجیره ای گفته بود که خودش بخشی از آن بود، حالا از خسارت ماشینش نمی گذرد و این موضوع خبرساز شده است.راننده خودروی نیسان که مقصر این تصادف شناخته شد، از مهاجم تیم ملی گلایه دارد. گفته می شود راننده نیسان آبی( اگرچه به عنوان مقصر باید تمام خسارت مربوط به این حادثه را بپردازد) مدعی است خانواده سردار آزمون که در ابتدا گفته بودند خسارتی برای این تصادف نمی گیرند، زیر قول‌شان زده اند و برای این تصادف رضایت نمی دهند.

واکنش خرازی به خاطره امیرانتظام

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی خاطره منتشر شده از مرحوم عباس امیرانتظام درباره جعل امضای قطب‌زاده و یا دعوت ساختگی از وی را تکذیب کرد.سید کمال خرازی در واکنش به آن‌چه به نقل از خاطرات مرحوم امیرانتظام در شبکه های اجتماعی منعکس شده مبنی بر این‌که زمانی که خرازی معاون سیاسی وزارت خارجه بود با جعل امضای قطب‌زاده و یا در یک دعوت ساختگی وی را به تهران فراخوانده ­گفت: این ادعا کذب است؛ زیرا اینجانب بنا بر دستور دادستان وقت انقلاب، مرحوم شهید قدوسی و براساس رویه معمول وزارت خارجه و مسئولیتم به عنوان معاون سیاسی، ایشان را به مرکز فراخواندم و امضای کسی جعل نشده است.

اظهارات عجیب یک نماینده: ممنون روسیه هستیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اکنون مسئولین باید موضع خود را در برابر آمریکا مشخص کنند و بگویند که وقتی فرزندانشان در آمریکا اقامت دارند دلیل دشمنی‌شان با این کشور چیست؟ تناقض بزرگ از همین جا آغاز می‌شود، بنابراین تا این مساله حل نشود به نتیجه‌ای نمی‌رسیم.هدایت الله خادمی ، درباره تهاتر نفت با کالای روسیه اظهار داشت: در شرایطی که به ما اجازه نمی‌دهند نفت بفروشیم و کالای مورد نیازمان را وارد کنیم، ممنون روسیه هم هستیم که به ما کالا می‌دهد تا از گرسنگی نمیریم.وی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت ما به گونه‌ای است که باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم، باید بین اینکه نفت به روسیه بدهیم و در قبال آن مواد روزانه‌مان را تامین کنیم و یا اینکه اصلا نتوانیم مواد اولیه مورد نیازمان را هم تامین کنیم، یکی را انتخاب کنیم.

توئیت کنایه‌آمیز «صادقی» درباره روسیه

محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس در توییتی به مراسم قهرمانی جام جهانی واکنشی متفاوت نشان داد.

به گزارش ایسنا،‌ محمود صادقی عضو فراکسیون امید مجلس در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:«وقتی روس‌ها هوای ورزشگاه را پس دیدند چتر را روی سر خود گرفتند و به میهمان نگاه هم نکردند.»

دریافت 3 میلیون یورو ارز دولتی توسط پدر داماد روحانی

محمدحسین بهشتی پدر داماد حسن روحانی رئیس جمهور در بخشی از گفت وگوی خود با روزنامه آفتاب یزد گفت: پسرم و دختر آقای روحانی 25 سال است ساکن اتریش هستند.وی در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به دریافت ارز دولتی افزود: در کل بنده برای دریافت مبلغ 3 میلیون و سیصد و خورده ای هزار یورو به نرخ دولتی، پول واریز کردم که تاکنون مبلغ دو میلیون یورو آن را داده اند و مابقی نیز باقی مانده است؛ بنده نیز در مقابل دریافت این ارز برای واردات موز، مبلغ 28 هزار تن سیب صادر کرده ام.پدر داماد رئیس جمهور در این مصاحبه گفته است: کل اقوام آقای روحانی از اینکه ایشان رئیس جمهور شده اند ناراحتند زیرا رئیس جمهوری ایشان جز ضرر و درهای بسته برای اقوام چیزی نداشته است.

چرا سوپر جام ایران لغو شد؟
با پیشنهاد گرشاسبی سرپرست باشگاه پرسپولیس مبنی بر برگزاری سوپرجام بعد از رفع محرومیت پرسپولیس از جذب بازیکن در نیم فصل سرانجام برگزاری سوپرجام لغو شد و این بازی به تعویق افتاد. استقلال حاضر به بازی در قبل از شروع لیگ نبود و حالا باشگاه پرسپولیس پذیرفته دربی سوپرجام به شرطی لغو شود که در نیم فصل یا بعد از آن برگزار شود. شرطی که استقلال هم دقیقا موافق آن است. پیش از این قرار بود این بازی ۲۹ تیرماه برگزار شود و سازمان لیگ با لغو آن مخالفت کرده بود./نود

ادعای مدیر برکنار شده: به دلیل راه دادن زنان به ورزشگاه برکنار شدم!

اصر محمودی‌فر، مدیر برکنار شده مجموعه ورزشی آزادی: «به من هیچ دلیلی اعلام نشد و خودم از طریق رسانه‌ها متوجه برکناری‌ام شدم. البته حدس من این است که دلیل اصلی ماجرای ورود خانواده‌ها به ورزشگاه آزادی برای تماشای ٢ بازی ایران در جام‌ جهانی ٢٠١٨ باشد و مسائل دیگری که عنوان شده، بهانه است.»/شهروند

طرح پیشنهاد مذاکره با آمریکا از سر دلسوزی، حرام نیست

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری در گفتگو با مهر در پاسخ به سوالی درخصوص سخنان اخیر رهبرانقلاب و رئیس‌جمهور مبنی بر ایستادگی ملت ایران در مقابل آمریکا و نامه برخی فعالان سیاسی برای مذاکره با ترامپ، اظهار کرد: پیشنهاد برخی فعالان سیاسی برای مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی ممکن است عملی و به مصلحت کشور نباشد ولی به هر حال اینکه کسانی از سر دلسوزی پیشنهادی را مطرح کنند حرام نیست و بدیهی است که تصمیم گیری و صلاحدید در چنین مواردی به عهده رهبری معظم انقلاب است که خوشبختانه اشراف کامل بر سیر تحولات دارند. وی در ادامه تصریح کرد: فراموش نکنیم مقدمات و شرایطی که در سال‌های قبل بوجود آمد، از جمله وساطت کشور عمان و اجازه رهبر انقلاب به کارگزاران نظام برای مذاکره با آمریکا که سنگ بنای توافق تاریخی برجام شد، یکی از تدابیر دقیق نظام بود.

کنایه وزیر ارتباطات به سردار جلالی

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در پاسخ به ادعای سردار جلالی، رییس رئیس سازمان پدافند غیرعامل در خصوص استقرار سرورهای هاتگرام و تلگرام در طبقه نهم ساختمان امام(ره) وزارت ارتباطات گفت: يك بار می گویند سرور در طبقه نهم است، یک بار می گویند اینترنتش را وزارت ارتباطات تامین می کند. خوب، همه اینترنت کشور را ما تامین می کنیم. نمی شود حرف های بی ربط بزنیم. کسی که مدام می رود مصاحبه می کند خودش بگوید در راستای حمایت از پیام رسان های بومی چه کار کرده؟ او ادامه داد: شاید نشود دزدی ابرها را ثابت یا رد کرد اما نبودن سرور در طبقه نهم ساختمان امام را می شود ثابت کرد. ما امروز از روابط عمومی خواسته ایم ساعت 2، از خبرنگاران دعوت کند تا بروند و طبقه نهم ساختمان امام را بازدید کنند و نتیجه را به قضاوت افکار عمومی بگذارند.

خانواده سید امامی از صدا و سیما شکایت کرد

پیام درفشان، از شکایت خانواده کاووس سید امامی از صدا و سیما خبر داد. وی افزود: رامین و مهران سید امامی به عنوان اولیای دم کاووس سید امامی از مسئولان سازمان صدا و سیما و مسئولان برنامه خبری ۲۰:۳۰به دلیل پخش برنامه‌ای تحت عنوان «منطقه ممنوعه» در دادسرای فرهنگ و رسانه شکایتی را مطرح کردند./ ایلنا

ایراد شورای نگهبان به FATF سیاسی بود؟

عباس‌علی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفت: در موضوع FATF تلاش شورای نگهبان مثل همیشه این بود که نظراتش در چارچوب قانون اساسی و شرع مقدس باشد. ایراد شورای نگهبان نیز ایراد شکلی بود، چون شورای نگهبان لایحه را قضایی تشخیص داد که باید رئیس قوه قضائیه از طریق دولت لایحه را ارائه کند، بنابراین از جهت محتوا ما هنوز به آن وارد نشده ایم. ایراد شکلی به ترجمه لایحه پالرمو نیز مربوط به قبل از سال بود و الان شورای نگهبان از جهت محتوایی ایرادی به آن وارد کرد ایراد جدید در ارتباط با اصل 15 قانون اساسی و ایراد خلاف شرع از سوی آقایان فقها درباره آن مطرح شدطبیعتا شورای نگهبان در چارچوب قانون اساسی و شرع باید اظهارنظر کند و تابع فضای سیاسی و مطالب گفته شده نیست./ساعت24

فرصت ۶ ماهه مجلس به دولت برای برخورد با ایرلاین‌های متخلف

محمدرضا رضایی کوچی، رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: مجلس فرصت شش ماهه ای را به وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری داده تا گزارشی از برخورد با ایرلاین‌های متخلف و دارای بیشترین تاخیرها ارائه دهند. خواسته کمیسیون عمران مجلس این است که برای ایرلاین‌هایی که بیشترین میزان تاخیر در پرواز را دارند، محدودیت‌هایی ایجاد شود. در سال‌های اخیر شاهد رشد بی‌قاعده و بی‌حساب و کتاب ایرلاین‌های کوچک در کشور بوده‌ایم. اصلاح آیین‌نامه‌های مربوط به ایجاد ایرلاین‌ها موضوعی است که باید مورد توجه سازمان هواپیمایی کشوری قرار بگیرد./ اقتصاد آنلاین

رابطه اصلاح طلبان با رهبری عملا قطع است

حجت الاسلام مجیدانصاری عضو محمع روحانیون مبارز و عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: چرا باید رابطه اصلاح‎طلبان با رهبری انقلاب کمرنگ یا قطع باشد؟ این رابطه عملا قطع است. نمی‎خواهم آسیب‎شناسی کنم اما شخصیت بزرگ و متفکر و محبوب اصلاحات مثل آقای خاتمی می‏ تواند با دنیا حرف بزند. ایشان ظرفیتی برای نظام است و هشت سال رئیس جمهوری بود. دو گروه به مثابه دو لبه قیچی علیه جریان اصیل اصلاح‎طلبی و بزرگان اصلاحات و بویژه شخص آقای خاتمی مشغول تخریب و توطئه هستند. یکی از آنها، جریان خارج از کشور و ضدانقلاب و مشخصاً رسانه‌های منافقین هستند. به موازات آنها جریان افراطی و تندرو در داخل کشور است که براساس برداشت غلطی که از سال 88 شکل گرفته و اصلاحات را منحرف و فتنه‎گر می‎دانند، مدام اصلاح‎طلبان را می‎کوبند و شخصیت‎های بانفوذ و محبوب مردم را تخریب می‎كنند/ روزنامه ایران

رقیب اصلاح طلبان براندازان نیستند

عباس عبدی گفت: رقيب اصلي اصلاح‌طلبان به نظر من خودشان هستند. آنها نبايد در درجه اول خيلي به حكومت، براندازان يا افراد ديگر نگاه كنند. البته بايد در تحليل‌هاي خود آنها را وارد كرده و واقعيت‌هاي آنان را ببينند اما مشكل اصلي اصلاح‌طلبان خودشان هستند و بايد يك بازسازي جدي در درون خود صورت دهند. يك بازسازي همه‌جانبه به لحاظ تشكيلاتي، نيروي انساني و ايده‌ها و تاكتيك‌هايي كه براي تحقق آن ايده‌ها بايد پيش بگيرند. اصلاح‌طلبان بايد يك تعريف جديد از وضعيت خود در داخل و ارتباط‌شان با ساختار حكومت ارايه كنند تا اعتماد همه جلب شود./ اعتماد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار