مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در دشمن خواندن اروپا واکنش نشان داد.
کد خبر: ۶۳۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶ 16 July 2018

واکنش موگرینی به دشمن خوانده شدن اروپا از سوی ترامپ

به گزارش تابناک قزوین، «فدریکا موگرینی» در حاشیه نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل، در واکنش به اظهارات «دونالد ترامپ» گفت: اروپا دشمن است؟ از او سوال می کنم چه کسی را دوست خود می داند؟ برای ما روشن است دوستانمان چه کسانی هستند. آمریکا قطعا دوست و شریک ما است. اما ما دوستان زیاد دیگری هم داریم مثل کانادا، ژاپن، استرالیا، آمریکای لاتین.

موگرینی در ادامه گفت: بارها گفته ام که تغییر در دولت ها موجب تغییر در دوستی میان کشورها و مردم نمی شود و مطمئنا آمریکا یکی از دوستان و شریکان نزدیک ماست.

ترامپ دیروز یکشنبه اروپا را دشمن آمریکا خوانده و گفته بود: فکر می کنم که دشمنان زیادی داریم. به عقیده من اتحادیه اروپا در آنچه در زمینه تجارت با ما انجام می دهند، یک دشمن تلقی می شود. اکنون ممکن است اتحادیه اروپا را مورد تصور خود قرار ندهید؛ اما آنها دشمن هستند.

ترامپ پیش از سفر به اروپا نیز با انتشار مجموع پیام هایی در توئیتر به شدت متحدان اروپایی آمریکا در ناتو را به باد انتقاد گرفته بود.

علاوه بر آن، رئیس جمهوری آمریکا برای برهم زدن آرامش کشورهای اروپایی پیش از آغاز نشست ناتو آلمان را هدف قرار داده و این کشور را که بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا محسوب می شود گروگانی در دستان روسیه توصیف کرده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار