یک جامعه شناس و آسیب شناس گفت: اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی منجر به اتلاف وقت و گرفتاری‌هایی از قبیل روان پریشی برای افراد است.
کد خبر: ۶۳۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 16 July 2018

به گزارش تابناک : جعفر بای جامعه شناس و آسیب شناس بیان کرد: اعتیاد به اینترنتیکی از اعتیادهای مدرن عصر کنونی است که تحت تاثیر تکنولوژی‌های جدیدقرار گرفته و گریبان گیر نسل حاضر شده است.

وی با بیان اینکه بین آنچه در فضای اینترنت دریافت می شود و آن چه که صرف می شود رابطه منطقی وجود ندارد، افزود: افراد عمر خود را ساعت ها پای اینترنت می گذارند، در حالی که اطلاعات ارائه شده در آن عمق و ریشه ندارد و در حد اقیانوسی به اندازه بند انگشت است.

بای ادامه داد: اگر دور بودن از اینترنت برای فرد عذاب آور باشد و گویی در زندگی گمشده ای دارد، به دامن اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی افتاده است.

وی تصریح کرد: اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی باعث گرفتاری هایی از قبیل اتلاف وقت و روان پریشی می شود و ناراحتی های روحی – روانی را به دنبال دارد. افراد گرفتار اینترنت و فضای مجازی از زندگی خود و نکات اساسی آن باز می مانند و اسیر مسائل روبنایی و قشری خواهند شد.

وی با بیان اینکه اینترنت و فضای مجازی منجر به آسیب های اساسی به کودکان است گفت : آسیب های فضای مجازی به کودکان شامل آسیب های جسمانی و روانی بسیاری است.

وی افزود: فضای مجازی آسیب هایی جسمانی از قبیل تنبلی و کم تحرکی را در سن رشد برای کودکان به همراه دارد که باعث اختلال در تغذیه سالم است که خود باعث تولید بیماری های زیادی برای آنها می شود. فضای مجازی عوارض روحی – روانی را هم برای آنها به وجود می آورد و کودکان را منزوی و گوشه گیر می کند.

بای در پایان خاطرنشان کرد: کودکان در خلوت اینترنت نمی توانند ارتباطات خود را به صورت منطقی مطرح و مدیریت کنند.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار