حجت الاسلام و المسلمین عیلرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با الف با بیان اینکه در ایام تعطیلات مجلس در بین مردم حضور داشته، گفت: مردم از مسئولین سوالاتی دارند که باید به سوالات آنها جواب داده شود.

وی با بیان اینکه مردم از بیکاری و گرانی در رنج و از سوء استفاده مسئولین از بیت المال شاکی هستند، افزود: متاسفانه مسئولین دولتی پاسخگوی مردم نیستند و وقتی ما را در حوزه های انتخابیه می بینند، سوالات شان را طرح می کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه مسئولین باید به مردم پاسخ دهند، گفت: استانداران، فرمانداران و شهرداران باید بین مردم بروند و با آنها حرف بزنند. باید به بین مردم بروند و حرف آنها را بشنوند.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمی با بیان اینکه در قضیه واردات و قاچاق خودرو مردم سوالاتی دارند، افزود: مردم می پرسند که چه کسی سایت ثبت سفارش را هک کرده و توانسته این همه خودرو وارد کند.

وی افزود: مردم می گویند نامه نگاری رئیس جمهور و وزیر صنعت کافی نیست بلکه رئیس جمهور باید اسامی افراد متخلف را رسما اعلام و آنها را برای مجازات به قوه قضائیه معرفی کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: مردم انتظار دارند تا مسئولین بانک مرکزی که 38 هزار سکه را به یک نفر فروختند، تصمیمات غلط گرفتند و در شرایط بد اقتصادی هفت میلیون و 500 هزار سکه عرضه کردند و در ظرف چند روز 60 تن ذخایر طلای کشور را به تاراج بردند، یا کسانی که باعث شوند 11 میلیارد دلار و ارز کشور در سامانه نیما نصیب عده ای خاص شود، باید معرفی شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمی گفت: وضعیت اقتصادی کشور ثبات ندارد و دولت هم در این زمینه کار خاصی انجام نداده است.


وی با بیان اینکه مردم گلایه های زیادی دارند، افزود: دولت باید در بازار وضعیت با ثبات برقرار کند تا در سایه ثبات مردم برای آینده خود برنامه ریزی کنند اما در حال حاضر مردم نمی دانند که چه کار باید بکنند.

عضو هیئت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان با بیان اینکه در حال حاضر درآمد مردم نصف شده، افزود: وقتی ارز و بخصوص دلار گران شده، درآمد حقوق بگیران نصف شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمی با بیان اینکه این وضعیت فشار سنگینی بر مردم وارد کرده، تصریح کرد: دولت باید به مردم بگوید که در برجام چه اتفاق افتاده اما متاسفانه دولت سکوت کرده و حرفی نمی زند.

وی با بیان اینکه برجام مردم را عصبانی و ناراحت کرده، افزود: اعتقاد مردم این است که در قضیه برجام سر کشور و دولت کلاه رفته است.چرا که دولت برای انجام تعهدات آمریکا و اروپا تضمین لازم را نگرفته و نتوانسته تضمین لازم را بگیرد.

وی گفت: به رغم دادن امتیازات زیاد به طرف مقابل، تحریمها برگشته است. یعنی در قضیه برجام هم چوب را خوردیم و هم پیاز را.