سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: دنبال کسب نتیجه در تورنمنت‌ها اولیوت ما نیست بلکه می‌خواهیم ارزیابی مناسبی از قابلیت کشتی‌گیران در رقابت با حریفان خارجی داشته باشیم.
کد خبر: ۶۳۰۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ 16 July 2018

به گزارش تابناک : علی اشکانی درباره عملکرد فرنگی‌کاران در تورنمنت گرجستان گفت: هدف ما از حضور در این مسابقات آشنایی با قوانین و شرایط جدید وزن‌کشی اتحادیه جهانی کشتی بود. هر چند ما اهداف این تغییرات متعدد را به صورت شفاف متوجه نمی‌شویم، اما مجبوریم با حضور در این تورنمنت‌ها اعضای تیم را ضمن آشنایی با قوانین جدید رو به جلو حرکت دهیم و از نظر فنی نیز کامل کنیم.

وی ادامه داد: دنبال کسب نتیجه از حضور در این رقابت‌ها نیستیم بلکه می‌خواهیم ارزیابی مناسبی از قابلیت کشتی‌گیران در رقابت با حریفان خارجی داشته باشیم تا ضمن آشنایی با نقاط ضعف و قوت آنها، برای رقابت‌های آینده برنامه‌ریزی کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی  در پاسخ به این سؤال که از این نتایج با توجه به در پیش بودن بازی‌های آسیایی نگران نشدید، گفت: همواره نگران تیم هستیم تا در بهترین شرایط باشد و عوامل مختلف را در نظر می‌گیریم، اما همانطور که گفتم کسب عنوان در تورنمنت‌ها برای ما اولویت نیست. در برخی اوزان نفراتی داریم که هنوز برای حضور در مسابقات بزرگ آماده نیستند و برای رقابت در سطح جهانی المپیک فاصله دارند. نمی‌گویم جوان، اما نفرات کم تجربه‌ای هستند و میدان خوبی ندیده‌اند که کار ما را سخت می‌کند، اما باید زحمت بکشیم.

وی تصریح کرد: قهرمانانی که در سال‌های اخیر داشته‌ایم اغلب در سال‌های اول و دوم نتیجه نگرفته‌اند و شاید تنها یک کشتی‌گیر مانند سوریان پیدا کنیم. در چند سال اخیر قوانین بارها تغییر کرده است که کار ما را سخت می‌کند البته بیشتر نفراتی که در گرجستان کشتی گرفتند موفق به کسب نمره قبول شدند، اما ما شاگرد ممتاز می‌خواهیم.

 

اشکانی درباره شرایطی که در سنگین وزن وجود دارد و اینکه هنوز کادر فنی به جمع‌بندی نهایی برای  انتخاب یک نفر نشده است، گفت: در این سال‌ها تلاش زیادی برای استعدادیابی شده است، اما شاهد حضور تک چهره‌ها بودیم. البته همواره سکوی قهرمانی آسیا در این مدت برای ایران بوده است، اما نیازمند تزریق نیروهای جوان و تازه نفس هستیم تا همچنان سنگین‌وزن را بیمه کنند وگرنه ممکن است در آینده نزدیک با بحران مواجه شویم. فرنگی‌کاران ما باید رو به جلو حرکت کنند و به یکی، دو مدال و پیروزی‌های مقطعی قانع نباشند؛ آنها باید این موانع ذهنی را از خود دور کنند.

وی در خصوص اینکه به نظر می‌رسد عملکرد حیدری در گرجستان مورد توجه کادر فنی قرار نگرفته است و به همین منظور قرار است حسینی و علیاری در ترکیه محک بخورند، گفت: حیدری در این مدت تلاش زیادی کرده است تا خودش را نشان دهد، اما متاسفانه در مسابقات خارجی عملکرد خوبی نداشته است. او آینده خوب و قابلیت‌های فنی بالایی دارد، اما باید بیشتر تلاش کند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره عدم حضور نوری در تورنمنت گرجستان گفت: متاسفانه آسیب 2 سال قبل مچ پای نوری مزمن شده است و هنوز کاملا بهبود پیدا نکرده؛ البته قرار هم نبود کشتی بگیرد، اما از نزدیک شاهد عملکرد رقبایش بود. فاصله نوری با نفر دومش زیاد است و به نوعی گزینه اصلی ما در این وزن محسوب می‌شود. او در این سال‌ها خودش را ثابت کرده است.

اشکانی درباره ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در بازی‌های آسیایی گفت: متاسفانه هنوز در برخی اوزان شاهد تک چهره‌ها هستیم. ترکیب بازی‌های آسیایی کاملا مشخص است و شاید تنها در یکی، دو وزن ابهام داشته باشیم، اما تا زمان مشخص شده نمی‌توانیم ترکیب را اعلام کنیم.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار