استاندار خوزستان تاکید کرد:
استاندار خوزستان بر لزوم جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح استان تاکید و آمادگی استانداری جهت همکاری با دستگاه‌های مربوطه را اعلام کرد.
کد خبر: ۶۳۰۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱ 16 July 2018

غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر خوزستان که یکشنبه ( ۲۴ تیر ماه) برگزار شد با اشاره به سند ملی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: بر انجام بیشتر کارها طبق سند ملی مبارزه با مواد مخدر تاکید می‌کنم زیرا در این سند وظیفه هر دستگاه اجرایی کاملاً مشخص است و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که عملکردشان را بر اساس این سند ملی هر سه ماه یکبار گزارش دهند.

وی افزود: بنا است که تا سال ۱۴۰۰، ۲۵ درصد رشد در کاهش مصرف مواد مخدر داشته باشیم. باید برای رسیدن به این هدف، دستگاه‌های اجرایی نقشه راهی را ارائه دهند تا نتایج حاصل شده رصد شوند و متوجه شویم که در کجای مسیر اجرای سند ملی مبارزه با مواد مخدر هستیم و اگر موانعی در این زمینه وجود دارد، برداشته شوند.

استاندار خوزستان با تاکید بر در دستور کار قرار دادن جمع‌آوری معتادان متجاهر تصریح کرد: باید خوزستانی بدون معتاد متجاهر داشته باشیم و با دستگاه‌های مرتبط در این زمینه همکاری لازم را خواهیم داشت.

شریعتی با اشاره به تعرفه‌های برق و آب کمپ‌های ترک اعتیاد عنوان کرد: این کمپ‌ها مراکز فرهنگی محسوب می‌شوند و باید تعرفه‌های برق و آب آنها طبق تعرفه‌های مراکز فرهنگی باشند نه تجاری. اگر میزان ورودی و هزینه‌های این کمپ‌ها را با هم مقایسه کنیم می‌بینیم که سودی برای مسئولان کمپ‌ها ندارند.

وی با اشاره به مباحث پژوهشی استان خوزستان تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید طرح‌های پژوهشی را گسترش دهند و انتظار داریم در این زمینه اقدامات موثرتری انجام شود.

شریعتی گفت: باید عملکرد خوزستان در خصوص مبارزه با مواد مخدر در سال جاری نسبت به سال گذشته بهتر شود و برنامه‌ها بیشتر عملیاتی باشند. نباید تنها به تشکیل کمی جلسات اکتفا کنیم و باید مسائل کیفی را مدنظر قرار دهیم.

در ادامه محمدصادق کریمی‌کیا مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: باید به نسخه‌ای برسیم که بتوانیم از چرخه معیوب بازگشت به مواد مخدر جلوگیری کنیم.

وی افزود: می‌دانیم که بحث اعتیاد در جامعه یک انگ اجتماعی است و در حوزه‌ معیشت فرد معتاد نیز مشکل ایجاد می شود زیرا حتی کسی حاضر به ضامن شدن برای یک فرد معتاد نیست.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: می‌شود از فضای حوزه اداره زندان‌ها استفاده کرد و فضای اشتغال این افراد را ادامه دارد و امیدواریم این ظرفیت ایجاد شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار