فعالیت کارخانه سولفات پتاسیم ایوان بدلیل تولید مواد آلاینده بیش از سه ماه تعطیل شده بود که با نصب فیلتراسیون و رفع مشکل دود ناشی از آن بزودی رفع پلمپ می شود.
کد خبر: ۶۳۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶ 15 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  بیش از سه ماه از تعطیلی کارخانه سولفات پتاسیم ایوان به علت تولید مواد آلاینده زیست محیطی می گذرد که اهمیت این موضوع موجب اعتراض و تجمع مردم بخش زرنه این شهرستان و در نهایت تعطیلی این کارخانه و رکود تولیدات این مجموعه شد.

مواد آلاینده تولید شده در این کارخانه تاثیرات مخربی بر محیط زیست منطقه داشته و حتی باعث مرگ تعدادی از جانداران سد کنگیر ایوان نیز شده است.

با توجه به مخاطرات زیست محیطی این واحد صنعتی چند ماهی است که اداره کل محیط زیست استان ایلام از فعالیت این کارخانه بدلیل دود حاوی دی اکسید گوگرد جلوگیری کرده در حالیکه مسئولان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ایوان با رد این توجیه بر رعایت استانداردهای زیست محیطی در این واحد تولیدی صنعتی تاکید داشتند.

اکنون با اعلام اداره صنعت و معدن ایوان مبنی بر نصب فیلتراسیون و رفع مشکل، این کارخانه بزودی فعالیت خود را از سر می گیرد.

کارخانه سولفات پتاسیم ایوان پس از سه ماه رفع پلمپ می شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ایوان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: بخشی از واحد صنعتی سولفات پتاسیم ایوان بیش از سه ماه است که تعطیل و باعث رکود تولیدات آن شده است اما اکنون با نصب فیلتراسیون این مشکل در حال رفع شدن است.

امیدعلی عزتی افزود: محیط زیست معتقد به نصب فیلتراسیون در این کارخانه بود و مدت 2 هفته برای نصب آن مهلت داده شد در صورتیکه برای این کار سه ماه زمان لازم است و با گذشت این مدت فیلتر این کارخانه نصب شده است.

وی در خصوص مرگ جانداران سد کنگیر توسط این کارخانه گفت: شستشوی مخازن این کارخانه باعث آسیب به جانداران سد کنگیر شده نه دود ناشی از آن، که اعتراضات مردم بخش زرنه را در پی داشت و امیدواریم این مشکل نیز بزودی حل شود.

عزتی یادآور شد: بخشی از این کارخانه پس از شستشوی مخازن و رفع ایرادات کلی در حال آماده شدن برای راه اندازی مجدد است.

کارخانه سولفات پتاسیم با نصب فیلتراسیون از پلمپ خارج می شود

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان ایلام نیز در این خصوص گفت: پرونده تخلف زیست محیطی این کارخانه باز و در دست پیگیری است و چنانچه مشکل فیلتراسیون رفع شده باشد این کارخانه باید درخواست خود را برای رفع پلمپ به دادگاه ارائه دهند.

علی طاهر سارایی افزود: پس از طی مراحل قانونی و دستور قاضی پرونده حکم صادر شده به محیط زیست ابلاغ و این سازمان نیز نسبت به رفع پلمپ اقدام می کند.

وی یادآور شد: پس از رفع پلمپ و راه اندازی مجدد بخش راکد، کارشناسان محیط زیست از دودکش این کارخانه نمونه برداری و پس از اطمینان از سالم بودن آن رفع پلمپ صورت می گیرد.

وی در خصوص مرگ جانداران آبزی از شستشوی مخازن این کارخانه گفت: موضوع آلودگی سد کنگیر و مرگ جانداران در حال پیگیری و پرونده ای جداگانه برای آن مطرح شده است.

سارایی افزود: شستشوی این مخازن حاوی اسیدی است که علاوه بر ضرر و زیان به محیط زیست باعث مسمومیت جانداران سد کنگیر شده است.

وی تاکید کرد: این کارخانه باید خسارت وارد شده به محیط زیست را پرداخت نماید و پرونده این تخلف نیز باید مراحل قانونی خود را طی کند./م
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار