مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، توانسته ارتباط خوبی با رده‌های سنی مختلف در جامعه برقرار کند.
کد خبر: ۶۲۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹ 14 July 2018

رقیه دوست‌ فاطمی‌ها با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در استان یزد، گفت: این جشنواره از ابتدای خردادماه آغاز و تا پایان تیرماه سال جاری ادامه دارد و همچنین در این جشنواره هفت کتاب معرفی‌شده و برای سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگ‌سال مدنظر قرارگرفته است.

وی بابیان اینکه شرکت‌کنندگان در این جشنواره می‌توانند در دو بخش مکتوب و آنلاین شرکت کنند، افزود: علاقه‌مندان برای شرکت مکتوب باید به کتابخانه‌های عمومی مراجعه کرده و کتاب‌ها و سؤال‌های خود را از کتابخانه‌های عمومی استان دریافت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد اظهار داشت: علاقه‌مندان برای شرکت آنلاین باید به سایت RAZAVI.IRANPL.IR مراجعه کرده و نسخه الکترونیکی کتاب‌ها را از این سایت دانلود نمایند و همچنین می‌توانند در صفحه ثبت‌نام به‌صورت الکترونیک در جشنواره شرکت کنند.

دوست‌ فاطمی‌ها با اشاره به اینکه جشنواره در دو بخش انفرادی و خانواده برگزار می‌شود، تصریح کرد: جوایز جشنواره ۳۱۳ جایزه ۱۰۰ هزارتومانی است که برای برگزیدگان بخش انفرادی در نظر گرفته‌شده است و هشت جایزه ویژه برای هشت خانواده برگزیده نیز مدنظر قرارگرفته است.

این مقام مسئول بیان داشت: مهلت پایانی این جشنواره تا پایان تیرماه سال جاری است؛ همچنین اختتامیه استانی این جشنواره در استان یزد در اوایل شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه اختتامیه استانی این جشنواره با مشارکت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، صداوسیمای مرکز یزد برگزار می‌شود، اذعان کرد: این جشنواره با توجه به اینکه برای اقشار مختلف مردم طراحی شده است، توانسته ارتباط خوبی با رده‌های سنی مختلف در جامعه برقرار کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که این جشنواره مزین به نام مبارک امام رضا (ع) است، علاوه بر اینکه یک حرکت فرهنگی محسوب می‌شود، در راستای کتاب‌خوانی نیز یک اقدام معنوی به شمار می‌رود؛ لذا انتظار این است تا کارکنان همه سازمان‌ها و نهادها به همراه خانواده‌هایشان در این جشنواره مشارکت جدی به عمل‌آورند.

دوست فاطمی‌ها در پایان با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از فناوری همراه با عنصر مهم هنر در راستای انتقال مفاهیم رضوی به‌عنوان یکی از اهداف برگزاری این جشنواره، اضافه کرد: در بین مخاطبان،‌کودکان و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی از اهمیت و توجه بالایی برخوردار هستند؛ چراکه علاوه بر نهادینه شدن فرهنگ رضوی در آن‌ها، این فرهنگ تا آخر عمر با آنان ماندگار خواهد شد،‌کاری که در بزرگ‌سالی بسیار دشوار است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار