رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: تقاضای بسیار پایین از سوی مردم برای خرید میوه باعث شده به رغم سرمازدگی امسال درختان،‌ کمبود میوه در میادین نداشته باشیم.
کد خبر: ۶۲۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 10 July 2018

به گزارش تابناک : با توجه به سرمازدگی شدید در فروردین‌ماه امسال بخش زیادی از میوه‌های سردرختی از جمله گیلاس و زردآلو در اطراف استان‌ تهران شهرستان دماوند، فشم، لواسان، کن، سولقان و شهریار از بین رفت، به طوری که طبق مشاهدات از سطح بازار با وجود عبور از فصل نوبرانه همچنان قیمت گیلاس و زردآلو نسبت به سال‌های گذشته بالاست.

حسن صابری رئیس اتحادیه بارفروشان در مورد این موضوع به خبرنگار فارس گفت: امسال میزان تولید میوه‌های سردرختی ما کم است، به ویژه گیلاس که نسبت به تقاضای موجود در بازار بسیار کم عرضه می‌شود و اکنون قیمت هر کیلوگرم گیلاس درجه یک در میدان بارفروشان بین 20 تا 22 هزار تومان و گیلاس درجه دو بین 10 تا 12 هزار تومان متغیر است.

وی در مورد سایر میوه‌های فصل از جمله هلو و شلیل هم گفت: اگرچه این نوع میوه‌ها هم در اطراف میوه‌ها در اطراف تهران بر اثر سرمازدگی از بین رفته است اما اکنون از مناطقی مانند تبریز این میوه‌ها روانه بازار پایتخت می‌شود و نیاز بازار را تأمین می‌کند.

صابری این را هم گفت که آن‌قدر هزینه‌های اصلی خانوار افزایش یافته که امسال تقاضا برای خرید میوه از سوی مردم نسبت به سال‌های قبل بسیار کاهش یافته و همین کاهش تقاضا سبب شده که کمبود عرضه چندان به چشم نیاید.

رئیس اتحادیه بارفروشان در مورد وضعیت قاچاق میوه در میدان اصلی هم گفت: آن‌قدر قیمت دلار بالا رفته که ورود میوه قاچاق هم مقرون به‌صرفه نیست و میوه‌های استوایی که یک مقدار همواره به صورت قاچاق دیده می‌شد، با توجه به این وضعیت و اینکه فصل آن هم تمام شده در بازار وجود ندارد و می‌توان گفت که دیگر هیچ میوه قاچاقی در بازار نیست.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار