مدیر عامل صندوق بازنشستگی، از ارائه رفاه کارت یک میلیون تومانی برای بازنشستگان کشوری خبر داد و گفت: خبرهای خوبی برای بازنشستگان کشوری داریم.
کد خبر: ۶۲۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ 07 July 2018

به گزارش تابناک : جمشید تقی زاده اظهار داشت: خبرهای خوبی درباره وام ضروری بازنشستگان داریم بطوریکه با همکاری یکی از بانک‌ها تعداد وام گیرندگان از ۳۰۰ هزار به ۴۰۰ هزار نفر افزایش پیدا می‌کند و مبلغ آن از ۴ به ۵ میلیون تومان می رسد.

وی ادامه داد: از شهریور ماه ۵ میلیون وام به ۴۰۰ هزار بازنشسته تعلق می گیرد و افرادی که نیاز ضروری دارند و تاکنون دریافت نکرده‌اند در اولویت قرار دارند.

تقی زاده گفت: ۸۵ درصد بازنشستگان تاکنون وام ضروری با کارمزد ۴ درصد دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه این صندوق دومین بنگاه بزرگ کشوری است گفت:حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش است ۵۶ درصد بازنشستگان را فرهنگیان تشکیل می دهند.

تقی زاده افزود: صندوق در راستای بهبود وضعیت بازنشستگان خدمات مختلفی ارائه می دهد و در دوره جدید کاری برنامه های خوبی از جمله وام، سفرهای زیارتی، رفاهی، ورزشی و... در دست انجام است.

وی از پرداخت رفاه کارت یک میلیون تومانی به بازنشستگان خبر داد و گفت: از شهریور ماه این کارت در اختیار بازنشستگان تحت پوشش قرار می گیرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه ۱۹ درصد به حقوق بازنشستگان در سال جاری اضافه شد گفت : حداقل حقوق از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

وی در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری نیز، اظهار داشت: در حال حاضر ۸۲.۵ درصد بازنشستگان دومیلیون و ۱۰۰ هزار تومان و فقط ۳ درصد حداقل یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان می‌گیرند که با همسان سازی حقوق و اجرای قانون خدمات کشوری با مشورت کانونهای بازنشستگی در جهت ترمیم حقوق بازنشستگان اقدام شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از ایجاد فراکسیون بازنشستگی کشوری در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: جلساتی با نمایندگان مجلس برگزار کرده‌ایم و قصد داریم با کمک آنها، فراکسیون بازنشستگان کشوری را در مجلس راه‌اندازی کنیم.

تقی‌زاده به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز اشاره کرد و افزود: در این خصوص با نمایندگان مجلس جلساتی برگزار کرده‌ایم و از آنها درخواست کرده‌ایم که قانون خدمات مدیریت کشوری را اجرایی کنند تا در این صورت بتوانیم نسبت به همسان‌سازی حقوق این افراد اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: ایجاد خانه‌های امید در شهرهای بالای پنج هزار نفر، واگذاری اقدامات به بخش غیردولتی و همچنین در خصوص بیمه تکمیلی و برگزاری تورهای زیارتی و سیاحتی برای بازنشستگان، برنامه‌هایی در سال جاری اجرا خواهیم کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از ایجاد بانک اطلاعاتی برای فرزندان بازنشستگان تحت پوشش خبر داد و گفت: قصد داریم با راه‌اندازی این بانک، در تخصص‌ها و شغل‌های مختلف از فرزندان این افراد در صندوق بازنشستگی و شرکت‌های زیرمجموع آن استفاده کنیم.

تقی‌زاده از ساختار ضد فساد در بخش‌های مختلف اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد و اظهار داشت: قصد داریم جلوی رانت‌خواری‌ها و فساد را در صندوق بگیریم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به رسانه ملی پیشنهاد کرد برنامه ای مانند۹۰ در حوزه اجتماعی تولید کند.

تقی زاده درباره وام بازنشستگان کشوری نیز اظهار داشت: پرداخت دوهزار میلیارد تومان وام به ۴۰۰ هزار بازنشسته از شهریور شروع می‌شود و آنها که تاکنون وام نگرفته اند در اولویت هستند. وام ضروری اقساط ۳۶ ماهه دارد و سود آن حداکثر چهار درصد است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ هزار بیمار صعب العلاج بازنشسته تحت پوشش هستند گفت: تا کنون خدماتی در بخش تامین دارو و بهداشتی برای آنان تهیه شده است تلاش می کنیم بسته‌های درمانی بهداشتی و دندان را برای آنها در نظر بگیریم.

تقی زاده درباره اظهارات سال گذشته وزیر رفاه مبنی بر تخصیص اعتبار ۳۴۰۰ میلیاردی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: از این ۳۴۰۰ میلیارد تومان، حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به بازنشستگان لشکری و ۲۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به بازنشستگان کشوری بود که محقق و افزایش ۱۹درصدی برای حقوق اعمال شد.

 

 

منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار