تارنمای تحلیلی خبری 'د نشنال' به نقل از کارشناس ارشد اندیشکده «موسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک» نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا به دنبال معامله بزرگ با ایران است.
کد خبر: ۶۲۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ 04 July 2018

هوک: بخش کلیدی راهبرد ما کارزار فشار حداکثری اقتصادی و دیپلماتیک است (که بر اساس آن) بخش اول تحریم‌ها (علیه ایران) در ۴ آگوست (۱۳ مرداد ماه) باز می‌گردد که بخش‌های خودروسازی، تجارت، طلا و دیگر فلزات مهم را هدف می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، تارنمای تحلیلی خبری 'د نشنال' به نقل از کارشناس ارشد اندیشکده «موسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک» نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا به دنبال معامله بزرگ با ایران است.

«مایکل سینگ» (Michael Singh) می‌گوید، «به نظر می‌رسد که دولت آمریکا همان استراتژی را که در خصوص کره شمالی اجرا می‌کند نسبت به ایران نیز در پیش گرفته که اعمال حداکثر فشار اقتصادی در یک برنامه بسیار فشرده به همراه فرصت‌های علنی دیپلماتیک که هدف آن مشخصا دستیابی به یک معامله بزرگ است نه صرفا یک توافق هسته ای.

این کارشناس با اشاره به این که این استراتژی آمریکا با چالش‌هایی نیز مواجه است، افزود: «این اولین بار است که آمریکا می‌خواهد یک نظام ثانویه از تحریم‌ها را در حالی که شرکای سنتی ما در اروپا و آسیا با این کار مخالف هستند علیه ایران اعمال کند. وی ادامه داد: این درست برخلاف اصل همکاری با شرکای ماست و ایران قطعا در صدد بهره برداری از این شکاف برخواهد آمد.»

سینگ در ادامه افزود: «همچنین ایران نشان داده است که در مقایسه با کره شمالی، کمتر در مقابل ابتکارعمل‌های دیپلماتیک آمریکا آسیب پذیر است چرا که ایران سلاح هسته‌ای ندارد و از ایدئولوژی ضد آمریکایی خود نیز استفاده می‌کند.»

این کارشناس ارشد اندیشکده موسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک که نهاد رسمی لابی صهیونیستی «آیپک» در واشنگتن است، تاکید کرد: «اگرچه تحریم‌های ثانویه آمریکا علیه ایران تاثیر خواهند داشت چرا که انتخاب کردن بین آمریکا و بازار ایران برای خیلی از تاجران، کار بسیار ساده‌ای است، اما، تحریم‌ها به سادگی ارتباط را قطع نخواهند کرد و ما باید از تمامی ابزار‌های سیاسی خود و کمک‌های همه متحدان خود بهره برداری کنیم.»

تارنمای د. نشنال همچنین به نقل از «برایان هوک» (Brian Hook)، «مدیر برنامه ریزی سیاست» وزارت خارجه آمریکا نوشت: مبنای استراتژی آمریکا افزایش فشار اقتصادی بر ایران با هدف تغییر رفتار حکومت ایران است نه تغییر آن.»
هوک افزود: بخش کلیدی راهبرد ما کارزار فشار حداکثری اقتصادی و دیپلماتیک است (که بر اساس آن) بخش اول تحریم‌ها (علیه ایران) در ۴ آگوست (۱۳ مرداد ماه) باز می‌گردد که بخش‌های خودروسازی، تجارت، طلا و دیگر فلزات مهم را هدف می‌گیرد.

مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا با اشاره به بخش دوم تحریم‌های واشنگتن علیه ایران گفت: تحریم‌های باقیمانده در ۶ نوامبر (۱۵ آبان) باز می‌گردد و بخش انرژی و معاملات مربوط به نفت و تراکنش‌های مرتبط با بانک مرکزی ایران را هدف قرار می‌دهد. نخستین جلسه کمیسیون مشترک برجام با حضور وزیران خارجه ایران و آلمان، فرانسه، روسیه، انگلیس و چین روز جمعه این هفته در وین برگزار می‌شود.

در این نشست که به درخواست ایران برگزار خواهد شد، وزیران خارجه ایران و پنج قدرت جهانی درباره بسته پیشنهادی اروپا و راهکار‌های حفظ برجام پس از اقدام غیرقانونی آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار