معاون مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی استان همدان از رهاسازی ۳ میلیون قطعه بچه‌ماهی قزل‌آلا در استخر‌های پرورش ماهی استان خبر داد و گفت: در ۲ ماهه ابتدای سال ۹۷ بیش از ۳ میلیون قطعه بچه‌ماهی قزل‌آلا در استخر‌های استان رهاسازی شده که پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان سال به ۸ میلیون قطعه برسد.
کد خبر: ۶۲۴۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ 28 June 2018
معاون مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی استان همدان از رهاسازی ۳ میلیون قطعه بچه‌ماهی قزل‌آلا در استخر‌های پرورش ماهی استان خبر داد و گفت: در ۲ ماهه ابتدای سال ۹۷ بیش از ۳ میلیون قطعه بچه‌ماهی قزل‌آلا در استخر‌های استان رهاسازی شده که پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان سال به ۸ میلیون قطعه برسد.

به‌گزارش ایسنا،، احمد بختیاری در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۵ میلیون قطعه بچه‌ماهی قزل‌آلا در استان همدان تولید شده است، افزدو: تا کنون ۷ میلیون بچه‌ماهی قزل‌آلا در استان تکثیر شده و امسال پیش‌بینی می‌شود ۲۸ میلیون قطعه بچه‌ماهی قزل‌آلا در استان تولید شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴ هزار و ۱۲۰ ماهی زینتی در استان همدان تولید شده است، تصریح کرد: در سال گذشته در ۲۴۳ واحد پرورش ماهیان سردآبی استان ۳۸۷۳ تن و در ۵۹۹ استخر ماهیان گرمابی نیز ۱۸۰۰ تن ماهی تولید شده است.

بختیاری با تأکید بر اینکه ۹۶۰ نفر روز اشتغال در بخش شیلات استان ایجاد شده است، افزود: در سال گذشته ۵۸ فقره مجوز مشاغل‌خانگی برای تولید ۱۵۹ تن ماهی و ۵۳۰ هزار قطعه ماهی زینتی در استان صادرشده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین نظام مهندسی ۳۳ فقره مجوز برای تولی ۳۰۴ تن ماهی و ۵۳۰ هزار تن ماهی زینتی صادر کرده که از محل این مجوز‌ها ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه بچه‌ماهی قزل‌آلا و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه زالو تولید شده است.

معاون مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به رهاسازی ۳ میلیون قطعه بچه‌ماهی سردآبی در استان همدان، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۴ هزار و ۱۱ تن ماهی قزل‌آلا در استان همدان تولید شود.

بختیاری از معرفی ۴۵ طرح آبزی‌روری به بانک‌های استان خبر داد و اظهار کرد: ۴۵ طرح آبزی‌پروری در قالب توسعه روستایی، صندوق کارآفرینی امید، صندوق توسعه ملی به ارزش ۷ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان به بانک‌ها معرفی شده که تا کنون یک میلیارد تومان آن جذب شده است.

وی با بیان اینکه برای متقاضیانی که برای نخستین‌بار پرورش ماهی را انجام می‌دهند بچه‌ماهی به صورت ترویجی داده می‌شود، ادامه داد: در سال گذشته ۳۰ هزار قطعه بچه‌ماهی به صورت ترویجی در ۱۱۰ استخر استان داده شده و همچنین ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در ۲۰ استخر استان داده شده است.

بختیاری با اشاره به فعالیت ۹۰۰ استخر پرورش ماهی در استان، یادآور شد: امسال ۷۰ هزار قطعه بچه‌ماهی کپور خریداری شده و در ۱۴۰ استخر استان رهاسازی شده است.

معاون مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: امسال ۳۰ هزار قطعه بچه‌ماهی قزل‌‎آلا به ارزش ۳ میلیون تومان به متقاضیان داده شده است.

وی با اشاره به برگزاری ۱۱ دوره آموزش آبزی‌پروری و طبخ آبزیان در استان، افزود: پیش‌بینی شده تا پایان امسال ۵۴۰۰ نفر روز آموزش آبزی‌پروری و طبخ آبزیان در استان برگزار شود.

بختیاری گفت: سال گذشته ۵۶۴۸ تن ماهی سردآبی و گرم‌آبی در استان تولید شده که امسال پیش‌بینی شده این میزان به ۵۹۱۱ تن افزایش یابد.

وی بیان کرد: همچنین سال گذشته ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار قطعه ماهی زینتی در استان تولید شد که در سال ۹۷ باید ۴ میلیون و ۳۷۰ هزار قطعه تولید شود.

معاون مدیر شیلات استان همدان خاطرنشان کرد: امسال تعهد بیمه ۱۰ هزار مترمربع از استخر‌های استان را داریم که تا کنون ۱۲ هزار مترمربع بیمه شده است.

بختیاری سرانه مصرف ماهی در دنیا را ۱۹ کیلو دانست و افزود: این سرانه در کشور ۱۰.۵ کیلو و در استان همدان ۷.۵ کیلوگرم است.

وی درباره پرورش زالو در استان یادآور شد: پرورش زالو متقاضی زیادی دارد و به یک واحد ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه‌ای در همدان مجوز داده شده و یک واحد در فامنین با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیک درحال احداث بوده و یک واحد نیز در بهار در حال اخذ مجوز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار