مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت:۹۱ روانشناس و مددکار در مناطق زلزله زده استان در قالب طرح محب و اورژانس اجتماعی خدمات رسانی کردند.
کد خبر: ۶۲۳۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶ 26 June 2018

به گزارش خبرنگار تابناک ،امید قادری امروز سه شنبه در همایش مداخلاتو حمایت‌های روانی-اجتماعی در مناطق زلزله زده که در مجتمع فرهنگی آموزشی بهزیستی کرمانشاه برگزار شد افزود:زلزله‌ای که در استان کرمانشاه رخ داد یک بحران با وسعت بزرگ بود وطبیعی است که یک عده از افراد در این مناطق دچار اختلالات روانی شده باشند لذا در این خصوص باید به جای بزرگنمایی یک امنیت و حمایت روانی را ایجاد کنیم.

وی خاطر نشان کرد:طبق غربالگری‌های روانشناسی که توسط نیرو‌های بهزیستی در این مناطق صورت گرفت خوشبختانه افکار خودکشی در بین زلزله زدگان کمتر از ۰.۵ درصد بودهاست این درحالیست که میانگین افکار خودکشی در بحران‌های جهانی بالای سه درصد است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه اظهار داشت:خوشبختانه در استان کرمانشاه بحران کودک آزاری نداریم و ۹۰درصد کودک آزاری‌ها بر اثر غفلت والدین است.

قادری تصریح کرد:در آخرین شیوع شناسی اعتیاد خوشبختانه کرمانشاه از محدوده استان‌های پرخطر و پرمصرف خارج شده و در بین استان‌های متوسط قرار گرفته است و این رویدادنشان دهنده مسیر درست مقابله با اعتیاد را در استان نشان می‌دهد.

وی همچنین بیان داشت: طی سال گذشته حدود ۳۰ درصد مرگ و میر‌های ناشی از اعتیاد کاهش پیدا کرد و این بخاطر جمع آوری و ساماندهی صحیح معتادان متجاهر و اجرای ماده ۱۶بوده است.

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار