فرماندار آستارا:
شفقی راه اندازی تور شهرستان گردی با هدف معرفی جاذبه های گردشگری آستارا را راهکاری شایسته برای ماندگاری مسافران خواند و گفت: نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری شهرداری آستارا امکانات لازم برای راه اندازی این تور را در ایام نوروز فراهم کنند.
کد خبر: ۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹ 19 February 2015
به گزارش خبرنگار تابناك، سیروس شفقی روز پنجشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: برای توسعه بستر و شرایط لازم به منظور آسایش و رفاه گردشگران در ایام نوروز 94دستگاه های مرتبط با ستاد باید از تمام توان و امکانات خود بهره بگیرند.

وی اضافه کرد: نگاه بخشی و جزیره ای به منظور ساماندهی و ارائه خدمات شایسته به مسافران نوروزی کارساز نیست و در این راستا اعضای ستاد خدمات سفر باید برنامه های خود را منسجم تر از سالهای قبل ارائه دهند.

شفقی راه اندازی تور شهرستان گردی با هدف معرفی جاذبه های گردشگری آستارا را راهکاری شایسته برای ماندگاری مسافران خواند و گفت: نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری شهرداری آستارا امکانات لازم برای راه اندازی این تور را در ایام نوروز فراهم کنند.

وی افزود: امسال باید سعی شود مسافران نوروزی با رضایتمندی از ارائه خدمات، آستارا را ترک کنند.

فرماندار آستارا در ادامه با بیان اینکه شهرستان آستارا در شش ماه اول سال جاری پذیرای شش میلیون نفر گردشگر بود، افزود: باید بتوانیم با ارائه الگوهای موفق از فرصت ورود میلیونی مسافران به شهر ساحلی آستارا به نفع پویایی صنعت توریسم استفاده کنیم.

وی با اشاره به جاذبه های متعدد طبیعی و خدادادی آستارا ، ادامه داد: با توجه به اهمیت شهرستان آستارا در بحث گردشگری با عنایت ویژه استاندار در اقدامی بی سابقه سه اکیپ نسبت به تهیه فیلم از جاذبه های مختلف گردشگری در ایام نوروز اقدام خواهند کرد.

فرماندار آستارا راه اندازی نمایشگاه بهاره، نظارت بر سطح کیفی و نرخ ناوگان شهری، پاکسازی معابر شهری و روستایی، ارائه خدمات بانکی مناسب، آماده سازی دهکده گردشگری حیران، راه اندازی سفره هفت سین در شهر آستارا و لوندویل، بازدید و نظارت بر واحدهای صنفی و رستوران ها و هتل های بین راهی و درون شهری، آماده سازی ستاد اسکان مسافران فرهنگی، برقراری نظم و امنیت جاده ای به منظور کاهش تصادفات و بارترافیکی، افزایش خدمات امداد خودرویی، آماده باش واحدهای درمانی و داروخانه ها را از جمله اقدمات لازم در جهت فراهم کردن بستری آرام برای ماندگاری مسافران نوروزی در بندر آستارا عنوان کرد.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان آستارا با 615 واحد اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، مسافرکاشانه، مهمانپذیر، مجتمع های خدماتی و رفاهی و نیز با داشتن جاذبه هایی نظیر منطقه ویژه توریستی و گردشگری حیران با امکاناتی نظیر تله کابین و پیست کارتینگ، پارک جنگلی بی بی یانلو، آبشار یکصد متری لاتون، آبگرم های طبیعی علی داشی و کوته کومه، پارک حیات وحش لوندویل، باغ پرندگان، تالاب آق ، بهشت کاکتوس ها ، ساحل صدف ، سینماهای چهار بعدی و پنج بعدی ، تالاب استیل عباس آباد ، باغ ملی ، پارک ساحلی شریعتی ، روستای توریستی دربند و مناطق شهرک هجرت و خانه های آسیاب. اماکن زیارتی و تاریخی شهرستان نظیر: بقعه امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) از نوادگان امام موسی کاظم (ع) ، بقعه شیخ محمود خیوی در روستای عنبران ،بقعه پیرقطب الدین در روستای باغچه سرا ، مدرسه تاریخی حکیم نظامی ، ساختمان قدیمی گمرک و باغ چای جزو مناطق پرگردشگر در ایام نوروز محسوب می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار