ستاره‌های همدانی حاضر در لیگ برتر فوتبال کشور این روزها در حال کوچ کردن به تیم‌های بزرگی هستند که هر کدام هزاران هوادار دارند.
کد خبر: ۶۲۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲ 23 June 2018
ستاره‌های همدانی حاضر در لیگ برتر فوتبال کشور این روزها در حال کوچ کردن به تیم‌های بزرگی هستند که هر کدام هزاران هوادار دارند.

به گزارش فارس، فصل نقل و انتقالات لیگ هجدهم فوتبال کشور این روزها در حال انجام است.

در حالی که تمام نگاه‌ها معطوف به جام جهانی و سرزمین تزارها قرار گرفته است، تیم‌های لیگ برتری کشورمان آرام آرام در حال برگزاری تمرینات هستند و چراغ خاموش در مسیر جذب بازیکن قرار گرفته‌اند.

در این میان چند بازیکن همدانی که سال گذشته در لیگ برتر فوتبال کشور حضور داشتند، این روزها مورد توجه تیم‌ها دیگری قرار گرفتند و تیم خود را برای فصل جدید تغییر دادند.

آقای تعصب راهی سپاهان شد

«مهدی کیانی» کاپیتان تراکتورسازی تبریز که قریب به 11 سال پیراهن قرمز رنگ تیم اول تبریزی‌ها را بر تن کرده و آن قدر نمایش جالبی از خود نشان داده بود که در بین هواداران پرشور تبریزی معروف به «آقای تعصب» شده بود.

اما پس از انتقال این تیم به «زنوزی» مالک متمول تبریزی شرکت هواپیمایی آتا، جنگ این هافبک نهاوندی فوتبال کشورمان با مسؤولان تیم بالا گرفت و در نهایت کیانی قید 11 سال حضور در تراکتورسازی را زد.

کیانی پا به سن گذاشته، در نهایت به دیار نصف جهان کوچ کرد تا دوباره شاگرد امیر قلعه‌نوعی باشد و در فصل هجدهم پیراهن طلایی رنگ را جایگزین رنگ قرمز کند و لیگ برتر را در یک تیم جدید تجربه کند.

این هافبک جنگنده نهاوندی، با عقد قراردادی یک ساله شاگرد امیر قلعه‎نوعی شد.

آقا معلم شاگرد نکونام شد

«علی‌اصغر عاشوری» یا همان نوید عاشوری، هافبک مهاجم ریزنقش همدانی در دو فصل گذشته با پیراهن فولاد خوزستان درخشش خوبی در لیگ برتر داشت.

درخشش این بازیکن حتی باعث شد در مقطعی هم به اردوی آماده‌سازی تیم ملی دعوت شود.

عاشوری که از بازیکنان تحصیل کرده فوتبال ایران است و حتی به عنوان معلم ورزش نیز مشغول فعالیت است، مورد توجه تیم تازه صعود کرده‌ای از خطه شمال قرار گرفت.

این مهاجم ریزنقش همدانی علی‌رغم خواسته مدیران فولاد که سخت به دنبال تمدید قرارداد او بودند، در نهایت قید حضور در اهواز را زد و به درخواست تیم نساجی قائمشهر جواب مثبت داد و شاگرد کاپیتان اسبق تیم ملی شد.

جواد نکونام برای حضور پرقدرت تیم تازه صعودکرده خودش به لیگ برتر به دنبال چهره‌های جوان و اثرگذار لیگ است که بازی خلاقانه و در خدمت تیم نوید عاشوری، چشم او را گرفت و این بازیکن با عقد قراردادی دوساله راهی تیم مازندرانی شد.

شاه‌ماهی نقل‌انتقالات در ذوب‌آهن ماندنی شد

«مرتضی تبریزی» دومین گلزن لیگ برتر چندسالی است در تیم سبزپوش اصفهان درخشش قابل توجهی داشته و به عنوان یک مهاجم خطرناک در فوتبال ایران شناخته شده است.

مهاجم بلندبالای تیم ذوب‌آهن اصفهان آنقدر خوش‌تکنیک و چارچوب‌شناس هست که در پایان هر فصل سیل پیشنهادات داخلی از تیم‌های متمول و بزرگ کشور برای به خدمت گرفتنش روانه می‌شود.

برای فصل آینده پیشنهادات سه تیم سپاهان، استقلال و پرسپولیس آنقدر جدی و نزدیک بود که اگر تیم ذوب‌آهن کمی راحت‌تر گرفته بود، شاید این مهاجم همدانی راهی کی از این سه تیم بزرگ می‌شد.

اما درخشش در تیم ذوب‌آهن و داشتن قرار داد تا تابستان سال آینده باعث شد تا «نمازی» سرمربی ایرانی – آمریکایی این تیم اصفهانی برای قدرت بخشیدن به فاز هجومی، خواستار ماندن تبریزی در تیمش باشد.

تبریزی یکی از شاه‌ماهی‌های این فصل از نقل انتقالات بود که در نهایت تیز تیم‌های بزرگ برای تراکاندن این بمب بزرگ به سنگ خورد.

عسگری در نزدیکی‌های بندر

«محمدمهدی عسگری» مهاجم سابق تیم شهرداری همدان در تابستان سال گذشته به یکباره از این تیم دسته دومی راهی لیگ برت شد تا برای تیم مشکی‌پوشان این شهر توپ بزند.

مهاجم با استعدادی که آنقدر دسته دوم خوب درخشید که تیم‌های لیگ برتری را مجاب کرد برای به خدمت گرفتنش باب مذاکره را با همدانی‌ها باز کنند و در نهایت راهی این تیم مشهدی شد.

اما عملکرد تیمی مشکی‌پوشان به حدی خراب بود که با 15 امتیاز به عنوان اولین تیم سقوط کننده ر اهی دسته اول شود.

عسگری آنقدر با تکنیک و با استعداد بود که در پست غیرتخصصی دفاع راست هم عملکرد خوبی داشت و حالا بعد از سقوط تیمش با پیشنهادهای خوبی مواجه شده است.

گویا دو تیم نفتی آبادان و مسجد سلیمان پیشنهادهای خوبی را به این مهاجم همدانی ارائه کرده‌اند و به احتمال فراوان این بازیکن برای فصل آینده به یکی از این دو تیم کوچ کند.

هرچند در این میان تیم پدیده مشهد نیز یک پیشنهاد نصفه و نیمه نیز ارائه داده است، اما گویا جدی‌ترنی پیشنهاد مربوط به زردپوشان آبادانی است که از لحاظ مالی نیز نسبت به دو تیم دیگر کمی معقول‌تر است.

یک همدانی جایگزین کاپیتان تراکتور می‌شود

«اکبر صادقی» بازیکن اسدآبادی تیم پدیده مشهد، سابقه بازی در تیم‌های مختلفی از جمله صبای قم، ذوب‌آهن اصفهان، نفت آبادان و... را دارد که در پست هافبک دفاعی یکی از بازیکنان به نام فوتبال ایران است.

این هافبک جنگنده که در سال 2012 نیز یک بازی ملی در کارنامه خودش دارد در تیم پدیده مشهد عملکرد خوبی از خودش به جای گذاشت و یکی از ارکان اصلی این تیم برای بقا در لیگ برتر بود.

صادقی علی‌رغم داشتن قرارداد با تیم پدیده، با پیشنهادی از سوی تراکتورسازی مواجه شده تا در پست هافبک دفاعی جایگزین یک همدانی دیگر به نام مهدی کیانی شود.

رضا مهاجری سرمربی سال گذشته تیم پدیده مشهد که این روزها به عنوان مدیر ورزشی تراکتورسازی معرفی شده است، با شناختی که از اکبر صادقی دارد، به شدت به دنبال به خدمت گرفتن اوست و تنها سد موجود برابر این انتقال باقی ماندن یک فصل دیگر از قرارداد وی با تیم مشهدی است.

سلیمانی همچنان شاگرد دایی باقی ماند

«محمدرضا سلیمانی» مهاجم لُرزبان همدانی است که با داشتن تنها 24 سال سن پس از حضور در تیم‌های شهرداری همدان، بهزیستی و پاس، در نهایت راهی تیم امی استقلال تهران شد و پس از درخشش در لیگ امیدهای کشور، راهی راه‌آهن شد.

درخشش و حضور در دو پست هافبک هجومی و مهاجم نوک باعث شد تا علی دایی سرمربی سایپا در تابستان فصل گذشته این بازیکن را به خدمت بگیرد و در اکثر بازی‌ها به عنوان یار ذخیره به میدان رفت.

به طور حتم در آینده از این بازیکن جوان حرف‌های بیشتری خواهیم شنید، زیرا علی دایی سرمربی سایپا با شناخت بر توانایی‌های این بازیکن همدانی، خواستار ماندن او در جمع نارنجی‌پوشان تهرانی شد.

در فصل آینده لیگ برتر با توجه به رفتن قلیزاده و ترابی از سایپا، به طور حتم میدان بیشتری به این سلیمانی خواهد رسید و به نوعی عصای دست آقای‌گل فوتبال جهان در تیم سایپا را باید به نام این بازیکن همدانی ثبت کرد.

یک همدانی در لیگ برتر شاگرد محمود فکری شد

«سعید غلامعلی‌بیگی» بازیکن اهل تویسرکان تیم نفت مسجدسلیمان ابتدای فصل به این تیم آمد و برای «زردپوشان ام‌آی‌اس» در پست‌های مختلفی چون دفاع راست، دفاع چپ، هافبک دفاعی و دفاع وسط حاضر شد.

این بازیکن برای صعود به لیگ برتر به نوعی عصای دست محمود فکری در مناطق دفاعی این تیم و یکی از بی‌حاشیه و البته بهترین بازیکنان این تیم مسجد سلیمانی است.

غلامعلی‌بیگی با صعود دوباره این تیم قدیمی به لیگ برتر، همچنان در جمع بازیکنان نفت مسجد سلیمان باقی ماند و محمود فکری برای درخشش تیمش در لیگ برتر روی این بازیکن جوان همدانی حساب ویژه‌ای باز کرده است.

این بازیکن بارها در رقابت‌های لیگ دسته اول در جمع منتخبان هفته قرار گرفته بود و امید زیادی به درخشش در لیگ برتر نیز هست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار