عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: چرخه ناقص درمان اعتیاد عامل بازگشت مجدد ۹۵ درصد معتادان به اعتیاد است.
کد خبر: ۶۲۲۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱ 23 June 2018
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: چرخه ناقص درمان اعتیاد عامل بازگشت مجدد ۹۵ درصد معتادان به اعتیاد است.

به گزارش خانه ملت، رسول خضری با انتقاد از اینکه بیمه اعتیاد تنها درمان سرپایی را پوشش می‌دهد، گفت: متاسفانه معتادانی که در مراکز ترک اعتیاد حضور داشته و نیاز به بستری و درمان‌های طولانی مدت دارند نمی‌توانند از مزایای بیمه درمان بهره‌مند شوند.

چرخه ناقص درمان اعتیاد عامل بازگشت مجدد ۹۵ درصد معتادان به اعتیاد / رسیدن سن مصرف اعتیاد به ۱۴ سال

نماینده مردم سردشت و ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بی توجهی سازمان‌های بیمه گر نسبت به بیمه درمان معتادان و فرآیند و چرخه ناقص درمان اعتیاد موجب بازگشت مجدد ۹۵ درصد معتادان به چرخه اعتیاد شده است، ادامه داد: شکست ۹۵ درصدی درمان اعتیاد آسیب و بحرانی جدی است و در واقع جلوگیری از بازگشت مجدد آن‌ها به اعتیاد یکی از مهمترین اقدامات در فرآیند درمانی محسوب می‌شود؛ اعتیاد بزرگترین آسیبی است که نوجوانان و جوانان کشور را تهدید می‌کند و در حال حاضر سن مصرف اعتیاد به ۱۴ سال رسیده که با وضعیت فعلی حتی ممکن است طی سال‌های آینده مصرف مواد مخدر در میان مدارس ابتدایی نیز رواج یابد.

وی با بیان اینکه هزینه درمان معتادان سرسام آور و پرهزینه است و به گونه‌ای چندین برابر بیماران سرطانی است، گفت: پروتکل درمانی معتادان باید تغییر یابد و حمایت بیمه‌ای پایه و تکمیلی مناسب از آن‌ها مورد توجه قرار گیرد.

پروتکل‌های درمان مواد مخدر سنتی مربوط به ۱۵ سال قبل است/ برای درمان مواد مخدر صنعتی پروتکل نداریم

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه اعتبارات کافی و مناسبی برای حمایت درمانی از معتادان وجود ندارد، تصریح کرد: متاسفانه پروتکل‌های درمان مواد مخدر سنتی مربوط به ۱۵ سال قبل است و از سویی برای درمان مواد صنعتی نیز پروتکل نداریم این در حالی بوده که افزایش مواد مخدر صنعتی در کشور به ویژه زنان در حال افزایش و سن ابتلا به اعتیاد نیز کاهش یافته است.

نبود بیمارستان مختص درمان معتادان

خضری از نبود بیمارستان مختص درمان معتادان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در تمامی بیمارستان‌ها حتی یک بخش به معتادان اختصاص داده نشده است.

زنان ۱۰ درصد معتادان متجاهر پایتخت را تشکیل می‌دهند/وجود ۵ هزار مراکز درمان سرپایی اعتیاد در کشور/ بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد کمپ‌های ترک اعتیاد مجوز ندارند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه زنان ۱۰ درصد از معتادان متجاهر پایتخت را تشکیل می‌دهند از وجود ۵ هزار مراکز درمان سرپایی اعتیاد در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد کمپ‌های ترک اعتیاد مجوز ندارند و به دلیل عدم نظارت مناسب نحوه عملکرد آن‌ها به هیچ وجه قابل دفاع نیست.

نماینده مردم سردشت و ایرانشهر در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه تا مادامی که وزارت خانه قوی برای مبارزه با مواد مخدر تشکیل نشود در مبارزه با اعتیاد موفق نخواهیم بود، تصریح کرد: رییس جمهور رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر و دبیر آن وزیر کشور است که به هیچ وجه وقت رسیدگی به امور این حوزه و توان ساماندهی را ندارند.

ایران رتبه اول مصرف مواد مخدر سنتی و صنعتی در دنیا/ ۲۵ کشور در دنیا درگیر مواد مخدر است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه ۲۵ کشور در دنیا درگیر مواد مخدر است که دو کشور وزیر مبارزه با مواد مخدر دارند، تصریح کرد: ایران رتبه اول مصرف مواد مخدر سنتی و صنعتی در دنیا را دارا است بنابراین به صورت جدی نیاز است وزیر مبارزه با مواد مخدر تعیین و وزارت خانه تشکیل شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار