شب فراموش نشدنی آزادی برای زنان پایتخت
بالاخره طلسم شکست و پای خانواده ها به ورزشگاه های پایتخت باز شد. استادیوم آزادی در غرب و استادیوم تختی در شرق تهران امشب میزبان خانواده هایی هستند که دوست دارند بازی ایران و اسپانیا را در یک فضای کاملا فوتبالی و دورهمی تماشا کنند.
کد خبر: ۶۲۱۳۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ 20 June 2018

پای زنان به استادیوم آزادی باز شد

به گزارش «تابناک‌تهران»؛ تلاش ها برای پخش زنده مسابقات جام جهانی روسیه به ویژه بازی های تیم ملی کشورمان در پارک ها و فضای شهری پیش از شروع این مسابقات آغاز شد. اعضای شورای شهر تهران از نخستین حامیان جدی پخش این بازی ها بودند که در نامه‌ای به شهردار تهران خواستار فراهم‌آوردن شرایط لازم برای عملی‌شدن این موضوع شدند. تلاش هایی که با استقبال مردم به خصوص در شبکه های اجتماعی مواجه شد و در ادامه شهردار تهران با حضور در صحن شورای شهر وعده پیگیری این موضوع و هماهنگی های لازم با سایر دستگاه های مرتبط با پخش بازی های جام جهانی را داد. به دنبال آن هم معاون اجتماعی شهرداری از نیروی انتظامی خواست تا مجوز پخش بازی های جام جهانی را صادر کند. بسیاری از حامیان این درخواست، تجربه هیجانی و  لذت بخش فوتبال برای خانواده ها و به خصوص زنان را دلیل اصلی پافشاری برای پخش زنده این بازی ها می دانستند و معتقداند که دورهم بودن خانواده ها این خواسته را محقق می کند. در همان روزها مدیر مجموعه ورزشی آزادی از آماده بودن زیرساخت های لازم برای پخش بازی های جام جهانی و حضور خانواده ها در استادیوم یکصد هزار نفری خبر داد. با این وجود اما اجازه چنین کاری نیاز به مجوز و موافقت های دیگری هم داشت که با وجود همه تلاش ها این امکان تا زمان نخستین بازی ایران در جام جهانی فراهم نشد تا پایتخت نشین ها در بهترین حالت فقط بتوانند دیدن این بازی را در کنار خانواده فقط در کافه ها، رستوران ها و چند مرکز خرید بزرگ تهران تجربه کنند.

اما در آخرین ساعات پایانی سه شنبه خبر پخش بازی ایران واسپانیا در استادیوم آزادی و شروع بلیط فروشی آن موجی از هیجان و شادی را در بین شهروندان تهرانی ایجاد کرد. شورای تأمین استان تهران با پخش بازی فوتبال ایران و اسپانیا - در چارچوب مرحله گروهی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه - در ورزشگاه آزادی با حضور خانواده‌ها موافقت کرد و بلیط فروشی آن هم آغاز شد. همین کافی بود که تا طی چند دقیقه بعد از اعلام این خبر شبکه های اجتماعی پر شود از واکنش مثبت های مردم نسبت به این تصمیم. تصمیمی که هرچند به دلیل پخش زنده بازی ایران و اسپانیا در جام جهانی  2018 روسیه رخ داد، اما با این وجود اشتیاق حضور در ورزشگاه آن هم به صورت خانوادگی باعث شد که تنها چند ساعت پس از اعلام این خبر همه بلیط های تماشای این دیدار به فروش برسد.

زنان هیجان زده برای تماشای فوتبال در استادیوم

حالا بسیاری از خانواده های تهرانی در انتظار نخستین تجربه حضورشان در استادیوم آزادی هستند، آن هم برای تماشای یکی از مهم ترین بازی های ملی که می تواند خاطره ساز باشد. درست مثل مهدی که قرار است با 12 نفر از جوان های فامیل به استادیوم آزادی برود و این بازی را که به گفته خودش خیلی برای شروع آن لحظه شماری می کند را تماشا کند. او دراین باره به«تابناک تهران» می گوید:«تماشای این بازی آن هم با فامیل حال دیگری دارد. خیلی از آن ها تا الان به استادیوم نرفته اند. یعنی اجازه ورود نداشتند. ازهمان روزی که اعلام شد این بازی ها در استادیوم آزادی پخش می شود، ما منتظر بودیم، اما نمی دانم چرا برای بازی مراکش این کار انجام نشد. دیشب وقتی این خبر را در یکی از گروه ها دیدم بلافاصله به سایت معرفی شده رفتم و 12 بلیط برای تماشای این بازی خریدم. مادر و خاله وچند نفر تزدخترهای دیگر فامیل هم می آیند، آن ها هیجانشان خیلی بیشتر از ما پسر هاست . حق هم دارند، تا الان یک استادیوم فوتبال را از  نزدیک ندیده اند.»

نیره هم قرا است امشب را در استادیوم آزادی با دوستانش سپری کند و از دیدن بازی فوتبال ایران و اسپانیا در فضای هیجان انگیز فوتبالی لذت ببرد. او که درحال مهیا کرد  ضیافت فوتبالی امشب است، درباره احساسش از نخستین تجربه حضور در استادیوم آزادی به«تابناک تهران» می گوید:«از الان استرس و هیجان همه وجودم را گرفته. واقعا تجربه عجیبی است، این که می توانم این بازی را با دوستانم آن هم در استادیوم فوتبال تماشا کنم، هیجان زده هستم. من همیشه دوست داشتنم داخل آزادی و زمین چمن آن را ببینم.» او ادامه می دهد:«من همان دقایق اول بلیط گرفتم، قسمت روبه‌روی جایگاه ورزشگاه آزادی دقیقا روبه روی تلویزیون 1200 متری. کلی هم تنقلات خریدم، فکر می کنم امشب یکی از بهترین تجربه های زندگی من است.»

زهرا 31 ساله هم یکی دیگر از شهروندان تهرانی است که قرار است امشب همراه با دوستانش به استادیوم یکصد هزار نفری برود، خودش می گوید خیلی فوتبالی نیست اما به دلیل اینکه شانس حضور در استادیوم آزادی را دارد بلیط این بازی را تهیه کرده است. او در توضیح بیشتر دلیل رفتنش به استادیوم آزادی می گوید:«زیاد فوتبالی نیستم، خیلی از بازیکنان ایران را هم نمی شناسم، اما بازی های ملی را نگاه می کنم. با این حال دلیل اصلی من برای رفتن به استادیوم فقط دیدن این بازی با دوستانم نیست. خوب این کار را می شد در کافه یا رستوران ها هم انجام داد. من یک زنم شاید دیگر این شانس نصیبم نشود، که استادیوم فوتبال را در کشور از نزدیک ببینم، با این که حس گنگ و مبهمی نسبت به آن دارم اما با این حال واقعا دوست دارم، هیجان فوتبال را در استادیوم تجربه کنم. امیدوار این اتفاق باعث شود تا زنان بتوانند بعد از این به استادیوم  بروند.»

شاید هم همین طور شود. پخش بازی فوتبال در استادیوم بازی و امکان تماشای آن برای خانواده ها و زنان می تواند زمینه ساز برطرف شدن برخی مشکلات و نگرانی های موجود در این زمینه باشد. نگرانی های که به نظر می رسد در چند سال اخیر دلیل عمده ممانعت از حضور خانواده ها و زنان در ورزشگاه های کشور به خصوص زنان در استادیوم های فوتبال بوده است.

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
خدا را شکر .قضیه تمام شد .از فردا یک سناریو دیگر ............................................
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار