دبیر علمی کنفرانس نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری از برگزاری دومین دوره این کنفرانس با ارتقا غنای کمی و کیفی در مقایسه با دور اول در تاریخ ۵ و ۶ تیرماه سال جاری در تهران خبر داد.
کد خبر: ۶۲۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹ 19 June 2018

به گزارش تابناک تهران، رامین کرمی در نشست خبری صبح امروز به مناسبت برگزاری دومین کنفرانس بین المللی سازمان نطام مهندسی با موضوع نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری اظهار کرد: دومین دوره با ارتقا کمی و کیفی در استان تهران در تاریخ ۵ و ۶ تیرماه برگزار خواهد شد که شورای سیاست گذاری مرگزی فعالیت خود را در این زمینه از دو سال گذشته آغاز کرده است.

وی با اشاره به تلاش مجدانه دست اندرکاران این حوزه بیان کرد: در این زمینه مباحثی همانند مدیریت مصرف آب، مدیریت مصرف انرژی،حفاظت ساختمان در مقابل حریق و ... مطرح و مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر علمی کنفرانس در خصوص مدعوین حاضر در این کنفرانس گفت: با برگزاری موفق دور اول کنفرانس، دور دوم به صورت بین المللی و با حضور نائب رئیس تهویه هوا اتحادیه اروپا، رئیس انجمن تهویه مطبوع ترکیه، 15 تن از انجمن مهندسی های حرفه ای از کشور آلمان و تنی چند از کارشناسان فعال در این حوزه حضور خواهند داشت.  

کرمی عنوان کرد: برای این دوره از کنفرانس 160 مقاله ارائه شده که از این تعداد 30 مقاله داخلی و خارجی برگزیده و همچنین 18 کارگاه تخصصی آموزشی برای ارتقا دانش فنی مهندسان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، اورگان های دولتی مرتبط را با مبحث کنفرانس آشنا کردیم تا در بحث اجرایی نیز حمایت های لازم صورت گیرد و بحث های فنی به صورت عملی پیش رود.

دبیر علمی کنفرانس در پاسخ به سوالی در خصوص تجهیزات قدیمی تعدادی از ساختمان ها گفت: برخی تکنولوژی‌های مورد استفاده در این صنعت همانند سایر صنایع قدیمی است که برای برطرف کردن این مشکل تعدادی از شرکت های تولیدی با شرکت های صاحب فناوری این حوزه در خارج از کشور همکاری مشترک را آغاز کردند تا به دنبال آن انتقال تکنولوژی برای ساخت محصولات جدید صورت گیرد.  

کرمی عنوان کرد: یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه آموزش مهندسان و آشنایی آنها با تکنولوژی روز دنیا است که به دنبال آن می توانند انتخاب تجهیزات و تاسیسات روز دنیا و تاثیر آن در مباحث اقتصادی بهره برد.

وی در ادامه به جایگاه مباحث مکانیکی در مقررات ملی اشاره و بیان کرد: از مباحث 22 گانه مقررات ملی 7 مبحث در اختصاص مباحث مکانیکی است که حوزه وسیعی از خدمات را شامل می شود.

دبیر علمی کنفرانس در توضیح جایگاه شرایط اقلیمی در معماری ساختمان ها گفت: موضوع همخوانی سازه ها با شرایط اقلیمی کشور از مباحث و استانداردهای روز دنیا است که در سرفصل های این دوره از کنفرانس نیز قرار گرفته و اطلاعات آن در اختیار وزارتخانه قرار می گیرد.

کرمی در ادامه در توضیح بحران آب و جایگاه آن در این کنفرانس گفت: یکی از سرفصل های مهم آب و فاضلاب و مدیریت مصرف آب است و در این راستا شرکت آب و فاضلاب استان تهران در این همایش غرفه دارد .

وی در خصوص محورهای این کنفرانس گفت: انرژی و محیط زیست، فناوری های نوین در سامانه های سرمایشف گرمایش و تهویه مطبوع، شراط آسایش و کیفیت هوا در ساختمان، آب و فاضلاب، حفاظت ساختمان ها در برابر حریق و آینده پزوهی و اقتصاد مقاومتی از جمله محورهای این کنفرانس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار