رئیس‌کل دادگستری استان یزد خبر داد
رئیس‌کل دادگستری استان یزد ضمن اشاره به اعتراضات اخیر برخی اصناف، از آمادگی قوه قضائیه برای احقاق حقوق این اصناف خبر داد.
کد خبر: ۶۱۲۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴ 28 May 2018

محمدرضا حبیبی در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دادگستری شهرستان ابرکوه، اظهار کرد: در تمامی حکومت‌های جهان اولین توقع مردم از حاکمان تأمین امنیت در حوزه‌های مختلف است، زیرا اگر امنیت نباشد توسعه در هیچ‌یک از حوزه‌های اقتصادی، علمی، فکری، سلامت و جسم و روان و ... میسّر نخواهد شد.

حبیبی تصریح کرد: کشورهای بزرگ و قدرت‌های استعمارگر به دنبال برهم زدن امنیت کشورهای ضعیف هستند تا از این طریق هرج‌ومرج را حاکم کرده و به نقشه‌های شوم خود که همان غارت ثروت، سرمایه، مخازن و معادن آن کشور اقدام کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد ایجاد ناامنی را یکی از شگردهای کشورهای استعمارگر دانست و افزود: استعمارگران پس از ایجاد اغتشاش در کشورهایی که دارای منابع و اموالی هستند، افراد معلوم‌الحالی را بر مردم آن حاکم می‌کنند که ژاندارم آن استعمارگران محسوب می‌شوند؛ مانند خاندان آل سعود که امروز مردم کشورشان در بدترین وضعیت زندگی می‌کنند درحالی‌که آمریکا سرمایه‌های عظیم آنان را می‌بلعد.

تلگرام ابزاری برای جاسوسی و شایعه‌پراکنی در کشور است

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران استعمار آمریکا و انگلیس را از کشور بیرون راندند و به همین خاطر است که آنان طی 40 سال اخیر با انواع فشارها و تحریم‌ها اجازه نمی‌دهند که ایران آرام باشد؛ چرا که آنان به خوبی می‌دانند انقلاب اسلامی ایران به مرزهای کشور محدود نشده و به تمام جهان صادر می‌شود.

حبیبی هدف دشمن را ناامن کردن ایران برشمرد و اضافه کرد: فضای مجازی کذایی و میدان دادن آن‌چنانی به پیام‌رسان‌های خارجی همانند تلگرام که مالک اصلی آن ‌یک صهیونیستی است به یک اهرم ساده برای کسب اطلاعات سازمان‌های جاسوسی و یک ابزار برای درست کردن شایعه تبدیل شده است.

این مقام مسئول در اشاره به فیلتر شدن تلگرام، اذعان کرد: دشمن امروز آن سلاح محکم خود را از دست داده و برای همین است که عربده‌کشی و تحریک می‌کند؛ لذا قشر تحصیل کرده و برخی دوستان در مجلس شورای اسلامی نباید به پای قوه قضائیه بپیچند که چرا تلگرام فیلتر شده؟ در پاسخ به این افراد باید گفت که مگر شما در این کشور زندگی نمی‌کنید و از فجایعی که از بستر فضای مجازی نشئت می‌گیرد بی‌خبر هستید؟

آمادگی قوه قضائیه برای احقاق حقوق اصناف مختلف

وی تأکید کرد: دادگستری و قوه قضائیه آمادگی کامل در جهت احقاق حقوق هر صنفی که ادعا دارد قانون به درستی اجرا نشده و یا حقی از آنان تضییع شده است را دارد. اگر می‌خواهند تحصن کنند باید مجوز بگیرند و طبق چارچوب‌های مشخص شده حرف‌های خود را به گوش مسئولین برسانند.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد بستن جاده‌ها و سنگ زدن به شیشه ماشین‌ها را احقاق حق ندانسته و عنوان کرد: افرادی که در بحبوحه اعتراضات رانندگان با تحریک منافقان اقداماتی خلاف قانون انجام می‌دهند، قطعاً تحت کنترل و نظارت بوده و با آنان برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

حبیبی در خاتمه خطاب به مسئولین یادآور شد: منافقان امروز در راستای تحریک اصناف مختلف تلاش می‌کنند که در این رابطه مسئولین باید برای حل مشکلات مردم بیش از پیش تلاش کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار