مدیر کل راهداری خوزستان:
مدیر کل راهداری و حمل و نقل حاده ای خوزستان گفت: با گفت و گو و رایزنی با اتحادیه کامیون داران، روند بازگشت به کار این افراد آغاز شده است.
کد خبر: ۶۱۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲ 28 May 2018

 

روند بازگشت کامیون داران به کار خود آغاز شده است

غلام عباس بهرامی نیا اظهار کرد: یکی از موارد اعتراضی کامیون داران کاهش تناژ از ٤٤ به ٤٠ تن بود که با رایزنی های صورت گرفته به حالت اولیه خود برگشت و اجرایی نشد.


به گزارش"تابناک" وی افزود: بحث دیگر افزایش کرایه بود که برای مسیرهای برون شهری تا ٢٠ درصد و برای مسیرهای درون شهری ١٥ درصد افزایش خواهد یافت.


بهرامی نیا بیان کرد: سهمیه سوخت کنونی کامیون ها که بر اساس پیمایش است، از موارد دیگر اعتراض کامیون داران بود که در این زمینه نیز تلاش شد رایزن هایی با شرکت ملی پخش صورت گیرد.وی ادامه داد: بحث دیگر، افزایش قیمت محصولات یدکی و پرمصرف خودروها بود که تلاش کردیم با رایزن با وارد کننده ها و حمایت از آن ها، از این افزایش جلوگیری کنیم.


مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان این که ارائه نحصولات وارداتی با قیمت مناسب تر نیازمند حمایت صنعت، معدن و تجارت است، تصریح کرد: این سازمان باید بر روی نرخ این محصولات کنترل داشته باشد تا با قیمت مناسب وارد بازار شوند.


وی با رد تهدید برخی راننده ها توسط رانندگان خوزستانی گفت: تنها در روزهای ابتدای خرداد برخی رانندگان معترض خوزستانی کامیون های خود را در کنار جاده ها متوقف کردند ولی تاکنون تهدیدی از سوی آن ها گزارش نشده است.
رییس انجمن صنفی رانندگان اهواز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:روز گذشته(شنبه) پس از نشست با وزیر راه و نیز وزیر کار قول هایی برای بهبود وضعیت کاری رانندگان داده شده که امیدواریم به زودی عملی شود.ناجی سلامی افزود: افزایش نرخ کرایه درون و برون شهری، بازبینی کارمزد شرکت های حمل و نقل و بیمه از جمله محورهای این نشست بود.


عضو هیات مدیره کانون رانندگان کشور بیان کرد: بسیاری از رانندگان با حداقل حقوق بازنشسته می شوند و بیمه تکمیلی نیز ندارند به همین دلیل بحث تخصیص بیمه مشاغل سخت و زیان آور به این صنف نیز در حال پیگیری است.
گفتنی است از ابتدای خرداد ماه امسال کامیون داران کشور به صورت سراسری در اعتراض به مطالبات خود دست از کار کشیده و از جابجایی بار خوددار کردند.


اعتراض کامیون داران در برخی شهرها باعث هجوم مردم به جایگاه های سوخت شد.در روزهای گذشته گفت و گوی اتحادیه کامیون داران با وزیر راه منجر به کسب توافقاتی شد که به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان روند بازگشت به کار کامیون داران را فراهم کرده که با کندی در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار