عضو فراکسیون ورزش در مجلس ممنوعیت پخش فوتبال در اماکن عمومی را مواجهه با شادی‌‌های سالم در جامعه دانست و گفت: شادی مردم نباید تقابل با دیدگاه رسمی تلقی ‌شود.
کد خبر: ۶۱۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ 27 May 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی نوبندگانی عدم اجازه به کافی‌شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌ها برای پخش مسابقات فوتبال را مواجهه با شادی‌‌های سالم در جامعه دانست و گفت: اگرچه حاکمیت با شادی مردم فی نفسه مخالف نیست اما تصمیمات فردی و غیرکارشناسی سبب دور شدن از مسیر واقعی مسئولان شده است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با یادآوری شادی عمومی مردم در خیابان‌ها و معابر پس از بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران با استرالیا و آمریکا در جام جهانی ١٩٩٨، افزود: هنوز هم مزه آن شادی گروهی زیر دندان‌های افرادی است که آن روز را تجربه کردند؛ این درحالی است که تجربه ثابت کرده مردم در تجمع‌های تفریح‌گونه خود هیچگاه مشکل خاصی را ایجاد نکرده و به شئونات پایبند بوده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی باید در کنار مردم باشد و نظم و امنیت را با بودن در کنار آن‌ها ایجاد کند نه در مقابل‌شان، اضافه کرد: مجلس و فراکسیون ورزش و البته کمیسیون‌های همچون کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نیز باید در کنار کارشناسان به نیروی انتظامی و دیگر مسئولان تصمیم‌گیرنده مشاوره داده تا جای محروم کردن مردم از شادی‌های دسته‌جمعی و به اصلاح پاک کردن صورت مسئله، بهترین تصمیم گرفته شود و مردم از کنار هم بودن محروم نشوند.

جمالی نوبندگانی با تاکید بر اینکه شادی مردم در مکان‌های عمومی نباید تقابل با نگاه رسمی تلقی ‌شود، اضافه کرد: شهروندان در سال‌های گذشته ثابت کردند در زمان‌های مرتبط با شادی‌های ملی فقط به شادی می‌پردازند؛ نه رفتارهای آزاردهنده.

عضو فراکسیون ورزش در مجلس شورای اسلامی همچنین با اعتقاد بر اینکه جوانان باید فرصتی برای تخلیه انرژی‌های خود پیدا کنند بنابراین باید به این تجمع‌ها به چشم فرصت نگاه کرد نه تهدید چراکه در غیر این صورت تجمع انرژی‌ها منجر به سرخوردگی و فوران آن در موقعیت‌های غیرمعقول خواهد شد، ادامه داد: بهتر است کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی نیز به این موضوع ورود کرده تا تغییری در تصمیم نیروی انتظامی در این خصوص ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار