کارشناس کنترل دخانیات چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- کارشناس کنترل دخانیات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه استعمال دخانیات یکی از عوامل اصلی شیوع بیماری‌های قلبی و ریوی است، گفت: دو میلیون از هفت میلیون مرد مبتلا به بیماری قلبی و عروقی دخانیات مصرف می‌کنند.
کد خبر: ۶۱۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷ 26 May 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- فرزین محمدی در نشست خبری هفته بدون دخانیات با اشاره به اینکه افراد زیادی از نظر اقتصادی و سیاسی به دنبال افزایش مصرف دخانیات در جامعه هستند تا به این وسیله سود بالایی کسب کنند، اظهار کرد: تنها با آموزش و خواست همگانی می‌توان مصرف دخانیات را کاهش داد.
وی با بیان اینکه مصرف دخانیات در کشور در حال افزایش است، افزود: اگر نتوانیم این افزایش مصرف را کنترل کنیم تا 40 سال آینده ایران به همراه پاکستان اولین مصرف‌کننده دخانیات در جهان خواهد بود.
کارشناس کنترل دخانیات چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش مصرف قلیان در خانم‌ها، اضافه کرد: باور غلط  اینکه مصرف قلیان از سیگار ضرر کمتری دارد و استفاده از مواد روان‌گردان و طعم‌های میوه‌ای جاذبه مصرف قلیان را افزایش داده است.
محمدی با بیان اینکه استعمال دخانیات یکی از عوامل اصلی شیوع بیماری‌های قلبی و ریوی است، ادامه داد: دو میلیون از هفت میلیون مرد مبتلا به بیماری قلبی و عروقی دخانیات مصرف می‌کنند.
وی گفت: بیماری‌های قلبی، ریوی، عفونت، ضعف دید، خون، کاهش باروری و غیره از جمله بیماری‌هایی با عامل مصرف دخانیات هستند.
کارشناس کنترل دخانیات چهارمحال و بختیاری افزود: در سال 96، 34 هزار و 435 نفر فرد سیگاری در مراکز جامع سلامت استان شناسایی شدند که از این تعداد دو هزار و 108 نفر متمایل به ترک سیگار بودند و 736 نفر موفق به ترک شدند.
محمدی با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری چهار هزار و 717 خوار و بار فروشی و سوپر مارکت وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد حدود 25 درصد شامل یک هزار و 80 واحد عاملیت فروش دخانیات را کسب کردند.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 444 واحد متخلف عرضه دخانیات اخطاریه دریافت کردند، اضافه کرد: از این تعداد 20 واحد پلمپ شدند.
کارشناس کنترل دخانیات چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته یک هزار و 246 قلیان معدوم و 18 قهوه‌خانه متخلف پلمپ شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار