بازگشت بانوان هندباليست استان قم به ليگ برتر باشگاه‌هاي كشور بعد از يك سال دوري از اين رقابت‌ها به دليل تداوم مشكلات مالي و بي‌پولي در هاله‌اي از ابهام قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۱۰۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ 24 May 2018

 

به گزارش تابناک قم، هندبال در حال حاضر موفق‌ترین رشته تیمی در بین بانوان ورزشکار استان قم است و به واسطه کارهای زیربنایی موفقی که توسط متولیان این رشته به ویژه از جانب یکی از باشگاه‌های سازنده هندبال قم انجام شده، بازیکنان بسیار خوب و مستعدی دارد.

از اواخر دهه 1380 بود که تیمی به نام هدف‌پویان جوان قم با مربیگری یکی از مربیان شاخص هندبال بانوان قم یعنی زهرا احمدی‌نیا پا به عرصه باشگاه‌داری و فعالیت حرفه‌ای در ورزش بانوان استان قم و به شکل ویژه در رشته ورزشی هندبال گذاشت و در سطح ایران مطرح شد.

احمدی‌نیا مربی شاخص هندبال بانوان قم

مربی با دانش این باشگاه که در آموزش و پرورش به عنوان معلم ورزش فعالیت می‌کند، با توجه به علاقمندی بالای خود به ورزش و رشته هندبال، شروع به استعدادیابی و شناسایی دختران نخبه این رشته ورزشی کرد و نخستین موفقیت‌های خود را در مسابقات دانش‌آموزی دختران ایران کسب کرد.

احمدی‌نیا با تداوم برنامه‌های خود در این زمینه، شاگردان مستعد و آینده‌دار خود را به عنوان نماینده قم به رقابت‌های رده‌های سنی پایه قهرمانی هندبال دختران ایران یعنی نوجوانان و جوانان برد و در این سطوح نیز چند عنوان ارزشمند در رقابت با تیم‌هایی از استان‌های مطرح هندبال ایران برای ورزش قم به ارمغان آورد.

هدف‌پویان جوان قم قهرمان لیگ دسته دوم ایران

روند پیشرفت دختران هندبالیست قم زیر نظر مربی با دانش خود یعنی زهرا‌ احمدی‌نیا در باشگاه سازنده هدف‌پویان جوان ادامه یافت تا اینکه نماینده قم در مسابقات لیگ دسته دوم هندبال زنان باشگاه‌های کشور با ترکیبی از دختران نخبه و کم سن و سال با تیم‌های مدعی رده بزرگسالان سایر استان‌ها رقابت کرد و قهرمانی ایران را از آن خود کرد تا مجوز صعود به لیگ دسته اول باشگاه‌های هندبال زنان را به دست بیاورد.

قهرمانی بانوان هندبالیست قم و کسب مجوز صعود به لیگ برتر

انگیزه بالای مجموعه‌ای که از رده‌های پایه و بدون کمترین ادعا برای اثبات شایستگی‌های خود قدم در مسیر پیشرفت گذاشته بودند، تیم هندبال بانوان هدف‌پویان جوان قم را به مسابقات لیگ دسته اول هندبال زنان باشگاه‌های کشور برد و این تیم را قوی‌تر از همیشه قهرمان ایران کرد و همزمان مجوز صعود به لیگ برتر را به دست آوردند.

رتبه ششمی هدف‌پویان جوان قم در لیگ برتر سال 94

تیم هندبال بانوان هدف‌پویان جوان قم در سال 1394 برای نخستین‌بار با ترکیبی کامل بومی متشکل از کادر فنی و بازیکنانی که همگی از ظرفیت توانمند هندبال قم بودند در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی ایران به میدان رفت و در نهایت به مقام ششمی این رقابت‌ها دست یافت.

هدف‌پویان جوان روی سکوی چهارم بین مدعیان قهرمانی سال 95

هندبالیست‌های هدف‌پویان جوان در سال 1395 برای دومین دوره متوالی در مسابقات لیگ برتر هندبال زنان ایران حضور یافتند، لیگی که به واسطه کسب تجربه از دوره قبل، انگیزه بالاتر برای اثبات شایستگی‌ها و حضور در تیم‌ ملی، آنها را با مدعیان قهرمانی لیگ برتر در کورس قرار داد و نماینده شایسته هندبال بانوان استان قم سرانجام رتبه ارزشمند چهارمی لیگ برتر را به خود اختصاص داد، عنوانی که برای نخستین‌بار در هندبال زنان قم رقم خورد.

عنبری: هندبال بانوان قم با هدف‌پویان در سطح آسیا مطرح شد

مسوول امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم به خبرنگار فارس گفت: در کنار موفقیت‌هایی که تیم هدف‌پویان جوان در مسابقات قهرمانی کشور و لیگ‌های هندبال زنان ایران برای ورزش قم به ارمغان آورده، دیگر دستاورد مهم این تیم معرفی مربی و بازیکنان شاخص خود به تیم‌های ملی بود و قم در یک مقطع پنج هندبالیست و مربی در تیم ملی هندبال ایران داشت.

سیده‌لیلا عنبری با بیان اینکه هندبال قم با هدف‌پویان در سطح آسیا مطرح شد، اضافه کرد: زهرا احمدی‌نیا مربی موفق این تیم به عنوان مربی تیم ملی در رقابت‌های آسیایی انتخاب شد و شاگردان وی نظیر الناز قاسمی، فاطمه خلیلی، نوریه عباسی و چند بازیکن دیگر بارها با پوشیدن پیراهن تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ایران در مسابقات متعدد بین‌المللی، آسیایی و انتخابی جهان به میدان رفتند.

میرزاحسینی: ویروس بی‌پولی تشکیلات هدف‌پویان را به هم ریخت

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی هدف‌پویان جوان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: پیشرفت‌های تیم هندبال بانوان هدف‌پویان جوان قم به خوبی در جریان بود که ناخودآگاه سر و کله ویروس همیشگی ورزش قم یعنی بی‌پولی در این تیم پیدا شد، ویروسی که همچون یک موریانه تشکیلات این تیم موفق ورزش بانوان قم را به هم ریخت و نماینده قم را به بحران رساند.

مهدی میرزاحسینی تصریح کرد: به همین دلیل بانوان و دختران هندبالیست قم در سال 1396 با کناره‌گیری غیر منتظره و اجباری هدف‌پویان جوان قم از مسابقات لیگ برتر هندبال زنان باشگاه‌های کشور مواجه شدند، اتفاقی که روند موفقیت‌های این تیم شاخص باشگاهی را به یک‌باره متوقف کرد و هندبال قم از یک دستاورد بزرگ محروم شد.

محمدخانی: هدف‌پویان بخت آسیایی شدن هندبال بانوان قم بود

حسین محمدخانی رئیس هیات هندبال استان قم از بخت آسیایی شدن هندبال بانوان قم توسط هدف‌پویان جوان خبر داد و گفت: هدف‌پویان جوان قم در سال 1396 فرصت اعزام به رقابت‌های هندبال زنان باشگاه‌های آسیا به عنوان نماینده ایران را نیز با موافقت فدراسیون هندبال به دست آورد اما در شرایطی که سرگرم پیگیری مقدمات اعزام به این رقابت‌ها شد، به یک باره به دلیل مشکلات مالی فرصت سومین حضور در لیگ برتر را هم از دست داد.

بازگشت دختران هندبالیست قم با قهرمانی سال 96 هندبال ایران

با این حال احمدی‌نیا و شاگردانش دست از تلاش و تکاپو برای ادامه این روند بر نداشتند و با هدف اینکه سال‌ها کار و اهتمام برای ساختن هندبال بانوان قم از بین نرود، به دنبال اسپانسر رفتند و حتی به کمترین حمایت قناعت کردند تا اینکه با نام سوهان خودکار، نماینده قم در لیگ دسته اول سال 1396 هندبال زنان ایران شدند.

سوهان خودکار با هدایت احمدی‌نیا و نقش‌آفرینی شاگردان مکتب هدف‌پویان جوان در مسابقات لیگ دسته اول هندبال زنان ایران بار دیگر قدرتمند ظاهر شد و با شکست دادن تک تک رقبای مطرح و مدعی از سایر استان‌ها، عنوان قهرمانی و مجوز صعود به لیگ برتر هندبال را کسب کرد و بار دیگر به بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی هندبال زنان ایران یعنی لیگ برتر بازگشت.

اما و اگرهای حضور بانوان هندبالیست قم در لیگ برتر 97

اکنون سال 1397 و موعد آماده شدن تیم سوهان خودکار یا هدف‌پویان جوان قم برای حضور موفق در مسابقات لیگ برتر است، در حالی که جلسه هماهنگی این رقابت‌ها در فدراسیون هندبال برگزار شده و نماینده قم باید در چهاردهمین دوره بازی‌های لیگ برتر به میدان برود.

این در حالی است که هفت تیم شهید چمران لارستان، تاسیسات دریایی تهران، نفت و گاز گچساران، هیأت هندبال اصفهان، هیأت هندبال شاهین‌شهر، هیأت هندبال البرز و سبز سوار بوشهر حریفان تیم سوهان خودکار قم در لیگ برتر سال 97 هستند و بازی‌های این لیگ از دوم شهریور ماه آغاز خواهد می‌شود، ضمن اینکه مراسم قرعه کشی این مسابقات 23 تیر ماه برگزار می‌شود.

اکنون که برنامه فدراسیون هندبال برای برگزاری مسابقات دوره جدید لیگ برتر هندبال زنان باشگاه‌های کشور مشخص شده، همچنان مهمترین مشکل و چالش بانوان هندبالیست‌ قم برای حضور در لیگ برتر، مواجه و مبارزه با ویروس مشکلات مالی و بی‌پولی است و به همین دلیل وضعیت نماینده قم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار