کد خبر: ۶۱۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ 24 May 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بسیاری از ما تنها از مضرات کلسترول آگاه هستیم ولی باید گفت وجود آن برای بسیاری از عملکردهای حیاتی بدن ضروری است. کلسترول برای تولید صفرا ضروری بوده و همچنین مسئول هضم چربی است. علاوه بر این،در تولید بسیاری از هورمون‌ها نقش دارد و برای تقویت سلامت قلب و عروق مفید است. مشکل اینجاست که با وجود نیاز اندام‌ها به کلسترول، افزایش آن باعث آسیب‌های جبران‌ناپذیر می‌شود.این در حالی است که بسیاری از افراد هنوز از علائم افزایش کلسترول در بدن مطلع نیستند چون این علائم به‌راحتی قابل مشاهده نبوده و در نهایت منجر به فشار خون بالا، نارسایی کلیه و ... خواهد شد.با این حال، شگفت‌انگیزترین علائم افزایش سطح کلسترول در بدن که نیاز به پیگیری‌های جدی دارند، از این قرار است:
تورم و بی‌حسی اندام

یکی از علائم اولیه کلسترول بالا، تورم و بی‌حسی اندام است.این واکنش اتفاق می‌افتد چون لیپیدهای انباشته از گردش خون مؤثر جلوگیری می‌کنند و این کار باعث کاهش اکسیژن و مواد مغذی عضلات می‌شود.

مشکلات دید

کلسترول اضافی در بدن منجر به مشکلات بینایی می‌شود.سوزش چشم، تاری دید و زردی چشم از عوارض کلسترول بالا هستند.

درد قفسه سینه

این درد همیشه یک دلیل برای معاینات فوری پزشکی است. اگرچه بسیاری از بیماری‌ها با درد قفسه سینه ارتباط مستقیم دارند، در اکثر موارد، این درد مرتبط با کلسترول بالا است. ایجاد چربی در شریان‌ها جریان خون را محدود کرده و می‌تواند باعث افزایش درد در قفسه سینه شود.

بوی بد دهان

تنفس بد بو و بوی بد دهان یکی از نشانه‌های بسیار رایج افرادی است که دارای کلسترول بالا هستند. کلسترول بالا باعث ایجاد مشکلات جدی در فرایند هضم مواد غذایی شده و این اتفاق خود عامل بوی بد دهان خواهد شد./آرمان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار