بیش از نیم قرن از عمر «ماندانا» می‌گذرد و شهرداری منطقه ۱۳ تهران وعده داده بود این سینما از ابتدای سال ۹۷ تخریب و ظرف دو سال نوسازی می‌شود؛ اما این هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است.
کد خبر: ۶۱۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰ 23 May 2018

به گزارش فارس، اواسط سال 1340 بود که خبر افتتاح یک سینمای جدید در حوالی شرق شهر تهران، دهان به دهان پیچید؛ سینمایی که «ماندانا» نام داشت و بسیار سریع به یکی از مکان‌های پرطرفدار پایتخت بدل شد و از همان روزهای اول پاتوق جوانان بود. جوانانی که با استقبال گسترده خود، باعث شدند تا سینما «ماندانا» روز به روز رونق بیشتری پیدا کند و خیلی سریع به یکی از معروف‌ترین سینماهای کشور تبدیل شود.

حال نزدیک به 6 دهه از افتتاح سینما «ماندانا» می‌گذرد، سینمایی که اگر چه سال‌ها بسیاری از عمر آن می‌گذرد؛ اما همچنان مخاطبان بسیاری دارد و همین امر باعث شده است که سال‌های سال به عنوان سرگروه سینمایی انتخاب شده و در این جایگاه باقی بماند. 

محمد قاصد اشرفی در سال 1382 مالکیت شش‌دانگ سینما «ماندانا» را از شرکای خود خریداری کرد، سینمایی که تا آن سال تنها یک سالن 505 نفره داشت و قاصد اشرفی در همان سال تنها سالن سینما ماندانا را بازسازی کرد. اوایل سال 1387 بود که قاصد اشرفی تصمیم‌ به گسترش سینما گرفت و در همین مسیر در طبقه دوم ماندانا 3 سالن سینمایی طراحی و احداث کرد. سالن شماره 2 با 160 نفر ظرفیت، سالن شماره 3 با 124 نفر ظرفیت و سالن شماره 4 با 60 نفر ظرفیت ساخته شد.

افراد بسیاری هستند که می‌دانند سینما ماندانا 4 سالن سینما دارد؛ اما بسیاری نمی‌دانند که زیربنای این سینما 20 هزار متر داشته و حدود یک هزار صندلی سینما در اختیار دارد. 

سال گذشته شهرداری منطقه 13 تهران اعلام کرد که سینما ماندانا قرار است در ابتدای سال 97 تخریب شده و به جای آن یک پردیس سینمایی احداث شود و این پروژه در پایان سال 99 پایان می‌یابد. در حالی که وارد سومین ماه از سال 1397 شده‌ایم اما هنوز هیچ اتفاقی در سینما ماندانا روی نداده است و پروژه‌ای که قرار بود ظرف 2 سال پایان یابد، هنوز بلاتکلیف است و پاسخ مشخصی درباره آن وجود ندارد. 

گرچه تخریب سینمای سالخورده و فرسوده ماندانا قطعی است، اما درباره نوسازی تحت عنوان «پردیس سینمایی ماندانا»، چند سؤال به ذهن متبادر می‌شود.

اول؛ آیا پردیس سینمایی ماندانا، مانند پردیس سینمایی چارسو و کورش درون یک مجتمع تجاری ساخته می‌شود یا اینکه مانند پردیس سینمایی ملت‌، تنها یک سینما برای نمایش فیلم خواهد بود؟ 

دوم؛ با توجه به زیربنای عظیم سینما ماندانا، آیا امکان دارد که بیش از ۱۴ سالن سینما داشته باشد و به بزرگترین پردیس سینمایی کشور بدل شود؟ 

سوم؛ سینما ماندانا در حال حاضر حدود یک هزار صندلی سینما دارد، با ساخت این پردیس سینمایی چه میزان به ظرفیت سینما‌های کشور افزود خواهد شد؟ 

و چهارم اینکه؛ در نبود سینما ماندانا، چه سینمایی جایگزین او در سرگروهی می‌شود؟ 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار