مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: دارا نبودن حدود مجاز آلایندگی معاینه فنی برتر توسط خودرو‌های داخلی به معضلی جدی تبدیل شده است به طوری که از هر ۴ خودرو مراجعه کننده تنها یک خودرو موفق به اخذ مجوز می‌شود.
کد خبر: ۶۰۹۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ 22 May 2018

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در گفت و گو با خبرنگار میزان در خصوص حذف نشدنمعاینه فنی عادی خودرو‌ها گفت: حذف نشدن معاینه فنی عادی خودرو‌ها مسئله‌ای کارشناسی شده است به این دلیل که سطح استاندارد خودرو‌های تولیدی پس از طی ۴ سال که برای اخذ معاینه فنی برتر به مراکز مجاز مراجعه می‌کنند بسیار پایین‌تر از حد معمول است به طوری که بالغ بر ۷۶ درصد خودرو‌های شهر تهران موفق به پاس کردن آن نمی‌شوند.

سید نواب حسینی منش افزود: پاس نشدن حدود مجاز آلایندگی معاینه فنی برتر توسط خودرو‌های داخلی به معضلی جدی تبدیل شده است به طوری که از هر ۴ خودرو مراجعه کننده تنها یک خودرو موفق به اخذ مجوز می‌شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس پیشنهاداتی از سوی ستاد مرکزی معاینه فنی به کمیسیون‌های مربوطه سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شد که طرح معاینه فنی برتر اجرایی شود و این موضوع مورد پذیرش سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت تا خودرو‌ها در دو سطح موتور سنجیده شوند و برگه معاینه فنی برای افراد در قالب معاینه فنی برتر و عادی صادر گردد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران تصریح کرد: در حال حاضر طرح اخذ معاینه فنی عادی به طور سراسری در کشور اجرایی می‌شود و معاینه فنی برتر نیز بر اساس نیاز کلانشهر‌ها و بر طبق اختیارات مسئولین آن‌ها اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح معاینه فنی برتر تأثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوای کلانشهر‌ها در فصل زمستان دارد، اظهار داشت: اجرای معاینه فنی برتر در کلانشهر‌هایی که دچار آلودگی هوای ناشی از سوخت خودرو‌ها شده اند، می‌تواند تأثیر بسیاری در کاهش سطح آلودگی داشته باشد.

حسینی منش با بیان اینکه شهر تهران اولین محل اجرای طرح معاینه فنی برتر است، بیان کرد: شهر تهران به دلیل سطح بالای آلایندگی در اجرای طرح معاینه فنی برتر پیش قدم بوده و ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران تمام تلاش خود را در این جهت به کار گرفته تا بتواند با اجرای صحیح این طرح گامی در راستای کاهش سطح آلودگی هوای پایتخت بردارد.

وی با بیان اینکه حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در شهر تهران وجود دارد که مشمول گرفتن معاینه فنی هستند، خاطر نشان کرد:  الزام به اخذ معاینه فنی برتر توسط کلیه خودرو‌ها مشکلاتی را به همراه خواهد داشت چرا که با اجرای آن حدود ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در شهر تهران، نمی‌توانند موفق به اخذ برگه معاینه فنی شوند و این ضعف ناشی از پایین بودن سطح استاندارد خودرو‌های داخلی است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران افزود: بر همین اساس شهرداری تهران پیشنهاداتی به ارگان‌های مسئول ارائه داد که بر اساس آن معاینه فنی برتر در سال اول اجرا  به شکل اختیاری صورت گیرد و دارندگان برگه معاینه فنی برتر از ۲۰ درصد تخفیف در ورود به محدوده طرح ترافیک برخوردار شوند و در سال دوم، اخذ این مجوز لازمه ورود به محدوده طرح ترافیک شود و در سال‌های بعد پافشاری بیشتری بر روی اجرای آن صورت گیرد که خوشبختانه تاکنون این طرح بدون بروز هیچ مشکلی در حال اجرا است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه هیچ گونه تخلفی در مراکز معاینه فنی شهر تهران در زمینه صدور مجوز صورت نمی‌گیرد، گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که در دو ماهه اول سال جاری به نسبت سال گذشته میزان مراجعات به مراکز معاینه فنی با رشدی ۲۵ درصدی همراه بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار